18 грудня
Завантажити ще

Шоуранер «Кріпосної» Тала Пристаєцька: У Каті та Жадана все могло бути дещо інакше, якби…

Шоуранер «Кріпосної» Тала Пристаєцька: У Каті та Жадана все могло бути дещо інакше, якби…
Фото: СТБ

Зйомки четвертого сезону популярної костюмованої драми « Кріпосна» вже переступили екватор. Події в картині СТБ розвиватимуться 23 роки по тому, а центральними персонажами стануть діти героїв, які нам полюбилися. Побачимо ми в кадрі і наших улюбленців, щоправда, не всіх.

З творцем «Кріпосної», креативним продюсером та сценаристом Талою Пристаєцькою ми обговорили події четвертого сезону, нових та старих героїв і, звичайно ж, фінал третього сезону, який глядачі обговорюють як реальне життя.

Ми самі створюємо собі кумирів

- Тало, глядачі досі заспокоїтися не можуть – мовляв, як же ви так могли зіпсувати гарну історію Каті та Жадана та розтоптати щире кохання. Як ви могли?

– Ми самі створюємо собі кумирів. І весь третій сезон – про те, що ідеальних людей не буває. А ще він про те, що все добре в міру. Насправді у Каті та Жадана все могло бути дещо інакше, якби… І далі починається безліч умов, які безпосередньо пов'язані з тим, які це люди.

Катя, яка має дещо ідеалістичне уявлення про все, що відбувається, - це частково очі глядача. Вона дивилася на Жадана та ідеалізувала його настільки, що, зіткнувшись із реальністю, не змогла впоратися з нею. І замість того, щоб навчитися жити з правдою, поговорити і знайти вихід, воліла воювати проти чоловіка. І не тому, що вона його не любить чи Андрій – погана людина. А тому, що надто його ідеалізувала.

Один зі сценаристів нашої авторської групи сказав мені: «Я точно знаю, що телеглядачі будуть розчаровані, бо надто люблять Андрія. Але при цьому точно знаю, що краще розчаровуватись і зазнавати краху ілюзій у кіно, ніж у житті».

Багато хто вважав за краще заплющити очі на те, який же Андрій насправді, пишуть щось на кшталт «нехай він для мене залишиться на етапі другого сезону» або «я не хочу вірити, що ця людина на таке здатна». І це говорить про те, що Катя так само, як і глядачі, могла обманювати саму себе довгий час, поки правда не прийшла до неї і не сказала: «Дивися, а я ось така! І далі вже твоє право робити, як ти хочеш». Тож це й викликало такий резонанс.

- Ось ви сказали, що краще розчаровуватись і терпіти крах ілюзій у кіно, ніж у житті. Але люди настільки жваво та емоційно обговорюють кіношну історію, ніби це життя, ніби так вчинила реальна людина. Це нормально, що глядачі у нас сприймають кіно як реальність?

- Напевно, можна сказати, що вся команда, яка створювала «Кріпосну», зробила свою роботу добре, якщо придуманий персонаж, і не один, так про всіх героїв кажуть, змушує ставитися до нього як до живого. Якщо почитати коментарі, там є два великі табори – табір Андрія та табір Стефана, і у кожного є своя аргументація, і вони говорять про них так, ніби це справді живі люди.

Чи це нормально? Коли ми готували перший сезон, нам хотілося створити серіал як роман. На початку ХХ століття романи випускалися в газетах за розділами, на них чекали, читали, обговорювали, жили ними. Ми також хотіли зробити нашу історію як роман, книгу у вигляді серіалу. Тому зараз, спостерігаючи за тим, що відбувається, я розумію, що ми досягли того ефекту від героїв, подій, коли кожен поворот у їхній долі обговорюється так, ніби ці люди стали близькими та знайомими.

