articles Object ( [params] => Array ( [approved] => 1 [assign] => mainstream [category] => 2850 [include_extra] => 1 [langid] => 2 [limit] => 12 [memcache] => 1 [order] => adate DESC [where] => a_p.adate < UNIX_TIMESTAMP() AND a_p.adate >= 1701573787 ) [langid] => [store_to_cache] => [cache_key] => articles-434817355 [articles] => Array ( [680822] => article Object ( [absnum] => 680822 [numsup] => 0 [childs] => 0 [alias] => druzhina-devida-lincha-podala-na-rozluchennja-iz-rezhiserom-pislja-14-rokiv-shljubu [title] => Дружина Девіда Лінча подала на розлучення з режисером після 14 років шлюбу [title_short] => [meta_title] => Дружина Девіда Лінча подала на розлучення з режисером після 14 років шлюбу [meta_keywords] => новини шоу-бізнесу, Девід Лінч, Девід Лінч дружина, Девід Лінч розлучається, Девід Лінч дружина, Девід Лінч, особисте життя, Емілі Стоуфл [meta_description] => Дружина Девіда Лінча розлучається з режисером після 14 років шлюбу [seo_h1] => [seo_body] => [body] =>

Американський режисер та актор Девід Лінч розлучається з дружиною після 14 років шлюбу. Ініціатором розриву стосунків виступила обраниця кінодіяча, артистка Емілі Стоуфл. Про це повідомляє TMZ.

За даними джерела, пара розійшлася аж ніяк не полюбовно. У своїй заяві Емілі через суд вимагає встановити одноосібну опіку над їхньою 11-річною дочкою, при цьому вона не проти, щоб режисер бачився з дитиною. Стоуфл також хоче, щоб Лінч виплачував їй аліменти та покрив витрати на гонорари її адвокатів. Чи підписувала пара шлюбний контракт, поки невідомо, але протягом багатьох років Девід будував дуже успішну кар'єру. Лінч тричі номінувався на "Оскар" за найкращу режисуру, а також є володарем "Золотої пальмової гілки" Каннського кінофестивалю та почесного "Золотого Лева" Венеціанського кінофестивалю.

Емілі – четверта дружина Девіда Лінча. Вона молодша за 77-річного кінодіяча на 32 роки. Лінч та Стоуфл почали зустрічатися після зйомок картини "Внутрішня імперія", де акторка виконала одну з ролей. Пара зіграла весілля у 2009 році, а 2012-мв у подружжя народилася донька. До шлюбу зі Стоуфл Лінч був одружений з Пеггі Ленц (1967-1974), Мері Фіск (1977-1987) та Мері Суїні (2006-2007). У кожному з цих шлюбів у артиста народилася дитина.

Девід Лінч є режисером картин: "Синій оксамит", "Людина-слон", "Загублене шосе", "Дикі серцем", "Внутрішня імперія", "Малхолланд Драйв" та популярного серіалу "Твін Пікс".

[category] => 2850 [categories] => [categories_seo] => [type] => 2097152 [position] => 342715 [adate] => 1701605693 [publication_date] => [adate_day] => 1701561600 [approved] => 1 [langid] => 2 [created] => 1701605693 [changed] => 1701605693 [userid] => 40766 [redirect] => [views] => 0 [shares] => [comments] => [header] =>

Екскохана режисера через суд вимагає встановити одноосібну опіку над їхньою 11-річною дочкою.

