Array ( [0] => 2829 [1] => 2836 [2] => 2850 [3] => 2860 [4] => 2871 [5] => 2883 [6] => 2890 [7] => 2898 [8] => 2921 ) 1
0
Завантажити ще

Чому бій Усика не показували по ТБ

Чому бій Усика не показували по ТБ
Фото: Зображення через Reuters/Ендрю Моджрідж

Скільки ж несхвальних коментарів посипалося на адресу телеканалу «Інтер» і телекомпанії «Суспільне», коли до любителів боксу раптом дійшло: вони не побачать по ТБ бій століття між нашим Олександром Усиком і британцем Ентоні Джошуа! Поєдинок транслювали на Медіасервіс MEGOGO, але й він «ліг», через що телеканалам дісталося ще більше. Проїхалися і по владі - всіх обурило, чому держава не потурбувалася про купівлю телетрансляції.

Емоції глядачів зрозуміти можна, хоча справедливості заради відзначимо: попередній бій Олександра Усика проти Дерека Чісори та бій Василя Ломаченка з Теофімо Лопесом теж не показували по ТБ, а тільки на MEGOGO.

Порившись в інтернеті, ми одразу з'ясували: ще рік тому MEGOGO почав співпрацювати з боксерською промоутерською компанією «К2 promotions», підписавши договір про ексклюзивні права на показ. А отже, бої Усика та інших боксерів промоушна вже рік тільки на цьому сервісі.

Майбутнє вже настало

«КП" в Україні» зв'язалася з керівником «К2 promotions» Олександром Красюком.

-Увесь світ ступив вперед! Переважна більшість жителів земної кулі спостерігали за поєдинком Усик - Джошуа, користуючись цифровими стрімінговими сервісами, - почав розмову Олександр Красюк. - Наприклад, у Великій Британії трансляцію поєдинку глядачі могли дивитися на платформі SkysportBoxOffice, попередньо заплативши за це 25 фунтів. Більшість інших територій були покриті цифровим сервісом DAZN, де дивитися бій могли ті люди, які придбали щомісячну передплату за 10 доларів. І тільки кілька країн віщали поєдинок за дідівським звичаєм - через загальнонаціональні канали.

За словами нашого співрозмовника, українські загальнонаціональні телеканали навіть не намагалися отримати право на трансляцію поєдинку Усик - Джошуа.

Виною цьому два фактори: розвиток технологій і ринок. Бої такого масштабу - це унікальні події, і цілком логічно, що певні платформи бажають зробити їх своїм ексклюзивом. За що готові платити чималі гроші. А телеканали залишаються з носом.

- Наприклад, у нас ексклюзивний довгостроковий контракт з MEGOGO, як у MatchroomBoxing з DAZN, як у TopRank з ESPN і т.д., - пояснює Олександр.

Сьогодні телеканали практично не можуть, як раніше, купувати трансляцію окремо взятої спортивної події.

-MEGOGO, щоб мати можливість показувати бої Ломаченка, довелося підписувати трирічний контракт з компанією Top Rank за космічні гроші. І показувати всї їхні бої, а не тільки титульні, - продовжує Олександр Красюк.

Грубо кажучи, промоутеру невигідно продавати один топ-бій, який трапляється раз на рік, а то й два. Тому топ-події продаються у зв'язці з іншими боями, тільки так масовий глядач побачить і менш відомих боксерів. Це гра в довгу.

Виграють і спортсмени, особливо початківці. Їхні доходи вже на ранніх етапах кар'єри завдяки такому підходу стануть вище.

А ось для ТБ такий підхід незручний. Навіть якщо у каналу є гроші на купівлю трирічного контракту, що йому робити з купленими у зв'язці з топ-боєм великою кількістю поєдинків маловідомих спортсменів? Ефір же не гумовий. Це у веб-платформ типу MEGOGO є можливість давати трансляцію всього придбаного продукту.

По суті справи, трапився перехід на новий еволюційний виток у медіасфері, телеканали в рамках нових правил гри менш гнучкі.

- Майбутнє вже настало. Мовне телебачення йде в небуття. Настала епоха цифрових платформ і відео за запитом, - резюмував Олександр Красюк.

Керівник компанії «К2 promotions» Олександр Красюк та боксер Олександр Усик. Фото: ото: facebook.com/akrassyuk

Керівник компанії «К2 promotions» Олександр Красюк та боксер Олександр Усик. Фото: ото: facebook.com/akrassyuk

Увесь сенс в ексклюзиві

Приблизно такої ж думки дотримується і колишній генеральний директор Національної телекомпанії України («Суспільне») Зураб Аласанія.

-Кожна з таких яскравих подій є ексклюзивом. Ексклюзивом того, хто на ранніх етапах, за кілька років домовився з промоутерською компанією. Це стосується футболу, боксу, будь-яких великих подій, - розповєдає «КП" в Україні» Зураб Аласанія. - Підійти за тиждень, за місяць, навіть за рік до цього бою - а про те, що він станеться, стало відомо не так давно - з пропозицією про закупівлю прав майже неможливо. Тут справа навіть не в грошах. Не маючи домовленостей заздалегідь, купити такий продукт неможливо.

Крім цього, організація такої трансляції коштує величезних грошей. Ніхто не скаже вам суму.

-Спробуйте наразі почати переговори з ФІФА про трансляцію чемпіонату світу в Катарі 2022 року. Це неможливо. Права на трансляції три, а то й чотири роки тому вже були продані. Те ж саме з Олімпіадами і боями, як у Олександра Усика. Подібне було і з братами Кличками, - зазначає Аласанія.

Просто взяти і зайти до цього бізнесу неможливо. Там вже є гравці зі своїми ексклюзивними домовленостями з промоутерами. Сама суть в тому, що сервіси прагнуть за собою зберігати ексклюзивність. Звідси і космічна плата за такі контракти.

-Вони (стрімінгові платформи. - Прим. авт.) вже стають дуже конкурентними на ринку з охопленням за усіма аудиторіями. І застарілі вимірювання Нільсен, ті, що міряють досі за домогосподарствами за телевізорами,- вони вже за часом відстали, - підкреслив Аласанія. - MEGOGO давно працював з ними, я думаю, там досить серйозні гроші. Те, що вони не надто впоралися із доступом, означає, що апетити у них хороші й амбітні, але забезпечити і впоратися їм не вдалося.

Бій Усика з Джошу надовго запам'ятається фанатам тим... що деякі його не побачили по ТБ. Фото: facebook.com/akrassyuk

Бій Усика з Джошу надовго запам'ятається фанатам тим... що деякі його не побачили по ТБ. Фото: facebook.com/akrassyuk

ДО РЕЧІ

Можливо, збої під час трансляції бою Усика на MEGOGO були не випадкові.

-Незважаючи на технічні збої в мобільних девайсах, MEGOGO чудово працював на смарт-ТБ, на веб-сторінці і в кінотеатрах. А проблеми з сигналом в мобільному додатку були викликані технічними діями третіх осіб. Зараз проводиться робота, щоб встановити, хто, як і для чого заважав мільйонам українців насолоджуватися перемогою свого героя, - повідомив нам керівник «К2 Promotions» Олександр Красюк.