Array ( [0] => 2829 [1] => 2836 [2] => 2850 [3] => 2860 [4] => 2871 [5] => 2883 [6] => 2890 [7] => 2898 [8] => 2921 ) 1
0
Завантажити ще

Рада збереться на позачергове засідання 23 лютого для запровадження надзвичайного стану

Рада збереться на позачергове засідання 23 лютого для запровадження надзвичайного стану
Фото: rada.gov.ua

Сьогодні, 23 лютого Верховна Рада розгляне запровадження надзвичайного стану в Україні. Рішення ухвалять орієнтовно о 17:00-18:00 на позачерговій сесії. Про це повідомили одразу кілька народних депутатів.

- Планується, що або за поданням президента, або ми збираємо 150 підписів, проведемо позачергове засідання щодо запровадження надзвичайного стану на всій території України. Орієнтовно, воно відбудеться між 17:00 та 18:00, - сказала журналістам у кулуарах парламенту депутат від "Слуги народу" Ольга Василевська-Смаглюк, передає " Інтерфакс-Україна ".

Крім того, за її словами, на даний момент у Раді очікують секретаря Ради національної безпеки та оборони України Олексія Данілова для проведення консультацій та "напрацювання певного формулювання про те, як діятиме надзвичайний стан".

Проведення позачергового засідання підтвердив у коментарі " РБК-Україна " депутат "Слуги народу" Ростислав Тістик.

Згідно із законом, ухваленню Радою рішення про НП має передувати указ президента України. Зеленський відповідний документ поки що не підписував і не публікував.

Раніше повідомлялося, що на кордонах з Росією та Білоруссю діятиме більш суворий режим. Окрім того, 23 лютого в Україні стартував заклик резервістів оперативного запасу.

ДОВІДКА

Відповідно до закону "Про правовий режим надзвичайного стану", НС - це особливий правовий режим, який може тимчасово вводитися в Україні або в окремих її місцевостях у разі виникнення надзвичайних ситуацій техногенного або природного характеру не нижче загальнодержавного рівня, які призвели або можуть призвести до людських та матеріальних втрати, що створюють загрозу життю та здоров'ю громадян, або при спробі захоплення державної влади або зміни конституційного устрою України шляхом насильства.

Надзвичайний стан в Україні може бути введений на термін не більше 30 діб та не більше 60 діб в окремих місцевостях.

Він передбачає надання відповідним органам державної влади, військовому командуванню та органам місцевого самоврядування повноважень, необхідних для запобігання загрози та забезпечення безпеки і здоров'я громадян, нормального функціонування національної економіки, органів державної влади й органів місцевого самоврядування, захисту конституційного ладу, а також допускає тимчасове, обумовлене загрозою, обмеження у здійсненні конституційних прав і свобод людини й громадянина та прав і законних інтересів юридичних осіб із зазначенням терміну дії цих обмежень

Надзвичайний стан в Україні або в окремих її місцевостях запроваджується Указом Президента України, який підлягає затвердженню Верховною Радою України протягом двох днів з моменту звернення Президента України.

Можливі обмеження при надзвичайному стані:

  • обмеження в'їзду-виїзду, вільного переміщення громадян територією, де запроваджено надзвичайний стан;
  • обмеження руху транспорту;
  • заборона проведення масових заходів;
  • примусове вилучення майна у фізичних та юридичних осіб.

Можливі додаткові заходи:

  • комендантська година;
  • перевірка документів, огляд речей, транспорту та житла;
  • заборона військовозобов'язаним та резервістам змінювати місце проживання без повідомлення;
  • обмеження або тимчасова заборона продажу зброї, отруйних та сильнодіючих хімічних речовин;
  • вилучення у громадян зброї, у підприємств – навчальної військової техніки, боєприпасів, отруйних, хімічних, радіоактивних і тощо речовин;
  • регулювання роботи телерадіоцентрів, "особливі правила" передачі інформації через комп'ютерні мережі та користування зв'язком;
  • можлива заборона діяльності партій та громадських організацій, у судовому порядку.

Також у законі про надзвичайний стан зазначені й інші заходи, на кшталт особливого режиму розподілу продуктів харчування, евакуації, квартирної повинності (обов'язки розміщувати у себе евакуйованих, рятувальників тощо) тощо, але вони можуть застосовуватися при виникненні стихійних лих, особливо великих пожеж, катастроф, пандемій та подібних лих природного та техногенного характеру.

Не обов'язково застосовуватимуться всі перелічені заходи, тим більше у повному обсязі. Вичерпний перелік таких тимчасових обмежень та їх обґрунтування мають бути прописані в указі президента про запровадження НП, затвердженому Верховною Радою.