Завантажити ще

Економісти про РФ: Це новий тип кризи, породжений масовим виходом інвесторів та компаній

Економісти про РФ: Це новий тип кризи, породжений масовим виходом інвесторів та компаній
Фото: velikorodov94 з веб-сайтом Pixabay

Хроніку пікіруючої Росії на своїй сторінці в соцмережі продовжує вести економіст Ерік Найман.

Понеділок, 14 березня, – це 19-й день війни РФ проти України.

Для початку Ерік Найман процитував думку голови Московської біржі Олега В'югіна, який зазначив, що криза, що насувається на РФ, це абсолютно новий тип. Експерт пояснив, що нинішню ситуацію не можна порівнювати ні з 2008-м, ні з 2014 роком. Ті кризи виправлялися ринковими силами, а нинішня породжена масовим виходом інвесторів і компаній, тому вона буде набагато важчою. Ця нова ситуація не на рік, не на два і навіть не на три. Так, криза 1998 року виглядала страшно, але вона була забута протягом півроку-року. Нині все буде по-іншому.

Ерік Найман звертає увагу, як швидко придумана загроза (очевидно, що ані Україна, ані НАТО не збиралися нападати на РФ) перетворилася на реальну економічну війну всього світу проти Росії. А ще жодній країні не вдалося перемогти увесь світ.

"Багато росіян наразі кажуть, що готові в землянках жити і землю їсти заради великої Росії. Але коли настане такий момент, думаю, реальність дуже відрізнятиметься від урапатріотичних настроїв. Недарма навіть зараз перед смертю російські солдати, яких відправили на війну до України, не забувають мародерствувати», - пише Найман.

Що стосується прогнозів з російської економіки, то якщо раніше іноземні аналітики і пізніше ЦБ РФ прогнозували спад ВВП РФ на 8-10%, то нині частіше називають реальнішим спад на 30%, як було одразу після розпаду СРСР.

«Тим часом російська прокуратура погрожує арештами керівництву підрозділів західних компаній, які критикують РФ, – продовжує Ерік Найман. - Також прокуратура погрожує заарештовувати активи компаній, які йдуть із РФ, включаючи товарні знаки (а це на секунду інтелектуальна власність). Попередження отримали Coca-Cola, McDonald's, Procter & Gamble, IBM та Yum Brands (KFC та інші бренди). Вже незрозуміло, чого у цих діях прокуратури більше – бажання порадувати росіян збереженням на території своєї країни знайомих брендів чи просто вислужитись перед начальством. Не виключаю, що все разом».