Давно " Формула-1 " не бачила таких фінальних перегонів сезону. Ім'я чемпіона визначилося не те, що в останній день – на останньому колі перед фінішем! Про такі перегони можна і треба знімати фільми - сюжет, по суті вже готовий, ще й із потрібним для гарного блокбастера сценарним ходом: молодий та амбітний потіснив на подіумі записника. Отже, 12 грудня Макс Ферстаппен з "Ред Булл" на останньому колі атакував Льюїса Хемілтона, обійшов його, відбив атаку у відповідь і фінішував першим. У гонщиків перед "Гран-прі Абу-Дабі" було порівно очок, і перемога принесла 24-річному Ферстаппену перший у кар'єрі титул чемпіона. А він став 34-м чемпіоном в історії Ф1.
– Просто неймовірно. Я продовжував боротися протягом усієї гонки – і просто неймовірно, що на останньому колі мені випала така можливість. У мене судоми. Просто божевілля. То був неймовірний рік. Нарешті мені хоч трохи пощастило. У дитинстві моєю метою було стати пілотом Формули-1. Ти сподіваєшся на перемоги, сподіваєшся потрапити на подіум – що одного разу потрапиш на подіум та почуєш гімн своєї країни. А тепер я стою тут і мені кажуть, що я чемпіон світу... це щось неймовірне. Льюїс приголомшливий гонщик і приголомшливий суперник. Сьогодні все могло скластися як на мою користь, так і на нього. А наступного року ми повернемося і спробуємо знову, - цитує Sky Sports слова переможця.
Щоправда, не все так просто. "Мерседес", команда Хемілтона, відправив до Міжнародної автомобільної федерації два протести після фінішу Гран-прі Абу-Дабі. Перший протест "Мерседеса" відноситься до обгону Ферстаппеном Хемілтона за машиною безпеки (Макс обігнав Льюїса і повернув позицію). До того, як один із учасників розбив болід і на трасі з'явився пейс-кар, перевага Хемілтона над суперником досягала 12 секунд. Другий протест вказує на можливе порушення процедури рестарту після режиму безпеки. "Мерседес" вимагає переглянути підсумкову класифікацію. На фінішній межі Хемілтон відстав від Ферстаппена на 2,256 секунди, тому навіть у разі п'ятисекундного штрафу Макс втратить перемогу і титул. Не хотілося б, звичайно, псувати чистий і гарний драматизм кабінетною перемогою, але все ще може статися.
"Мерседес" тим часом виграв восьмий Кубок конструкторів (тобто командний залік) поспіль.
Макс Ферстаппен – потомствений учасник "Ф1": його батько Йос Ферстаппен десять сезонів, з 1994 по 2003 рік виступав у "Формулі-1". Та й вся родина хороша: мати чемпіона, Софі Кюмпен, брала участь у турнірах з картингу в юнацькому віці, а дядько Ентоні та дід Пол змагалися у гонках GT. У "Формулу-1" Макс прийшов у 2015 році і одразу вважався перспективним пілотом.
36-річний Хемілтон у 2020 році став семиразовим чемпіоном "Формули-1", зрівнявшись за цим показником із Міхаелем Шумахером - і зараз Ферстаппен вирвав 8 титул у нього з рук в останню секунду. У ході передостаннього чемпіонату Льюїс також побив рекорд Шумахера за кількістю перемог у Гран-прі. Британця (особливо в Англії) найуспішнішим гонщиком усіх часів. Окрім перемоги-2020, Льюїс Хемілтон ставав чемпіоном "Формули-1" у 2008, 2014, 2015, 2017, 2018 та 2019 роках. У Ф-1 англієць прийшов у 2007 році.
Перегони в Абу-Дабі були примітними ще однією подією. Як і обіцяв, після неї завершив кар'єру Кімі Райконен, чемпіон Ф1 зразка 2007 року - якраз того року в пелотон вперше прийшов Хемілтон, щоб уже наступного року відібрати у фіна титул.