Array ( [0] => 2829 [1] => 2836 [2] => 2850 [3] => 2860 [4] => 2871 [5] => 2883 [6] => 2890 [7] => 2898 [8] => 2921 ) 1
0
Завантажити ще

«Велике будівництво»: міст через Дніпро у Кременчуці зводять з випереджанням графіка

«Велике будівництво»: міст через Дніпро у Кременчуці зводять з випереджанням графіка

Один з мегапроєктів програми президента України Володимира Зеленського «Велике будівництво» – міст у Кременчуці – дозволить вперше за роки Незалежності з’єднати береги Дніпра у цьому великому промисловому місті. Єдина нині переправа у Кременчуці, Крюківський залізнично-автомобільний міст, перебуває в аварійному стані. При цьому через нього пролягають дороги на Запоріжжя та Олександрію, а відтак будівництво нового переходу є вкрай важливим, підкреслюють в Укравтодорі.

Міст у Кременчуці почали будувати у 2021 році. Новий перехід буде вантовим з 4 смугами руху. Довжина ансамблю з підходами становитиме 3 км. Переможцем тендеру стала турецька компанія Doğuş Grubu, яка наразі працює на об’єкті цілодобово. Повідомляється, що під час торгів вдалося зекономити майже 11% від початкової ціни. Остаточна пропозиція склала 11 млрд 248 млн 800 тис. грн.

Новий мостовий перехід зводять з економією не лише фінансових ресурсів, але й часу. Полтавська обласна державна адміністрація повідомляє, що хоча термін здачі об’єкту – 2024 рік, його можуть завершити достроково. Нині на будівництві задіяні 239 осіб: 127 українських та 112 турецьких фахівців. Для завершення цього надскладного проєкту підрядна компанія планує працевлаштувати загалом близько тисячі осіб.

Щодо техніки, то більша частина її була доставлена до Кременчука Чорним морем з Туреччини.

Міст запроектовано вантовим, з двома залізобетонними пілонами. Висота кожного разом з фундаментом – близько 115 метрів. На кожному пілоні буде змонтовано по 46 вант – сталевих канатів. Всього – 92 ванти.

Наразі для побудови пілонів 36-метрові сталеві труби діаметром до двох метрів занурюють у дно ріки, аби потім утворити опори споруди. Їх вже встановлено 25 штук. Подальше занурення відбуватиметься за допомогою розбурювання скельних порід безпосередньо всередині труби. Для виконання такої роботи задіяний найбільший криголам в Україні «Нібулон 10», який дозволяє працювати на скутому кригою Дніпрі, зазначають у Службі автомобільних доріг Полтавської області.

Нагадаємо, 22 січня президент Володимир Зеленський відкрив новозбудований вантовий міст у Запоріжжі. Як розповів координатор програми «Велике будівництво», заступник керівника Офісу президента Кирило Тимошенко, цей міст був довгобудом упродовж 16 років, а в межах президентської програми його добудували всього за два роки. Мостобудівники у Запоріжжі працювали цілодобово і без вихідних.