[with_photo] => 1 [with_gallery] => 0 [with_video] => [imagealt] => Jason LaVeris/FilmMagic [coordinates] => [extcode] => [user_changed] => 40766 [common_props] => [models_props] => [file] => [sources] => [references] => [authors] => [creator] => [files] => [gallery] => [images] => [props] => [tags] => [article_shares] => [article_childs] => [video] => [props_data] => [articles:protected] => articles Object *RECURSION* [childs_total] => 0 [alias32] => 977449175 [indexed] => [reindexed] => 0 [cropdata] => {"art":{"main":{"src":"\/img\/forall\/u\/407\/66\/GettyImages-685670748.jpg","crop":{"x":"0","y":"0","w":"3536","h":"1885.8666666666668"},"action":"update","format":"original"},"news_big":{"src":"\/img\/forall\/u\/407\/66\/GettyImages-685670748.jpg","crop":{"x":"0","y":"0","w":"3536","h":"1846.5777777777778"},"action":"update","format":"original"},"chronicle":{"src":"\/img\/forall\/u\/407\/66\/GettyImages-685670748.jpg","crop":{"x":"972","y":"0","w":"1661","h":"2492"},"action":"update","format":"original"},"tn2":{"src":"\/img\/forall\/u\/407\/66\/GettyImages-685670748.jpg","crop":{"x":"216","y":"0","w":"3318","h":"2492"},"action":"update","format":"original"},"news_cover":{"src":"\/img\/forall\/u\/407\/66\/GettyImages-685670748.jpg","crop":{"x":"0","y":"0","w":"3536","h":"2357"},"action":"update","format":"original"},"infographics":{"src":"\/sun\/v6\/images\/blank.gif","crop":{"x":"","y":"","w":"","h":""},"action":"new","format":"original"},"sx_mobile":{"src":"\/img\/forall\/u\/407\/66\/GettyImages-685670748.jpg","crop":{"x":"822","y":"0","w":"2037","h":"2492"},"action":"update","format":"original"}},"gal":{"main":{"src":"\/sun\/v6\/images\/blank.gif","crop":{"x":"","y":"","w":"","h":""},"action":"new","format":"original"},"tn":{"src":"\/sun\/v6\/images\/blank.gif","crop":{"x":"","y":"","w":"","h":""},"action":"new","format":"original"},"idx":""}} [other_author] => [priority_top] => [anchor_rubric] => [anchor_time] => [pos_in_the_feed] => 0 [other_data] => ) ) [categories] => [count_sql] => SELECT COUNT(DISTINCT a.absnum) cnt FROM articles a, articles_pages a_p /* /ua/culture/a636020-avtori-moho-junoho-printsa-oleksij-hladushevskij-ta-khachatur-vasiljan-nash-film-jak-ne-pro-relihiju-tak-i-ne-pro-lhbt */ WHERE a.approved = 1 and a.absnum = a_p.article AND a_p.absnum = 2850 and a.langid = 2 and a_p.adate < UNIX_TIMESTAMP() AND a_p.adate >= 1701573787 [dictsdata] => Array ( ) ) 1
Завантажити ще

Автори «Мого юного принца» Олексій Гладушевський та Хачатур Васілян: Наш фільм як не про релігію, так і не про ЛГБТ

Автори «Мого юного принца» Олексій Гладушевський та Хачатур Васілян: Наш фільм як не про релігію, так і не про ЛГБТ
Фото: Іван Цюпка

Фільм «Мій юний принц», який продюсер Олексій Гладушевський та режисер Хачатур Васілян (вони ж – і співавтори сценарію) збираються знімати лише влітку наступного року, вже у топі новин. Мовляв, ну куди це годиться – пропаганда ЛГБТ, образа почуттів віруючих та за державні гроші. Причому висновки багато хто зробив, подивившись лише постер. Постер і справді провокаційний. Але, як каже Олексій Гладушевський, усі смисли та ідеї цього фільму – зовсім не ті, що преса винесла у заголовки.

«Люди навіть сценарій не читали, а роздмухали казна-що»

– Олексію, читаю заголовки, і всі вони зводяться до того, що «Мій юний принц» – це фільм, який оспівує ЛГБТ та ще й за гроші з держбюджету. Але, наскільки я розумію, кіно ж про інше.

- Абсолютно вірно. Це історія про самотність, взаємини підлітків один з одним та зі своїми батьками. Зокрема, головного героя із матір'ю.

Справді, у нас є ЛГБТ-лінія, справді є відносини (головного героя. - Ред.) з іншим хлопцем, які з'являються в середині фільму, але це не головна лінія. Це, скоріше, метафорична історія – підлітки живуть у своєму закритому світі, і будинок нашого головного героя – метафора цього закритого світу, який вони самі для себе роблять ідеальним, але абсолютно не хочуть бачити, що відбувається у світі реальному.

Преса, ще коли ми подавалися на пітчинг Держкіно минулого року, назвала наш фільм першим ЛГБТ-фільмом в Україні. Ну, ок, зрозуміло, це клікбейт, журналістам треба щоб їх читали. Але зараз піднявся такий галас! Думаю, більше через постери. Вони дуже гарні та ефектні, на людей творчих справили неймовірний ефект. Але в інших викликали якусь незрозумілу мені реакцію, що ми нібито ображаємо віруючих. Все це слухати і читати смішно та дивно.

