Array ( [0] => 2829 [1] => 2836 [2] => 2850 [3] => 2860 [4] => 2871 [5] => 2883 [6] => 2890 [7] => 2898 [8] => 2921 ) 1
0
25 квiтня
Завантажити ще

Експерт: Компанія Ахметова може перекреслити реформу вантажоперевезень УЗ

Експерт: Компанія Ахметова може перекреслити реформу вантажоперевезень УЗ

Окружний адміністративний суд Києва ухвалив рішення розглянути в спрощеному порядку вимогу Азовсталі скасувати рішення Мінінфраструктури про підвищення тарифів на залізничні перевезення. На думку директора Інституту публічної політики та консалтингу Сергія Бикова, таке рішення може перекреслити всю реформу вантажоперевезень Укрзалізниці, раніше ініційовану міністерством. Про це він написав у своєму фейсбуці.

У зв'язку з рішенням ОАСК розглядати справу в спрощеному порядку, Міністерство інфраструктури не зможе брати участь в процесі і привести свої доводи, а про рішення суду дізнається лише постфактум.

"Уявіть: вас звинуватили, що ви не повертаєте кредит, який і не брали. Але вас в суд не викликали, вашу позицію не послухали, а ви дізналися про цей процес тільки з рішення суду, який вже пройшов без вас. Погодьтеся, таке рішення викликає багато питань і задоволені посмішки на обличчях колекторів і суддів ", - обурився Сергій Биков.

Він нагадав, що Азовсталь, як і інші підприємства Ріната Ахметова, не заперечувала проти підвищення тарифів, коли МІУ розглядало це питання. Замість цього вони пішли в суд з сумнівною репутацією. Якщо він прийме рішення на користь Азовсталі, УЗ може втратити мінімум 12 млрд грн, які повинні були піти на ремонт і електрифікацію залізниці.

"Масштабні інвестиції в залізницю допомогли б усім виробникам швидше і безпечніше доставляти свої вантажі і прискорити оборотність вагонів. Замість того, щоб працювати по-новому, Азовсталь намагається заблокувати всю реформу тарифів. А це означає, що грошей на модернізацію залізниці у держави може не стати ", - пише експерт.

Биков вказує на те, що після першого підвищення тарифів частка транспортування в загальній вартості залізної руди зросла всього з 2 до 3%. Навіть після другого підвищення з нового року тарифи на вантажоперевезення УЗ залишаються в рази нижче, ніж в Європі: в Україні - $8,74, в Польщі - $51,68, в Словаччині - $45, в Румунії - $25,17.

На думку експерта, судовий позов від Азовсталі і всього холдингу - це певна помста за те, що УЗ тепер купує електроенергію безпосередньо у Енергоатому, а не через фірми Ріната Ахметова. Закупівля електроенергії без посередників дозволяє УЗ економити додаткові 4 млрд, які підуть на відновлення залізниць і нові вагони.

"Якщо суд прийме рішення на користь Азовсталі, то стратегічне держпідприємство не отримає необхідні інвестиції, а ми і далі будемо субсидувати одну фінансово-промислову групу, замість того, щоб інвестувати в інфраструктуру", - уклав Сергій Биков.