Дослідники "Титаніка", який затонув понад 100 років тому, вперше зробили повнорозмірну 3D-реконструкцію лайнера, що залишається під водою. Для цього витратили 200 годин, щоб зробити 700 тисяч знімків. Про це повідомляє BBC.
Перше повнорозмірне цифрове сканування "Титаніка", який лежить на глибині 3800 м в Атлантичному океані, було зроблено з використанням глибоководних карт. Це забезпечує унікальний тривимірний вигляд всього корабля, дозволяючи побачити його так, наче вода злита.
Науковці сподіваються, це допоможе з'ясувати, що саме сталося з лайнером, який затонув у 1912 році. Тоді понад 1500 людей загинули, коли корабель зіткнувся з айсбергом під час першого рейсу з Саутгемптона до Нью-Йорка.
Дослідник "Титаніка" Паркс Стефенсон сказав, що досі залишається багато питань щодо загибелі корабля. І ця модель була одним із перших великих кроків на шляху до того, щоб історія "Титаніка" стала науково обґрунтованою, а не спекулятивною.
"Титанік" був ретельно досліджений з того часу, як у 1985 році знайшли його уламки. Але він настільки величезний, що у темряві глибин камери можуть показати лише розмиті знімки корабля, що розкладається, а не цілком й у деталях. Нове ж сканування повністю фіксує уламки, відкриваючи повний вигляд "Титаніка". Він складається з двох частин, ніс та корма яких розділені приблизно на 800 м. Величезне поле уламків оточує розбите судно.
Сканування було проведене влітку 2022 року Magellan Ltd, компанією, що займається глибоководними картами, і Atlantic Productions, що знімає документальний фільм про проєкт. Підводні апарати, дистанційно керовані командою на борту спеціалізованого корабля, провели понад 200 годин, вивчаючи довжину та ширину затонулого корабля. Вони зробили понад 700 000 зображень з усіх боків, створивши точну 3D-реконструкцію.
Герхард Зайфферт із Magellan, який керував плануванням експедиції, сказав, що це був найбільший проєкт підводного сканування, який він коли-небудь робив.
- Його глибина, а це майже 4000 м, є проблемою, на місці теж є течії, і нам не можна нічого чіпати, щоб не пошкодити уламки. І ще одна проблема полягає в тому, що потрібно нанести на карту кожен квадратний сантиметр - навіть нецікаві частини. Наприклад, на полі уламків потрібно було нанести на карту бруд, щоб заповнити простір між усіма цими цікавими об'єктами, - пояснив науковець.
Сканування показує як масштаб корабля, так і деякі дрібні деталі, такі як серійний номер одного з гвинтів. У навколишньому просторі серед уламків розкидані предмети, у тому числі декоративні металеві конструкції з корабля, статуї та невідкриті пляшки з-під шампанського. Є також особисті речі, зокрема десятки пар взуття.