Але нічого несподіваного у цьому немає. Я зараз не порівнюю проекти, але свого часу, коли дивилася «Гру престолів», «Ньюз-рум» або «Велику маленьку брехню», так само співпереживала персонажам. Так, безумовно, я розділяла життя та події у серіалі, проте рівень співпереживання все одно був високий. Адже ти звикаєш до героїв, живеш з ними якийсь час і вже переносиш на них частину свого болю, страхів і таке інше. А якщо ще й роботу зроблено добре, то ці тригери працюють дуже потужно. Коли ти бачиш щось на екрані, що відгукується всередині тебе, то ти так чи інакше втрачаєш критичність сприйняття – реальність і вигадка розмиваються, ти починаєш жити власним болем, власним внутрішнім світом, а не вигаданою історією.

- Зате з Павлиною та паном Мальованим догодили, здається, усім! Ви одразу побачили їх у парі?

- Фактично так. Віктор Жданов був першим, кого ми покликали на проби. Точніше, ми тоді покликали двох акторів в один і той же день. Але Віктора пробували першим. І коли вони з Олесею зайшли до кадру, все одразу стало зрозуміло.

Мені дуже шкода, що глядач не може подивитися на кастингові сцени, бо кастинг - це чорна кімната, люди без костюмів... Але те, як вони зробили свою сцену, це не передати словами! Вони грали сцену в лавці, коли Павлина прийшла до Карпа ніби вибачатися після першого знайомства, а в результаті вони ще більше посварилися. І вони говорили так, що взагалі не виникало відчуття, що це – актор Віктор Жданов та актриса Олеся Жураківська. Це були Павлина та Карпо зі своєю живою внутрішньою історією. Це великий успіх продюсера - коли перша ж проба каже тобі: ось, будь ласка, твої герої.

Так само свого часу було зі Стасом Бокланом. На роль Петра Червінського ми пробували двох акторів, але коли Стас увійшов у кадр, а тоді ще була парна проба з Юлею Ауг - все! Відразу стало зрозуміло, що більше шукати безглуздо, все на своїх місцях!

Коли актор, заходячи в кадр, не просто відповідає тому, що ти написав, а доповнює і робить твого героя об'ємним, це той самий успіх. І Олеся, і Віктор – це той самий успіх.

У Каті та Андрія Жадана все могло бути по-іншому, але далі, як каже сценарист та продюсер, починається безліч умов, які безпосередньо пов'язані з тим, які це люди. Фото: СТБ

У Каті та Андрія Жадана все могло бути по-іншому, але далі, як каже сценарист та продюсер, починається безліч умов, які безпосередньо пов'язані з тим, які це люди. Фото: СТБ

У свій час моїм улюбленим хештегом був #алешараскопайся

- Якщо раніше в мережі був хештег #жаданживи, то тепер - #вернітьжадана або #жаданвоскресни. Але ж воскресіння неможливе?

- Звичайно, ні. Але я маю сказати, що це не новина. Свого часу моїм улюбленим хештегом був #алешараскопайся. Після першого сезону, коли Олексій Косач загинув у сутичці із Григорієм Червінським, мені абсолютно серйозно пропонували подумати, як він розкопається (сміється).

- Тобто Максима Радугіна у четвертому сезоні вже не буде ні уві сні, ні у спогадах?

- Напевно, це не зовсім правильно говорити з погляду маркетингу, але так, Максима Радугіна не буде.

– Давно вже знімаєте?

- Ми запустилися у серпні, 22 листопада відзначили екватор – була рівно 60-та зміна.

- Як ми вже знаємо, події нового сезону відбуватимуться через 23 роки, а в центрі історії будуть діти головних героїв. Але серед старого складу, судячи з тизера, ми побачимо Тараса Цимбалюка, Станіслава Боклана та Сергія Стрельникова. Хто ще повернеться? Чи буде, наприклад, продовження історії героїні Анни Сагайдачної ? Вона, чесно, розірвала цей сезон своїм перевтіленням.

- У героїні Ані, Наталі, історія закінчена. Вона знайшла себе в мандрівці, спокутувала те, що наробила, і її історія далі – це історія великої кількості добрих справ, які вчинила людина, що пізнала смиренність. Тому її ми вже не побачимо.

Що стосується решти, це спойлер (посміхається). Але можу сказати, що ми побачимо кілька героїв із перших трьох сезонів.

Наша історія зробить коло і повернеться до Червінки. Після публікації тизера писали: «Невже доля знову зіштовхне нащадків Косачів та Каті»! Так і буде. І це теж буде непроста історія, їм доведеться багато чого зрозуміти про себе і пройти великий шлях.