Цей фільм – авторський вислів. У кіно автор може висловлювати все, що вважає за потрібне. І якщо він знімає кіно за свої гроші, то взагалі робить, що завгодно, а якщо знімає за державні, то для цього існує комісія експертів, які приймають рішення. Комісія Держкіно оцінила наш сценарій на найвищий бал. Ми отримали перше місце в категорії, знову ж таки, повторюся, «авторське кіно».

Якби це була категорія «фільм для широкого глядача», не знаю, можливо, щось і можна було б обговорювати. Але тут усе негаразд. Тому автор може мати різні погляди на що завгодно. І саме за допомогою кіно і відбувається вираження цих поглядів. А глядач може погоджуватися з ними чи не погоджуватися. Але – спираючись на переглянутий фільм. Люди навіть сценарій не читали, а роздмухали казна-що.

- На сайті президента навіть петиція з'явилася з вимогою позбавити картину держфінансування – мовляв, ви ображаєте почуття віруючих. І, судячи з неї, її писали, побачивши лише постер. У цій петиції є дуже кумедні формулювання.

- У нас у країні може бути все, що завгодно. Може, вона й набере необхідну кількість голосів, часто трапляються дуже дивні речі.

Іноді читаю петиції, які виходять про заборону чогось. Я загалом вважаю петиції дивними історіями. Але – читаю. І вони дуже грамотно та цікаво сформульовані. Ця ж петиція явно писалася лише під якимось емоційним впливом, і ви маєте рацію, що вона дуже дивно написана, неписьменно, непрофесійно. Одні лише гучні висловлювання - мало не поставити до стіни всіх експертів, які прийняли цей сценарій. Я вже нічому не здивуюсь. Але нас підтримали та підтримують усі експерти Держкіно.

Це мені нагадує часи Сталіна, бо досі ми не мали заборони та цензури з ідеологічних причин. Якщо щось таке буде, це стане першим прецедентом, коли вимагають заборонити щось із ідеологічних причин. Тобто це справжнісінька цензура. Я не дуже щасливий, що ми опинилися героями в такій історії, але такого рівня обговорень я не пам'ятаю. Був момент, коли Володимир Бородянський скасував результати 11-го пітчингу, але на те була інша причина – відсутність грошей у бюджеті.

Режисер картини Хачатур Васілян та продюсер Олексій Гладушевський. Вони ж і співавтори сценарію. Фото: sh.pro media

Режисер картини Хачатур Васілян та продюсер Олексій Гладушевський. Вони ж і співавтори сценарію. Фото: sh.pro media

"Я боятися не збираюся"

- Як вважаєте, актуальною є ця тема для України? Чи підуть у нас на таке кіно?

- Впевнений, що підуть. І тема актуальна – сучасна молодь, самотність та взаємини між людьми в епоху сучасної реальності.

- Так, на "Кохання" Гаспара Ное ходили, дивилися. Хоча це й різне кіно. Я до того, що фільм також був провокаційним.

- Чому нам дали гроші? А в нас не повністю артхаус. У нас, скоріше, є артмейнстрім. У нас дуже вірять усі прокатники - це кіно, на яке підуть у кінотеатри. Якщо, звісно, нам ніхто не завадить. Наступного тижня ми опублікуємо тизер, про який усі говорять. Ми його показували на Одеському кінофестивалі, потім – на пітчингу Держкіно, кілька днів тому презентували для колег разом із фотовиставкою – фотограф Дмитро Комісаренко зробив шикарні напіверотичні фото наших акторів. І всі кажуть: «Будь-який інший після такого скандалу причаївся б, а ви навпаки: ах, так, отримайте ще!»

Я не збираюся боятися. Тизер неймовірно гарний. Думаю, коли глядачі побачать, усі зрозуміють – якого рівня кіно планується, яким воно буде і чому насправді ми здобули перше місце. Тизер, на мою думку, відповість на всі ці питання.

- Ваша кастинг-директор Аріна Петрова зізнавалася, як їй було незвично читати такий сценарій після десятка мелодрам. І, дочитавши останню сторінку, одразу подумала: а хто з наших хлопців готовий до такого матеріалу і може легко втілити все написане? Як ви знайшли головних героїв?

