Американська компанія Mattel запустила у продаж першу у світі версію ляльки Барбі із синдромом Дауна. Вона одягнена у жовто-блакитну сукню, тому що саме ці кольори символізують проінформованість про синдром. На шиї у нової Барбі намисто, що символізує три копії 21-ї хромосоми - генетичної аномалії, що викликає синдром Дауна. На ногах у Барбі ортопедичний щиток. Ляльку розробляли спільно з Національним товариством людей із синдромом Дауна, щоб максимально точно відобразити зовнішні характеристики.
- Завдяки меншому зросту, круглішому обличчю та долоням, що містять одну лінію, ця лялька ілюструє спільні характеристики жінок із синдромом Дауна, - сказано у заяві компанії.
До рекламної кампанії Mattel залучила модель із синдромом Дауна Еллі Гольдштейн, яка стала героїнею обкладинки британського Vogue у травні.
Нова лялька є частиною лінії Mattel Barbie Fashionistas, яка пропонує дітям більш різноманітне уявлення про красу та прагне боротися зі стигматизацією фізичних вад. Компанія вже випускала ляльки з ногою-протезом, зі слуховими апаратами, на інвалідному візку і з захворюванням шкіри вітіліго. Ця лінія з'явилася на фоні багаторічної критики ляльок Барбі, які зображували жінок переважно одного типажу.
У 2020 році Mattel випустила серію ляльок Role Models, прототипом однієї з яких стала українська фехтувальниця Ольга Харлан.