Array ( [0] => 2829 [1] => 2836 [2] => 2850 [3] => 2860 [4] => 2871 [5] => 2883 [6] => 2890 [7] => 2898 [8] => 2921 ) 1
0
10 травня
Завантажити ще

Героїня книги «Велике Будівництво»: Враження від роботи на тому об'єкті не дуже приємні

Героїня книги «Велике Будівництво»: Враження від роботи на тому об'єкті не дуже приємні
Фото: President.gov.ua

Цей фоліант виглядає важким і навіть солідним: тверда обкладинка, майже триста сторінок, крейдований папір. Натомість ціна книги «Програма Президента України «Велике Будівництво-2020» – божа: 99 гривень. Нині сало дорожче, а тут — духовна їжа. Щоправда, читати в книзі нема чого – всі сторінки заповнені фотографіями будівельників, щоб країна могла знати їх в обличчя. Справа благородна, тому «КП" в Україні» вирішила більше розповісти про цих людей та про те, як вони потрапили до «Великого Будівництва».

Потомствений автодорожник

Виконроб Едуард Антонян працював на будівництві траси Т-14-25 Миколаїв – Городок – Жовква – Бобрка. Тепер його фото красується на 72-й сторінці.

Едуард – потомствений автодорожник, у цій же сфері працюють його батько та брат. Спершу навчався у Луцьку, потім закінчив ХАДІ у Харкові. Ремонтує дороги із 2006 року.

- Якось батько запропонував спробувати себе у дорожній сфері, мені сподобалося, так воно й пішло. Так само погодився і брат. Щоправда, він працює в офісі, а я - безпосередньо на дорозі, – каже Едуард.

Про те, що він потрапив до президентської книги, виконроб дізнався зовсім випадково.

- Був приємно здивований, коли побачив фотографію у книзі, про існування якої навіть не здогадувався. Дізнався, коли колеги по роботі надіслали мені фото та привітали. Чесно – щиро радий, що наша робота залишиться в історії України, – розповідає «КП" в Україні» Едуард Антонян. - Можливо, колись мої діти чи онуки, побачивши мене на сторінках книги, пишатимуться за свого тата чи дідуся через те, що їхній предок брав у такому участь.

Щоправда, останнім часом Едуард мав так багато роботи, що він навіть не пам'ятає, на якому саме об'єкті було зроблено фотографію. Каже, пройшло чимало часу, змінилося вже кілька будівництв, роботи багато...

- Звичайно, дороги наразі стають кращими. Те, що рік тому здавалося фантастикою, сьогодні – реальність. Та техніка, яку ми бачили раніше лише на фото чи в інтернеті, нині працює в Україні. Ну і технології виробництва зробили крок вперед, - запевняє наш співрозмовник.

Чи продовжиться династія шляховиків Антонян? Едуард не впевнений, адже у нього підростає донька. А дівчинці навряд чи захочеться латати дороги.

Роботи в Едуарда було так багато, що навіть не пам'ятає, на якому об'єкті знімали. Скан із книги «Програма Президента України «Велике Будівництво – 2020».

Роботи в Едуарда було так багато, що навіть не пам'ятає, на якому об'єкті знімали. Скан із книги «Програма Президента України «Велике Будівництво – 2020».

Сам Едуард – спадковий автошляховик. А ось донька навряд чи піде його стопами. Фото: facebook.com/profile.php?id=100060564188593

Сам Едуард – спадковий автошляховик. А ось донька навряд чи піде його стопами. Фото: facebook.com/profile.php?id=100060564188593

Виплатили зарплату зі скандалом

До речі, про дівчаток: на 560 фотографіях у книзі про «Велике Будівництво» представниці прекрасної статі зустрічаються лише 7 разів. Одна з них – Марія Шевцова, яка разом зі своєю колегою Наталією Степановою працювала над реконструкцією Будинку фізичної культури у Житомирі.

- Ми до якоїсь книжки потрапили? Ви перші мені про це кажете. А що вона собою являє? – здивувалась Марія Шевцова, коли «КП" в Україні» додзвонилася до дівчини. – Саму зйомку пам'ятаю. Нам тоді побіжно сказали, що приїдуть кореспонденти зробити фотографії. Ми спокійно працювали, бо не знали, що потрапимо до якоїсь книги.