- Акторський голод за добрими сценаріями та за крутими ролями дуже спростив нам завдання. Ми думали, нас всі посилатимуть, а насправді відмовили лише кілька людей. У нас була найбільша кількість самопроб, проб, які ми з Хачатуром та Аріною оглядали та затверджували. І хлопці розкрилися дуже цікаво. При тому, що у нас усі головні герої до ЛГБТ-спільноти не мають жодного відношення, у них у всіх є дружини чи дівчата. Їм було цікаво спробувати зіграти у такому кіно. Це ж і є акторство – коли ти пробуєш те, що тобі взагалі невластиве, і намагаєшся зіграти так, щоб усі повірили.

На Заході зараз є такий момент, що ЛГБТ-героїв мають грати ЛГБТ-актори, повних людей – повні актори, але я поки що двояко до цього відношусь. Мені здається, акторство - це якраз і є абсолютне перетворення на іншу людину, якою ти не є. Ми пішли цим шляхом, і, скажу я вам, виходить цікаво.

Той самий постер, через який багато хто почав критикувати фільм. Фото: Іван ЦЮПКА

Той самий постер, через який багато хто почав критикувати фільм. Фото: Іван ЦЮПКА

Відвертість - це про те, що буде оголена натура

– Євгеній Лісничий грає Антуана. А хто грає Поля?

- Петро Ніневський. Він просто не брав участі з нами у фотопроекті. Петя вступив до дуже крутої акторської кіношколи у Нью-Йорку і буде там на навчанні до початку зйомок.

- Ви писали, спочатку вам здавалося, що Лісничий зовсім не підходить на роль фатального красеня Антуана. Як йому вдалося вас переконати?

- Акторською грою. Тим, як він перевтілюється, як відчув свого героя, як читав монолог. Актори у нас читали монологи та діалоги, жодних інших сцен не було. Нам було важливо зрозуміти, де буде нап'яття, а де – ні.

Петя з Женею друзі, дружать, як то кажуть, сім'ями. І ми боялися, що їм не вдасться зіграти разом за рахунок того, що вони знають один одного багато років. Але, гадаю, саме їхня дружба і дала такий релакс, вони були не напружені, вийшло дуже круто.

– Ви казали, що буде багато еротики. Наскільки сцени будуть відвертими?

– Це більше питання до режисера… (інтерв'ю з Хачатуром Васіляном читайте нижче. – Авт.). Відвертість - це у тому, що буде оголена натура. Постільні сцени режисер розробляє та зніматиме з урахуванням законодавства України, дуже акуратно та естетично. Але буде й друга версія, вона потрібна для фестивального показу, де ми можемо показати повністю оголену актрису чи актора. У нас із такою версією ми не вийдемо, є обмеження.

Головні ролі зіграють Петро Ніневський (Поль) та Євгеній Лісничий (Антуан). Фото: Іван ЦЮПКА

Головні ролі зіграють Петро Ніневський (Поль) та Євгеній Лісничий (Антуан). Фото: Іван ЦЮПКА

Ахтем Сеітаблаєв ще не проходив парні проби

- До речі, ви й самі згадали про взаємини Поля із матір'ю, яку грає Вікторія Литвиненко. Цю сцену також критикують за сексуальний підтекст. Але ж йдеться не про секс між ними, як подумали?

– Та ні, у нас цього немає. Це взагалі кумедна історія. Це, скоріше, Едіпів комплекс, син ревнує матір до батька-тирану. Між ними нічого немає.

- А Ахтем Сеітаблаєв кого грає? Бо він теж у всіх заголовках.

- Історія з Ахтемом - теж з області смішних. Коли ми минулого року презентували фільм, робили прев'ю-кастінг. Тоді був карантин і були лише самопроби. Але ми хотіли показати на пітчингу Держкіно якнайбільше акторів, тому створили попередній список. Ахтем брав участь у самопробах, і дуже непогано. А потім ми зайшли в парні проби, щоб приймати фінальне рішення, але парні проби проходили поки що лише головні герої - Поль, Антуан, Софія та дві дівчини.

