Максим Лавриненко, який позиціонує себе як власник мережі телеграм-каналів Труха, заявив в інтерв’ю виданню «Обоз», що вартість підписника в телеграм-пабліку оцінюється в один долар.
Станом на сьогодні, за даними видання, в головного каналу холдінгу – 2,7 млн підписників, а разом з регіональними пабліками – 6 млн., тож можна, на перший погляд, зробити висновок, що мережа «Трухи» оцінюється в шість млн. доларів. Однак Лавриненко наводить й інші цифри:
«Ведучий і підприємець Євген Черняк каже, що деякі незалежні експерти "дають" 25 млн дол. нам», - відмітив власник мережі, але одразу уточнив, що він навіть не цікавиться реальною ціною, оскільки «бо ми не продаємось, тому питання не актуальне».
Окрім цього Максим Лавриненко відповів на питання, скільки заробляє «Труха». За словами журналіста «Обозу», журнал Forbes називає цифри від 0,5 до 1 млн дол. чистого прибутку в місяць.
«Ми заробляємо менше, ніж нам Forbes приписує, - коментує Лавриненко. - Буває, 300 тисяч на місяць [дол. – Ред.], буває, 500 тисяч на місяць, це ж не чистий дохід».
При цьому Лавриненко підкреслив, що вони збирають гроші через благодійний фонд «Труха-Україна», а також власні кошти направляють на допомогу ЗСУ.
Також власник телеграм-пабліка підкреслив, якщо створювалась «Труха», як комерційний проєкт, то зараз в нього з’явилась й інша мета
«Зараз ми для рашистів – флагман пропаганди. Це наш такий моральний обов'язок: ми моніторимо, як вони розганяють ІПСО, сміємося з цього, ведемо інформаційну війну. Ми не пропагандисти, хоч росіяни так нас називають.
Головна мета російської ІПСО – підірвати довіру, довіру до влади, підірвати довіру до нашого паблика. Ми одразу реагуємо на фейки», - каже Максим Лавриненко. Він погоджується, що на початку вторгнення у них, як і в інших телеграм-каналах, було багато фейків, адже російська пропаганда формувалась десятиліттями і спочатку було важко відділити правду від фальшивки.
«Зараз російська не зменшила свої ІПСО, свої фейки, вони щодня закидають, але ми вже навчилися їх відрізняти, бачимо, як еволюціонують їхні боти», - говорить Лавриненко.
На питання журналіста, чи можна в сьогоднішніх умовах повторити успіх «Трухи», Максим Лавриненко відмітив, що з нуля зараз починати дуже складно і краще, якщо є можливість, придбати вже існуючий паблік та його розвивати.
«Багато залежить від подій, дуже багато. Наприклад, Telegram в Україні зростав у кілька хвиль. Це ковід та часи вторгнення. Якби ви зараз мене запитали, скільки коштує з нуля створити аналог "Трухи", я скажу – десь 5 млн дол., щоб десь за 1,5-2 роки стати лідером. Але дуже багато залежить від команди, тому що можна і 10-20 мільйонів витратити "в пісок», - вважає власник «Трухи».
А також наводить власний досвід, як йому вдалось обійти конкурентів в національному масштабі:
«Тут немає якоїсь пігулки: треба знати, коли виходити, що ставити, де шукати інформацію. … Людям потрібна інформація тут і зараз. Телеграм - це тут і зараз. Щось відбувається, ми чуємо сирени, бачимо дим, вибух – ми йдемо до телеграм.