4 листопада
Завантажити ще

Символ київської корупції: Чому відкритий Кличком проїзд Подільським мостом - це небезпечна показуха

Символ київської корупції: Чому відкритий Кличком проїзд Подільським мостом - це небезпечна показуха

На початку грудня 2023 року сталася подія, на яку чекали всі кияни, а особливо жителі Троєщини - мер Києва Віталій Кличко особисто в режимі онлайн запустив рух Подільським мостовим переходом. Проте чи насправді виправдалися очікування жителів? На жаль - ні. Міський голова вчергове пустив пил в очі, при цьому наражаючи людей на небезпеку. Адже він відкрив проїзд цим інфраструктурним об’єктом без введення в експлуатацію, що протирічить закону та несе загрозу для киян. Детально про це, а також про історію та корупційні “закуліси” довгобуду - в нашому матеріалі.

Проблемний рух

На жаль, замість радіти від відкриття головного київського довгобуду - Подільського мосту - кияни здебільшого перебувають в шоці від того, як це сталося. Бо не слід забувати, що цей об’єкт також є й головним символом столичної корупції. І за розслідуваннями ЗМІ, він досі продовжує залишатися “годувальницею” чиновників з оточення Віталія Кличка, в першу чергу - Дениса Комарницького.

Це видно й за результатами “урочистого відкриття”. Адже замість презентувати давно обіцяний міською владою і омріяний киянами об’єкт, який мав спростити рух з півночі лівобережної частини Києва до центру, ми отримали фактично недобудову, яка є небезпечною, веде “в нікуди” і в реальності нікому в такому вигляді не потрібна. Далі - просто факти.

Факт 1. Подільський міст відкрили, не здавши в експлуатацію. Про це свідчить відповідь з Держінспекції архітектури та містобудування на депутатське звернення, що опинилась у нашому розпорядженні. Запит було направлено 19 грудня, тобто через 19 днів після квазівідкриття мером цього об'єкта.

А це означає, що він не готовий до повноцінного функціонування та обслуговування. Тобто, по-перше, відкривати його для проїзду було просто протизаконно. А, по-друге, потенційно рух недобудовою - просто небезпечний для життя. Причому, якщо щось станеться, відповідальних не буде - бо акту введення в експлуатацію ніхто не підписував.

Факт 2. Відкритий міст веде з перевантаженого Подолу, а точніше від Валів, де інфраструктуру ніяк відповідно не підготували, до дачних участків Русанівських садів. Де також нічого з дорогами не робили, це звичайні, злегка підлатані, дачні проїзди, які ще й постійно підтоплює, бо зробити там водовідведення підрядник не додумався (або Комарницький просто “притримав” відповідний бюджет).

Факт 3. Рухатися новим мостом зможе лише транспорт екстрених служб, військові і єдиний автобусний маршрут №111, який веде від пл. Українських Героїв на ст. м. “Лівобережна”. Саме так - не на Троєщину, а на “Лівобережну”, і взагалі не зрозуміло, кому цей маршрут потрібен. Хіба що дачникам, бо значна його частина пролягає саме Русанівськими садами.

Тож очевидно, що “урочисте відкриття” було потрібно меру лише для галочки. Тепер можна легше відмахуватися від критиків. І в той самий час - продовжувати “добудовувати” міст, виділяючи на нього мільярди з кишень киян. Бо відмовлятися від такої “жирної” годівниці ніхто не збирається.

Історія питання

І про мільярди - це не перебільшення. Адже тільки за каденцію Віталія Кличка (взагалі будівництво йде вже 30 років - з 1993) на цей довгобуд було виділено за різними оцінками від 10 до 14 млрд грн. Які отримав генеральний підрядник будівництва - ТОВ “Еко Буд Трейд”, цю компанію ЗМІ неодноразово пов’язували  з колишнім депутатом Київради Денисом Комарницьким.

Причому, вперше відкрити рух мостом Кличко обіцяв ще до зими 2020 року - під місцеві вибори. Але тоді на мості лише запалили гарні вогні…

Проте вже тоді планувалося те, що й зробили через аж три роки - кинути спуски з мосту на дачні ділянки. Важливо зазначити, що проєктом будівництва ці спуски взагалі не передбачалися, що логічно - їх побудували лише для гарної піар-історії столичного міського голови.