Того дня Марія працювала на реконструкції спортзалу «Авангард», що належить школі фізкультури. Марія Шевцова - маляр із 15-річним стажем, відповідає за шпаклівку та фарбування стін.

- Я спершу вчилася на швачку. Але після року навчання зрозуміла – це не моє, хоча виходило непогано, – згадує наша співрозмовниця. – А тут однокласниця покликала мене до будівельного училища. І я перейшла - відучилася на маляра-штукатура.

Перша робота зі спеціальності дісталася у Києві.

– Будувався центральний «Київстар» у Києві, і це стало моїм першим великим об'єктом. Потім на Банковій працювала в Адміністрації президента, - каже Марія Шевцова.

Тому, що вона потрапила до книги, дівчина радіє. А ось від самої роботи залишився неприємний осад.

- Враження були трохи неприємними. Коли працюєш на великих об'єктах, тебе вважають не професіоналом, а просто рабсилою. І ставлення відповідне: «Ти собі роби – а ми тобі потім заплатимо якось», - гірко каже Марія. – Зарплату нам все ж таки виплатили, але через скандали та крики.

За словами нашої співрозмовниці, подібним чином працюють на багатьох великих будівництвах. Будівельникам регулярно доводиться вибивати гроші за виконану роботу. Вчасно виплачують зарплату у поодиноких випадках.

Марія каже, що гроші за роботу отримала лише після скандалів. Скан із книги «Програма Президента України «Велике Будівництво - 2020»

Марія каже, що гроші за роботу отримала лише після скандалів. Скан із книги «Програма Президента України «Велике Будівництво - 2020»

Марія Шевцова спочатку навчалася на швачку, але не сподобалося, перекваліфікувалася на маляра. Фото: facebook.com/profile.php?id=100013768488359&sk=about

Марія Шевцова спочатку навчалася на швачку, але не сподобалося, перекваліфікувалася на маляра. Фото: facebook.com/profile.php?id=100013768488359&sk=about

ДО РЕЧІ

Три людини надруковані двічі

Що цікавого у цій книзі вдалося знайти нам? Три людини у цій книзі надруковані двічі.

Повторюється та сама фотографія Івана Чопенка, який працював на реконструкції приймального відділення міської лікарні №10.

Двічі знято Гера Машаду, який працював на ремонті траси М-01 Київ – Чернігів – Нові Яриловичі. Фото різні. На одному він зображений у компанії Мустафи Мустафаєва. На іншому Машаду обіймається з двома колегами - Павлом Клєпіковим та Олександром Хондожком.

Сам Хондожко - третій персонаж книги, що повторюється. Окрім фото з Машаду є ще його знімок із Сергієм Семенцом.

ПІДРАХУЄМО

Кубракова більше, ніж Зеленського

Вперше зображення президента України Володимира Зеленського зустрічається на 8-й сторінці - у компанії з головою ОП Андрієм Єрмаком та секретарем РНБО Олексієм Даниловим. Разом із ними – голова Держагентства автомобільних доріг Олександр Кубраков. Тоді президент відвідував будівництво траси Сєвєродонецьк – Станиця Луганська у смт Новоайдар.

Далі Олександра Кубракова можна побачити на 92-й сторінці з Максимом Козицьким – головою Львівської ОДА на відкритті дороги у селі Гірське Львівської області.

На 110-й сторінці Кубраков у кадрі разом із президентом Зеленським на будівництві траси Н-31 Дніпро – Решетилівка. З цієї ж будови є фото Володимира Зеленського разом з Кирилом Тимошенком (заступником голови ОП).

На 162-й сторінці Олександр Кубраков із Юрієм Голіком, координатором програми «Велике Будівництво». І будівництво те саме: Дніпро - Решетилівка.

На 224-й сторінці президент Зеленський знову в компанії Кубракова. Кадр із Луганської області на трасі Сєвєродонецьк – Станиця Луганська. З цього ж об'єкту є фото Володимира Зеленського разом із Олексієм Даниловим, Андрієм Єрмаком та Олександром Кубраковим.

Всього Володимира Зеленського можна побачити на 5 фотографіях. А Олександр Кубраков зустрічається 6 разів.

Можна зробити висновок, що для публікації бралися фотографії з двох візитів президента на об'єкти великого будівництва: будівництво траси Сєвєродонецьк – Станиця Луганська у смт Новоайдар та з будівництва траси Н-31 Дніпро – Решетилівка.

Новини по темі: Дороги Будівництво Книги