Будівництво мосту імені Є. О. Патона розпочато ще 1940 року. Цілком він зданий в експлуатацію 5 листопада 1953 року. На момент будівництва це був найбільший цільнозварний міст, у якого всі шви, у тому числі й монтажні, виконані автоматичним зварюванням.
Розмови про реконструкцію мосту Патона не вщухають фактично від початку незалежності України. Вперше про це заговорили ще у 1990-ті роки. Але тоді на такий грандіозний проект просто не було грошей.
Наступна хвиля обговорень зазвучала у 2008 році під час підготовки до футбольного Євро-2012. Було навіть розроблено проект, згідно з яким конструкцію мосту збиралися полегшити, а його ширину збільшити з 21 до 38 метрів, щоб замість 6 смуг пустити 8. Але почалася затяжна фінансова криза, знову стало не до мосту.
У 2011 році уряд Миколи Азарова заявив, що за міст Патона візьмуться після закінчення будівництва Подільсько-Воскресенського мосту та Дарницького залізнично-автомобільного. Але Подільсько-Воскресенський будується досі, і в народі жартома його вже називають «пам'ятником корупції».