Корпорація "Фейсбук", що володіє однойменною соцмережею, а також сервісом Instagram і месенджером WhatsApp, планує провести ребрендинг і вже на наступному тижні оголосить про зміну назви. Генеральний директор компанії Марк Цукерберг збирається розповісти про відповідні плани під час щорічної конференції Connect 28 жовтня або раніше. Нова назва зберігається в секреті і відома навіть не всім представникам топменеджменту компанії.
Таким чином за допомогою зміни назви компанія хоче перестати асоціюватися виключно з соціальними мережами і показати, що платформа "Фейсбук" є лише одним з продуктів.
Як пише видання The Verge, зміна назви може бути прив'язана до планів компанії зі створення Всесвіту віртуальної реальності (метавсесвіту, metaverse), над яким вже працюють більше 10 тисяч співробітників. Цей термін був винайдений письменником-фантастом Нілом Стівенсоном для опису віртуального світу, в який люди втікають з антиутопичного, реального. «Тепер його впроваджує одна з найбільших і найбільш неоднозначних компаній в світі, і їй потрібно буде пояснити, чому варто зануритися у власний віртуальний світ», - пише видання.
Ще одна версія ребрендингу Фейсбуку говорить, що він може бути пов'язаний з недавнім запуском нової розробки компанії - мережі віртуальних офісів Horizon, до яких можна підключитися в форматі відеоконференції або з використанням шолома віртуальної реальності Oculus VR.
У серпні Фейсбук представив Horizon Workrooms - додаток, в якому за допомогою обладнання для VR можуть проводитися збори в віртуальній кімнаті, де всі учасники виглядають як мультяшні 3D-версії самих себе. Цей проект знаходиться в режимі бета-тестування і доступний виключно на запрошення.
У пресі з'явилися повідомлення, що керівництво Фейсбуку затіяло перейменування через численні проблем, які останнім часом відчувають користувачі соцмережі. Дуже часто Фейсбук останнім часом став звучати в несторонничому ключі, і кількість негативних згадок рано чи пізно переходить в якість.
Джерела The Verge пов'язують можливе перейменування з бажанням відновити репутацію компанії після численних скандалів в останні місяці. Вони були пов'язані з недостатніми зусиллями щодо боротьби з дезінформацією та новою угодою користувача WhatsApp, що викликала численні суперечки. Крім того, джерела видання вказують на приховування досліджень компанії про формування залежності і «токсичний вплив» соцмережі Instagram, а також на технічні проблеми, які почастішали, і витоки баз даних у відкритий доступ.
Також з початку жовтня відбулося вже декілька збоїв, які на кілька годин позбавили можливості користуватися продуктами Фейсбуку не тільки приватних клієнтів, а й великі компанії.
Наприклад, 4 жовтня в роботі Facebook, WhatsApp і Instagram стався масштабний збій по всьому світу, що тривав близько семи годин. Сервіс з відстеження роботи інтернет-ресурсів Downdetector оголосив, що це був найбільший збій, який коли-небудь фіксував сервіс. Надійшло 10,6 млн повідомлень про проблеми з усього світу.
При цьому збої в роботі спостерігалися також і у ряду компаній і сервісів, ніяк формально не пов'язаних з цією корпорацією - банків, авіакомпаній, стільникових операторів, YouTube, Gmail, Zoom і Netflix.
У вересні Фейсбук потрапив в скандал, пов'язаний з витоком внутрішніх документів, які попали в розпорядження журналістів завдяки колишній співробітниці корпорації Френсіс Хоген. Згідно з цими документами, компанія віддає собі звіт в тому, що у підлітків-користувачів почастішали думки про суїцид і розлад харчової поведінки на тлі користування продуктами компанії.
Збій викликав справжню паніку у користувачів додатків і багатомільярдні збитки. Згідно з поясненнями команди інженерів корпорації "Фейсбук", збій в роботі її додатків був викликаний змінами конфігурації магістральних маршрутизаторів. Однак в ЗМІ з'явилися повідомлення про продаж в так званому «даркнеті» бази даних півтора мільярда користувачів соцмережі, що належить Фейсбуку.
Проблема завдала фінансових збитків і її власнику Марку Цукербергу, який займає третю сходинку в списку найбагатших американців. Його статок більш ніж в 134,5 мільярда доларів за лічені години зменшився відразу на 6,6 мільярда.
Крім цього, з появою таких нових платформ, як Telegram, користувачі стали залишати соцмережу "Фейсбук", яка свого часу позиціонувалася як «модна» і «просунута». І повернути позиції поки що не виходить.