Ми маємо прекрасну актрису на роль бабусі Оксану Гребенюк, мені дуже подобаються її проби. Але вона не проходила проб із Вікторією Литвиненко, яка гратиме її доньку. І я не можу заявити, що вона точно гратиме у нашому фільмі. Точно так само і з Ахтемом - він ще не проходив проб з Вікою.

- Фільм знімається тільки для кінотеатрів чи телебачення? Чи ТБ до такого кіно ще не готове?

- Ми вже вели переговори з ТБ, але вони хочуть подивитися фільм із погляду цензури. Їм дуже подобається і підхід, і який ажіотаж викликає це кіно, вони вже розуміють, що його подивляться. Якщо тільки постер викликає такий ажіотаж - це вже клікбейт до обов'язкового перегляду. А зараз ще вийде і тизер!

Тобто людина має подивитися, щоб зрозуміти – чи який це жах, чи сказати, як це круто. Але оскільки це кіно є досить провокаційним, телевізійники хочуть чітко побачити його з погляду законодавства. Тому ми й готуємо другу версію. Я дуже багато пропрацював на ТБ, у тому числі й директором каналу, тому добре розумію, що багато залежить не від нашого бажання.

До речі, коли ми випускали «Перших ластівок», також казали: «Боже, а що зараз буде?!» А коли вони вийшли, всі зрозуміли, що не такий страшний чорт, як його малюють. Думаю, так буде й із «Моїм юним принцом».

Євгеній Лісничий, Вікторія Литвиненко (мати Поля – Софія) та Андрій Максимов. Фото з фотовиставки, присвяченої «Моєму юному принцу». Фото: Дмитро КОМІСАРЕНКО

Євгеній Лісничий, Вікторія Литвиненко (мати Поля – Софія) та Андрій Максимов. Фото з фотовиставки, присвяченої «Моєму юному принцу». Фото: Дмитро КОМІСАРЕНКО

СЛОВО РЕЖИСЕРУ

Хачатур Васілян: Секс у кіно, як і все інше, повинен нести сенс

- Хачатуре, ми вже обговорювали з Олексієм, що ваше кіно сьогодні у всіх заголовках. І це вже непоганий піар, хоча самі зйомки навіть не почалися. Що думаєте про те, що пишуть?

- Мені подобається, що довкола кіно розгорілася така дискусія. Я думаю, що, як і в інших країнах, ми маємо як нормальну пресу, так і жовту. Нормальна преса намагається з'ясувати якнайбільше деталей про проект і піднести дещо глибше. Жовта преса апелює виключно заголовками, перекриваючи надуманим негативом все інше.

90% нашої преси, яка пише про фільм, на жаль, якраз така. Під пресою я маю на увазі паблік і канали теж. Працює принцип: "скопіював - вставив". Жаль трохи людей, які їдять це великими ложками, зляться і втрачають самовладання, хоча ніхто ще не подивився фільм. Я не читаю заголовки та статті, мене це не радує.

- Крім обговорення відносин між двома чоловіками, багато хто зачепився за релігію, особливо за релігійну тематику у постері. І, наскільки я розумію, у фільмі порушується релігійна тема. У якому ключі це питання віри?

- Постери - це алюзії на великі витвори мистецтва: П'єта Мікеланджело, Магрітт, Блейк. У нашому фільмі мистецтво відіграє важливу роль.

З приводу релігійної теми у фільмі. Це не питання віри. В нас кіно як не про релігію, так і не про ЛГБТ. Це поверхово, це банально. У нас не «Бенедетта» - Пола Верховена, яка, до речі, у відкритому прокаті нормально собі йшла у нас нещодавно, хоча в деяких країнах, у тому числі й сусідній країні, називати її не буду і не хочу, її було заборонено. У моєму фільмі релігійна тематика йде як би окремим пластом, як ледь видимий прошарок, як один із образів.

Головний герой Поль схожий на шекспірівських персонажів, входить у філософський конфлікт з Богом, змагається з ним за верховенство у своєму житті та у своєму ілюзорному світі, який він побудував. Все це через особисту трагедію у минулому. Ми живемо у світі, розбитому кожним із нас на безліч дрібних маленьких світків. Пандемія, що вирує сьогодні, і незліченні самоізоляції тільки посилили це. Створюючи ці маленькі світи для особистого комфорту, ми, як би цього не хотіли, самі беремо роль Творця.

- Релігія – це взагалі небезпечно, не вважаєте? Кажуть, що ви ображаєте почуття віруючих.

