12 жовтня, Україна і ЄС підписали угоду про спільний повітряний простір або "відкрите небо", яку в КМУ назвали "авіаційним безвізом". За урочистою церемонією підписання спостерігав і президент Володимир Зеленський, у якого на столі до цього часу лежали з десяток листів співробітників "Украероруху" і запит Верхової Ради про критичну ситуацію з безпекою польотів в Україні.
Так, під час підписання, президент заявив, що вважає отримання "авіаційного безвізу" значним прогресом у відносинах з ЄС.
"Ми досягли вагомого прогресу з часу 22-го саміту. Через вісім років, нарешті, підписано угоду про спільний авіаційний простір. Я вітаю Україну, вітаю президентів і всіх членів Європейського Союзу. Це високі стандарти безпеки польотів, нові можливості для громадян і бізнесу, більша кількість рейсів і ширша географія подорожей ", - сказав Зеленський.
Але саме про відсутність безпеки польотів над Україною Главу держави попередили народні депутати. У зверненні до Зеленського, ВРУ інформує, що профільне ДП "Украерорух" доведено до кризового фінансового стану, керує ним людина без профільної освіти, належного досвіду роботи і без законних повноважень.
У запиті парламентаріїв також вказується, що дії керівництва ДП "Украерорух" вже привели до паралелізації роботи авіакомпанії "Украерорух".
"ДП сьогодні не може забезпечити безпеку польотів, не виконує міжнародні зобов'язання щодо пошуку і порятунку в акваторіях Чорного та Азовського морів, а льотні перевірки радіо-технічних приладів по всій території України знаходяться під загрозою зриву", - сказано в запиті на сайті ВРУ.
За словами керівника авіакомпанії "Украерорух" Ігоря Куликовського, в ДП "Украерорух" ситуація сьогодні дійсно критична. Два українські літаки для настройки аеронавігаційних комплексів застрягли в Німеччині, і цю інформацію ДП приховувало від Міністерства інфраструктури. Глава Державіаслужби України Олександр Більчук теж мовчить і не діє.
"Повний бардак",стверджує Куликовський, вже призвів до того, що київський аеропорт "Жуляни" позбавили права приймати літаки в складних погодних умовах. Все тому, що Україна не виконала зобов'язання, не робила обльоти системи посадки, і її довелося просто відключити.
Винними в бардаку Куликовський називає непрофесійне керівництво ДП "Украерорух".
"Ярмак, який вже буде два роки як в о. в ДП. Його туди Криклій привів. Другий - це корупціонер Корнєв (заступник Ярмака, - ред.), якого, якщо пам'ятаєте 9 лютого затримали на гарячому з грошима 70 тис дол. Він до сих пір працює в "русі", займається фінпотоками. Це друг Ярмака. І ще є Ожигова - адміндиректор, вона вчителька перших класів за професією. Де-факто вона практично і керує ДП. Ну і найстрашніше... Я директор авіакомпанії. Я був місяць як незаконно звільненим, відновився з 31 серпня, і я коли повернувся в "рух" і подивився що зробили з авіакомпанією... Авіакомпанії немає. У нас немає ні техніків, ні інженерів. Чотири льотчика залишилося на 4 літаки... Жах. З того, що я бачу - це просто злочин. ", - сказав він.
Проблема із застряглими в Німеччині літаками, за словами Куликовського, вже вирішується на міжурядовому рівні. Державіаслужба України на чолі з Олександром Більчуком, як і сам "Украерорух", впоратися з нею самостійно виявилися не в змозі.
"Мені складно коментувати цю ситуацію. Я ніякого відношення до неї не маю", - сказав Більчук, так і не пояснивши як глава Державіаслужби України може бути не в курсі проблеми, про яку вже інформували президента.
В цілому, ДП "Украерорух" під керівництвом Ярмака отримало рекордні збитки. За підсумками минулого року вони досягли позначки в 1,5-мільярди гривень.
На самому підприємстві вже другий рік неспокійно. Колектив вимагає відставки керівництва, а незаконно звільнені співробітники засипали позовами судові інстанції. Також працівники оскаржують і незаконне урізання їм заробітної плати практично в два рази. Заробітки ж самого Ярмака весь цей час тільки росли і дістають зараз 220 тис. грн на місяць. Більш того, у вересні він навіть купив собі нову квартиру в Києві за 6,8 млн грн.
Співробітники ДП сподіваються, що нездатність України гарантувати безпеку польотів на цей раз таки змусить владу звернути увагу на кризу в "Украерорусі".
"Реакція буде світових перевізників, коли накладуть штрафи на державу Україна за зниження безпеки польотів і зрив договорів потім зачухаються ", і гроші знайдуть,... кризові менеджери", - міркують співробітники в профільній групі у фейсбуці.
Нагадаємо, раніше Рахункова палата констатувала нецільове використання керівництвом "Украероруху" кредитних коштів ЄБРР у розмірі 25 млн євро.