- До речі, Соня Прісс спеціально чи мимоволі, але зізналася, що грає у продовженні цієї історії. На вашу думку, як вона впоралася з роллю? Ми всі пам'ятаємо, як її дуже хейтили перед стартом сезону.

- Ви сказали ключову фразу – хейтили перед початком сезону. По суті Соня ще нічого не зробила, а вже всі дружно вирішили, що все погано.

На мою думку, Соня Прісс – дуже талановита актриса. На жаль, у неї не було іншої перспективи в цьому проекті, як спочатку бути прийнятою в штики просто тому, що вона не була першою. Якщо згадати, як сприймали Катю Ковальчук свого часу, то прямо скажемо, у героїні Катерини Вербицької для актрис уготована непроста доля.

Їх не можна порівнювати. Соня не намагалася грати Катю, яку грала Катя Ковальчук. Соня Прісс створювала свого персонажа. Дуже складного, дуже непростого, тому що важливо розуміти, який шлях пройшла ця героїня до моменту входу Соні в роль. І все це треба було пам'ятати, розуміти, що це твоє минуле. І Соня, відповідно, мусила все це в собі нести.

Як на мене, Соня впоралася з роллю. Чи задоволена я як креативний продюсер роботою актриси Соні Прісс? Абсолютно задоволена! Я бачила дуже багато різних коментарів, і, на жаль, дуже багато хто з них грішить особистими образами, дуже багато  з них будується не на оцінці роботи актриси, а на речах, на які неможливо вплинути.

Мені Соня подобається, я щиро вважаю, що вона майбутня зірка, у неї все буде добре.

- Чому таки Катя Ковальчук не знімалася у третьому сезоні? У ваш бік сипалося багато гнівних коментарів, але питання так і залишилося відкритим.

- Це минуле, воно залишилося у минулому. У цій ситуації, чесно, була низка подій, які вплинули на те, щоб цієї актриси не було у третьому сезоні. І зусилля з обох боків були докладені чималі, аби Катя Ковальчук таки була у проекті. Проте сталося так, як сталося.

Тала Пристаєцька з актрисою Олесею Жураківською на знімальному майданчику. Фото: СТБ

Тала Пристаєцька з актрисою Олесею Жураківською на знімальному майданчику. Фото: СТБ

Анастасія Нестеренко – наше відкриття та майбутня зірка

- Хочу повернутися ще до тизера... Мені найбільше кинулась у вічі жінка у червоній сукні на коні, і вона дуже схожа на Лідію Шефер.

- Не лише вам так здалося. Але це не Лідія Шефер. Це актриса Анастасія Нестеренко, яка грає Зоряну, дочку Назара та Орисі.

Це буде просто неймовірний сезон. Персонаж Насті Нестеренко – один із найскладніших персонажів четвертого сезону. Актриса, яка у свої дуже юні роки примудрилася показати всі відтінки двох найскладніших сцен у самопробі, знятій на телефон, підкорила і мене, і режисера Льошу Єсакова. Ми переживали, як пройде затвердження, роль центральна, і що скаже канал, але ні в кого не виникло ні найменшого відчуття, що це неправильний вибір. У всіх був один і той самий вердикт: «Нестеренко – відкриття та майбутня зірка».

Якщо вона привернула увагу на загальному плані в тизері, зупинила на собі погляд своєю енергетикою, примагнітила до себе, це вже багато про що говорить. За енергетикою вона десь схожа на Лідію Шефер, це суперечливий персонаж, але це зовсім різні героїні з різними історіями.

У четвертому сезоні нам обіцяють багато моментів, які сприйматимуться не менш гостро, ніж те, що відбувалося у третьому. Фото: СТБ

У четвертому сезоні нам обіцяють багато моментів, які сприйматимуться не менш гостро, ніж те, що відбувалося у третьому. Фото: СТБ

- Чи правильно я зрозуміла, що син Каті та Стефана – насправді син Андрія Жадана?

