Array ( [0] => 2829 [1] => 2836 [2] => 2850 [3] => 2860 [4] => 2871 [5] => 2883 [6] => 2890 [7] => 2898 [8] => 2921 ) 1
0
Завантажити ще

Громадський контроль за держкоштами в умовах війни: межи дозволеного

Громадський контроль за держкоштами в умовах війни: межи дозволеного

Неурядові організації допускають публікації чутливої інформації про інфраструктурні питання на Донбасі. Зокрема, під виглядом суспільного контролю, відверто припускають лобіювання держзамовлень на користь певних приватних підприємств. Такі дії завдають військовим шкоди не менш ніж публікації «прильотів», переміщень військових тощо.

Цього разу, підривну діяльність, активісти громадського контролю ведуть у Донецькій області. В регіоні, попри жорсткі бойові дії, не припиняють поточний ремонт доріг. Шляхи тримають у функціональному стані для вивозу поранених, забезпечення передових позицій та оперативного пересування техніки. Що, безперечно, стратегічно цікаво для ворога. При плануванні завдання ударів по українським шляхам постачання фронту.

Фахові представники громадськості, разом із багатьма українськими ЗМІ, зараз єдині у розумінні у тому, що ворога не потрібно жодним чином інформувати про те, які транспортні шляхи будуються та тримаються у робочому стані поточними ремонтами. Для усіх, хто зараз працює на країну, зрозуміло, що така робота зберігає забезпечення фронту. А черги охочих  виконувати її впритул до лінії фронту зараз немає. По-перше, велика відповідальність за будівельників, яких відправляють на небезпечні ділянки. По-друге, ризики втратити дорожню техніку та матеріали.

Зі свого боку, державні органи підготували дуже чіткі правила для підрядників на час воєнного стану. Так, усім зацікавленим можна ознайомитися із роз’ясненнями Мінекономіки, щодо особливостей закупівель під час воєнного стану. Там окремо визначений алгоритм дій, на випадок, якщо замовник перебуває у районі проведення воєнних (бойових) дій. Ще ніхто не скасовував статтю 6 Закону України «Про інформацію», якою обмежений доступ до інформації в інтересах національної безпеки. У цьому ж законі статтею 21 визначені зрозумілі критерії, за якими визначається інформація, доступ до якої не може бути обмежений до суспільства. Що також підкреслює не фахові дії громадських активістів, у своїх спробах зловживати даними.

Особливо уважно слід вивчити Наказ №323 Міністерства інфраструктури від 26.09.2017 року, у додатку до якого є Перелік відомостей, що становлять службову інформацію та яким надається гриф «Для службового користування». У частині 2, пункті 12 цього переліку неважко знайти, що інформація про капітельне будівництво в особливий період має гриф для службового користування. А також дані про кількість автотранспорту,  дорожньо-будівельну техніку тощо (п.6 ч.2).

Насамперед усі важелі контролю за виконанням будівельних робіт, залишаються у  правоохоронних органів. Так само у компетенції яких знаходиться реагування на розголос з ЗМІ та соцмережах інформації, яка має особливий статус та допомагає ворогу збирати дані про інфраструктурні об’єкти.