- Ми, на щастя, не перші, хто торкається цих струн душі. У релігії, як і скрізь, є фанатики, почуття яких ображає абсолютно все. А є розсудливі люди, які люблять такі фільми, як «Молодий Папа» Паоло Соррентіно та «Пристрасті Христові» Мела Гібсона, в яких бачать насамперед чудово розказану історію. Навіть «Список Шиндлера» – це завуальована історія про месію.

Петро Ніневський у образі Поля. Фото: Іван ЦЮПКА

Петро Ніневський у образі Поля. Фото: Іван ЦЮПКА

Еротичних сцен буде багато, і вони завжди різні

- Як зніматимете еротичні сцени, щоб було не безсоромно й не вульгарно, як іноді це зараз представляють у пресі, а щоб це справді був витвір мистецтва?

- У нас весь фільм у стилі одного великого красиво написаного полотна. Для мене секс у кіно, як і все інше, має нести сенс. Не просто тягнеш час, показуючи, як люди займаються сексом, а щоб була підкорка, підтекст у цій дії. У нас у фільмі еротичних сцен буде багато і завжди різні. Секс як танець, секс як спалах, секс як заборона, секс як перевага. Я вихований на гарному, естецькому кіно. Три ключові режисери, три кити на яких стоїть «Мій юний принц» - це Соррентіно, Ное і Долан. До них періодично примикає і Терренс Малік. Можна зробити висновки.

- Кіно знімається не в хронологічній послідовності, і багато акторів часто розповідають, що першого ж знімального дня їм доводиться грати кохання, весілля чи постільні сцени. Ви з яких сцен почнете знімати?

- Я завжди намагаюся починати з якоїсь легкої сцени, потім йти максимально у хронологічній послідовності. Не завжди це виходить з різних причин, але це важливо, тому я планую знімати так, як буде показана історія на екрані.

«Мені важливо було побачити потрібну хімію між акторами»

- Чи є сцени у фільмі, які доводилося переписувати чи над якими треба було попрацювати найбільше, бо вони складні чи суперечливі, і треба дотриматися балансу, довести до ідеальності?

- Подаючи проект на розгляд у Держкіно, я сказав Льоші Гладушевському, що буде ще один драфт, четвертий. Так, у нас у фільмі є такі сцени, але розкривати я їх поки що не хочу. Одна з них то потрапляла до драфту, то викреслювалася. У останньому зараз драфті вона є. Це не просте кіно, і для мене важливо зайти в зйомку максимально готовим, тому на різних етапах підготовки сценарій доопрацьовуватиметься і видозмінюватиметься аж до початку зйомок. Не в глобальному плані, а в нюансах.

- Яка сцена найскладніша для вас як для режисера?

- Я не хочу розповідати про самі сцени, але у фільмі складних сцен дуже багато. Здебільшого це образні сцени, які не діалогові. Кожну сцену у фільмі ми з Льошею намагалися прописувати максимально цікаво та не шаблонно. Коли обходиш кліше, кожна сцена стає складною, оскільки для неї ти вигадуєш нові правила.

- Актори Євгеній Лісничий та Петро Ніневський вже проходили проби еротичних сцен? Чим вас підкорили хлопці, що віддали їм головні ролі?

- Кожен із хлопців пройшов по 3-4 етапи проб. Насамкінець були парні проби, на яких мені важливо було побачити потрібну хімію між акторами. Петя і Женя, по-перше, давно дружать і знають один одного, по-друге, обоє з бездонним внутрішнім світом, глибиною, вмінням бути різними, сміливістю як професійною, так і людською порядністю. А я взагалі люблю порядних людей.

ПРО ЩО ФІЛЬМ

У 17-річного підлітка Поля психічний розлад. Він живе в розкішному маєтку, веде розгульний спосіб життя і виявляє нездорову прихильність до своєї матері Софії.

Незабаром у житті Поля та Софії з'являються молодий хлопець Антуан та його батько Марк. У Поля починаються стосунки з Антуаном, а у Софії – з Марком. Але так виходить, що у житті головних героїв відбувається трагедія.

Загальний бюджет стрічки – 25 мільйонів гривень, 20 мільйонів із них виділило Держкіно.

Новини по темі: Кіно Кінопрем'єри ЛГБТ