21 листопада
Завантажити ще

«Відомство Найєма», або Агентство на 700 мільярдів гривень

«Відомство Найєма», або Агентство на 700 мільярдів гривень
Фото: Горлушко Вальдемар / УНИАН

Одночасно воюємо і будуємо. Це все про Україну. Не чекаючи закінчення повномасштабної війни, в країні розпочалися процеси відбудови інфраструктури. І керувати, координувати ці процеси буде Державне агентство відновлення та розвитку інфраструктури, яке 27 січня очолив вже колишній міністр інфраструктури Мустафа Найєм.

KP.UA дізналась, що це за відомство: за які кошти буде функціонувати та чим безпосередньо займатиметься.

Хто і коли створив?

Нове Агентство поки що де-факто існує лише на папері. Його створив 13 січня Кабмін, реорганізувавши Держагентство інфраструктурних проєктів України шляхом приєднання його до Держагентства автомобільних доріг України. 

- Відповідний орган матиме назву  "Державне агентство відновлення та розвитку інфраструктури України", - повідомив про рішення Кабміну представник уряду у Верховній Раді Тарас Мельничук.

Згідно відповідної постанови Кабміну, Держагентство інфраструктурних проєктів України потрібно повністю реорганізувати під нову структуру протягом трьох місяців. Майбутнє Агентство буде відомством №1 у сфері розпорядження іноземними коштами на відновлення країни.

Чому саме таке об’єднання?

Відповідь на це питання дав міністр інфраструктури Олександр Кубраков. За його словами, все просто і логічно:

по-перше, - «Державне агентство інфраструктурних проєктів протягом своєї історії виконувало аналогічні завдання для держави – масштабні проєкти із залученням як бюджетного, так і зовнішнього фінансування»;

по-друге, - «Укравтодор, хоч і мав до цього фокус переважно на дорожній інфраструктурі, показав рекордні результати успішно завершених проєктів за останні 3 роки. Крім цього: Укравтодор має потужні представництва у регіонах, які мають гідні заробітні плати та гнучку систему мотивації відповідно до успішно втілених проєктів».

За які гроші буде існувати?

Передбачається, що Агентство буде розпоряджатися, зокрема, коштами, які надходять на рахунок платформи United24. Також надходження коштів планується через «процедури Світового банку, Європейського інвестиційного банку та Європейського банку реконструкції та розвитку».

- Вже зараз ми знаємо джерела надходження 110 млрд грн на відбудову цього року. Водночас ми розраховуємо, що нам вдасться акумулювати в 6 разів більше коштів, аби уже в 2023-у відновити якнайбільше інфраструктури та житла українців, -  сказав прем’єр-міністр Денис Шмигаль.

Якщо говорити про державне фінансування Агентства, то наразі напрацьовуються зміни до Державного бюджету-2023, якими буде передбачено витрати на утримання нового відомства і, зокрема, зарплату голові Держагентства.

Чим першочергово займатиметься Агентство?

На сьогоднішній день перед новим відомством ставляться три першочергові задачі:

  1. координація запитів від регіонів щодо пріоритетних проєктів відновлення;
  2. відпрацювання механізму взаємодії з донорами – Урядами країн, міжнародними фінансовими інституціями, неурядовими організаціями;
  3. запуск роботи на перших об'єктах відновлення.

Як можна працевлаштуватись у відомство Найєма?

Профільний міністр Олександр Кубраков публічно повідомив, що «Агенство відновлення продовжує шукати найкращих експертів у галузі будівництва та архітектури, менеджменту, зокрема серед профільних неурядових і громадських організацій». Але станом на 31 січня немає ще жодної офіційно відкритої вакансії в новостворене відомство. Жодної!

Як планують боротись з корупцією?

Якщо державна структура має величезний бюджет для освоєння, то автоматично виникають і корупційні спокуси. Як їх уникнути? Питання наразі відкрите. Але вже озвучені такі антикорупційні плани відомства – «запустити різноманітні цифрові рішення», що мають сприяти прозорості та підзвітності всіх процесів в Агентстві та створити Антикорупційний офіс в центрі на регіонах.