Днями в Україні був представлений новий автомобільний проєкт, а саме сучасна компактна та практична мінівантажівка під назвою BEEZY. Її створила команда українських ентузіастів. Автор моделі - дизайнер Роман Прядко, уже відомий своїми концептами ZAZ 965 newERA.
Це перспективний проєкт, який орієнтується на потреби малого бізнесу і цілком може відіграти важливу роль уже під час відновлення країни. Про розробку, її особливості та перспективи журналісту Коротко про розповів автор ідеї Роман Прядко.
– Суть ідеї лежить на поверхні: створити щось просте, невибагливе, невеликих розмірів і доступне за ціною. І саме такого нам і не вистачає на ринку – нашого! – розповідає Роман Прядко. – Хочемо створити невибагливий, невеликий і конкурентоспроможний автомобіль для міста і села, але при цьому із високою вантажопідйомністю. Тож обрали тип кузова саме вагонної компоновки – для більшої вантажної площі і коротку базу – для маневреності.
Поки що, правда, як пояснює дизайнер, конкретного бізнес-плану реалізації у цього проєкта нема. Однак вже є власна ідентичність: машина має свою унікальну назву, символ, стиль і конкретну ідею, згідно з якою і закладається майбутній функціонал автомобіля.
– BEEZY – це така "бджілка-трудівниця", яка заробляє гроші, такої машини реально не вистачає на ринку нашої країни. Розумію, що зараз електричний бум у світі, але слід визнати, що поки першість – за ДВЗ (двигунами внутрішнього згоряння), тому що це практично, доступно, надійно і зрозуміло кожному, – пояснює Роман Прядко.
Конкуренція в ніші у BEEZY чимала, це відомі кожному автомобілі Mitsubishi Delica, Daewoo Labo, Daihatsu HiJet, Honda Acty, Mitsubishi Minicab Truck, УАЗ-452, Renault Kangoo Express, VW Caddy Cargo, VW Transporter, Mercedes Vito, Opel Vivaro. Однак у BEEZY, за словами дизайнера, будуть свої переваги.
«Машина за розміром – трохи менше, ніж усім відомий німецький VW Transporter, але явно більше, ніж японська мінівантажівка Honda Acty, - розповідає Роман Прядко. – Ми вибрали найзручніший середній варіант.
Серед недоліків BEEZY Роман Прядко відзначає два пункти: комфорт і нижчий (хоча і в рамках світових стандартів) рівень безпеки.
– Щоб хоч якось перекрити слабкі сторони такого вибору, автомобілю додали стилю та енергійності. Це знайшло своє відображення у версії пікапа BEEZY WAKE UP, який ніби говорить: «Прокидайся! У нас є робота!». Завдяки великим колесам і квадратній формі автомобіль має високу посадку і непогану оглядовість. Подовжена передня LED-оптика, у парі з широким чорним облицюванням та лаконічною решіткою додають брутальності, – говорить Роман Прядко.
Дизайнер підкреслює, що автомобіль не справляє враження «бюджетної саморобки», а також нема стилістичного копіювання від інших пікапів, як це зараз роблять багато автовиробників.
Коли BEEZY можна буде побачити на дорогах? Як каже Роман, якщо буде достатнє фінансування виробництва та успішне проходження всіх етапів юридичного оформлення і тестування, цілком реальними термінами є 6–12 місяців від початку виробництва. Розглядаються як інвестори з України, так і з-за кордону.
Цікавимося, скільки BEEZY може коштувати.
– Ціна залежатиме від багатьох факторів і насамперед - від витрат на перший прототип і його технічну частину. Якби була достатня державна підтримка і дешеві комплектуючі, то 10 тисяч доларів за автомобіль були б реальною ціною. Але в наших умовах - це фантастичні завдання. Тому можливий діапазон цін коливатиметься в районі 15–16 тисяч доларів, – пояснив дизайнер Роман Прядко.
ДО РЕЧІ
Реалії сучасного військового життя такі, що питання потреби в транспорті для пересування особового складу з пункту «А» в пункт «Б» і перевезення супутнього обладнання стоїть максимально гостро. Тому що техніка ламається і потерпає від обстрілів, та й коштує авто чимало. Тому є потреба у відносно дешевих, але перевірених і надійних рішеннях. Грубо кажучи, машина для військового не повинна бути «примхливою», має бути максимально ремонтопридатною, все повинно змінюватися і зніматися за допомогою мінімуму обладнання, і транспорт не повинен бути перевантажений електронікою. А ще мати хорошу вантажопідйомність, прохідність і доступність запчастин. Концепція українського автомобіля у військових цілях давно напрошується. Але чи реально той же BEEZY використовувати саме у ЗСУ?
– Якщо зробити посилену раму, максимально просту підвіску, надійний ДВЗ (1,9 або 2,0), повний привід ($4/times) і платформу під різні надбудови, то так, цей проєкт може підійти і військовим, і волонтерам, – пояснив Роман Прядко.
ДО ТЕМИ
Ознайомитися з дизайном нового українського вантажного автомобіля можна тут.