- Ви хочете, щоб я розповіла всі таємниці (сміється). Все дуже промовисто у фінальній сцені. Зрозуміло, щось не так. Але що саме не так, з'ясується одразу ж у першій серії четвертого сезону. Звісно ж, у народженні Януша Яблоневського є якась таємниця.

– Чому над серіалом не працює один режисер? Починали історію Макс Литвинов та Фелікс Герчиков, третій сезон знімав один Герчиков, четвертий – Олексій Єсаков.

- Перші два знімали Макс та Фелікс, бо ми знімали два сезони одразу, і для одного режисера це був дуже великий обсяг роботи. У третьому ми залишили вже одного режисера, Фелікса, нам було важливо зберегти той самий емоційний настрій, оскільки це було продовження історії.

А ось четвертий буде зовсім інший. І саме тому ми шукали іншого режисера. У новому сезоні дуже багато молодої енергії, дуже багато бунтарських настроїв, і нам потрібен був режисер з іншим поглядом. І коли ми знайшли Льошу Єсакова… Ось як Нестеренко – це відкриття серед актрис, то Єсаков – це відкриття серед режисерів. У нього настільки свій погляд, інше сприйняття, він уміє настільки глибоко бачити приховані мотивації! А у четвертому сезоні дуже багато такого, коли ми говоримо одне, а насправді думаємо інше. Є таємниці, інтриги, і це все треба було пам'ятати, крім того, є дуже складна шпигунська історія, а це вже інший жанр і, відповідно, інша інтонація. Льоша з усім цим упорався.

Анастасія Нестеренко грає одного з головних персонажів четвертого сезону – Зоряну, дочку Назара та Орисі. Фото: Instagram.com/n.nstrnko/

Анастасія Нестеренко грає одного з головних персонажів четвертого сезону – Зоряну, дочку Назара та Орисі. Фото: Instagram.com/n.nstrnko/

Не всіх можна зістарити, тому ми замінили деяких акторів

- 23 роки – довгий проміжок. Зістарюватимете героїв? Станіславу Боклану ви додали сивини.

- Неймовірний грим у Тараса Цимбалюка. Він залишається у ролі свого персонажа, гратиме Назара. У Сергія Стрельникова теж є додатковий грим, він зістарений.

Але є низка персонажів, яких зістарити в умовах зйомок серіалу, коли у вас інший виробіток та інші обсяги, ніж, скажімо, в повному метрі, дуже складно.

Є обличчя, особливо жіночі, які, коли стариш оперативно, виглядають як просто молоденькі дівчатка з гримом. Якщо, наприклад, ви подивитеся на грим Цимбалюка, то це таки Тарас, лише плюс 23 роки. А ось окремим нашим дівчатам дуже пощастило із зовнішністю в тому сенсі, що вони виглядають дуже юно, і якщо їх зістарити оперативно без великих ресурсів, на жаль, вони не виглядають дорослішими або постарілими. Тому ми змушені були замінити деяких акторів.

- Що ж, у новому сезоні буде дуже багато нових облич, буде кого обговорювати.

- Звісно! І буде багато моментів, які, впевнена, не менш гостро сприйматимуться, ніж те, що відбувалося у третьому сезоні. Герої регулярно опинятимуться перед складним вибором. І найчастіше цей вибір пов'язаний саме з їхніми особистими історіями. Тобто вибрати себе чи справу, честь чи кохання, і не завжди цей вибір настільки очевидний, що глядач буде з ним згоден.

Події в четвертому сезоні розгорнуться через 23 роки. Як каже Тала Пристаєцька, неймовірний грим у Тараса Цимбалюка – це той самий Тарас, лише плюс 23 роки. Страшно подумати, як працювали гримери. Адже минулих сезонів актора доводилося гримувати більше години: йому наносили шрами та замальовували татуювання. Фото: СТБ

Події в четвертому сезоні розгорнуться через 23 роки. Як каже Тала Пристаєцька, неймовірний грим у Тараса Цимбалюка – це той самий Тарас, лише плюс 23 роки. Страшно подумати, як працювали гримери. Адже минулих сезонів актора доводилося гримувати більше години: йому наносили шрами та замальовували татуювання. Фото: СТБ

Новини по темі: сериал Фортечна