Продовжувала міська влада виділяти кошти на компанію Дениса Комарницького й під час повномасштабної війни - так було, зокрема, у жовтні 2022 і у лютому 2023 років. А коли правоохоронці почали активно розплутувати цей корупційний клубок та заблокували кошти “Еко Буд Трейду”, то сам Кличко зажадав від прокуратури повернути гроші Комарницькому.

Загальний бюджет будівництва теж постійно зростав. Так, у 2016 році КМДА перезапустила проєкт Подільського мосту і збільшила його вартість до 11,2 млрд грн - саме тоді головним підрядником на довгобуді стало ТОВ “Еко-буд-трейд”. А у 2021 році Київська міська державна адміністрація збільшила кошторисну вартість проєкту Подільського мостового переходу майже вдвічі: з 11,2 млрд грн до 19,9 млрд грн.

Зрештою добудувати хоча б спуски на Русанівські сади і в’їзди з Подолу вдалося лише після того, як “Еко-буд-трейд” підписала договір субпідряду з одним з найбільших підрядників "великого будівництва", будівельною корпорацією “Автострада”. Причому, ця фірма навідріз відмовилася брати участь у фінансових оборудках Кличка-Комарницького, виконала всі роботи власним коштом, а гроші за них зажадала отримати безпосередньо від замовника - КП "Дирекція будівництва шляхово-транспортних споруд міста Києва" тільки після підписання актів виконаних робіт.

Хто далі займатиметься цим об’єктом - наразі невідомо. Проте точно можна очікувати, що Київрада продовжить виділяти на нього додаткові мільярдні кошти.

Що не так з Комарницьким

Відповідь на це питання, в принципі, можна знайти вище - бо ж саме компанія Дениса Комарницького роками отримує мільярди зі столичного бюджету на Подільський міст, при цьому сама нічого не будує, а лише наймає субпідрядників, отримуючи величезну корупційну маржу.

Проте завдяки діяльності журналістів-розслідувачів ми маємо й інші факти стосовно цієї персони.

Ще у 2020 році bihus.info зробили велику роботу, дослідивши злиті документи з офісу Комарницького. Серед них - безліч “понятійок” та меморандумів щодо дерибану грошей столичного бюджету, розподілу фінансових потоків тощо.

Серед знайдених журналістами документів - табличка з переліком з 38 компаній, підконтрольних Комарницькому. В цей перелік внесено ряд фірм, які за каденцію Кличка регулярно отримували від комунальних підприємств Києва великі підряди на будівництва та реконструкції, фактично монополізувавши право на отримання цих підрядів. І загалом лише на момент проведення розслідування таким чином “натендерили” майже 13 млрд грн.

А буквально пару місяців тому Денис Комарницький став фігурантом ще одного розслідування журналістів-антикорупціонерів. Як виявилося, фірма з його оточення сумнівним чином отримала підряд на відбудову однієї з найбільш зруйнованих багатоповерхівок Ірпеня.

Примітно, що хоч Комарницький формально не є чиновником, проте поводить себе як типовий корупціонер при владі: переписує майно на родичів, що показали активісти-правозахисники. Так, скажімо, згідно з держреєстрами сам він володіє лише двома квартирами в Києві та Toyota Land Cruiser. Проте якщо поглянути на майно його тестя Юрія Булгакова - власника ТОВ “Недашківське-земля” та ТОВ “Рівер про” - то там тільки однієї землі на 1,4 млрд гривень!

Замість висновків

Отже, відкривши проїзд Подільським мостом в тому вигляді, як це було зроблено, міська влада продемонструвала не лише некомпетентність і бажання попіаритися, але й байдужість до життя та здоров’я киян.

Звісно, виглядає дивним, коли Віталій Кличко - людина з президентськими амбіціями - не може добре виконати свою роботу на посаді міського голови столиці, а саме - розвивати місто комфортним та безпечним для жителів. Проте, насправді, після стількох років дивуватися вже немає чому. Бо справжній європейський лідер подав би у відставку вже після першої проваленої обіцянки відкрити міст у 2020 році - Кличко ж натомість вкотре пішов на вибори мера.

І зараз він продовжує, оточивши себе скандальними персонами  типу Комарницького, триматися за крісло й роздавати гроші киян на сумнівні об’єкти під час війни. Міський голова отримав від киян величезний

Новини по темі: Кличко Київ