Мобільна мережа, сайт та додаток найбільшого в Україні оператора «Київстар» не працюють через хакерську атаку. Станом на 20:00 12 грудня «Київстар» частково відновив роботу послуг фіксованого звʼязку. Остаточно цю роботу планують завершити 13 грудня. Про це в інтерв'ю виданню Forbes розповів президент компанії Олександр Комаров.
За його словами, наразі 24 млн абонентів "Київстар" досі залишаються без мобільного звʼязку. Для його відновлення є кілька сценаріїв.
- Базовий і він же оптимістичний варіант, що ми почнемо відновлювати сервіси клієнтів. Ми вже частково відновили фіксований інтернет для нашої бази інтернету для дому. Крок за кроком, що ми найближчим часом відновимо сервіси для всієї клієнтської бази фіксованого інтернету. З мобільними послугами трохи важче. Базовий сценарій, я сподіваюся, що ми завтра (13 грудня. - Ред.) почнемо відновлювати цей сервіс. Але є дуже великий рівень невизначеності. Ви відновлюєте працеспроможність якоїсь системи, і у вас починають вилазити нові проблеми. Тому, я дуже сподіваюся, що завтра ми почнемо відновлювати сервіс, але я не можу це гарантувати, - розповів Олександр Комаров.
Президент компанії зазначив, що збитків від хакерської атаки ще не підраховували. Наразі команда сфокусована на відновленні роботи.
- Якби зараз сказали, що це буде коштувати $100 млн, але якимось чином усе це запрацює просто за 1 хвилину, то ми б на це пішли. Ми надаємо критичні сервіси для українців, тому це інший рахунок. Він знаходиться в зовсім іншій площині. Це не про гроші, - сказав Комаров.
Також він додав, що "Київстар" не спілкувався з іншими операторами мобільного зв'язку. Лише повідомили про проблему наглядову раду. І материнська компанія Veon як власник "Київстару" та публічна компанія зробила відповідні заяви.
- Вона задекларувала, що «Київстар» перебуває під дією масштабної хакерської атаки. Насправді це найбільша хакерська атака на телеком-інфраструктуру у світі. Вдалих атак такого масштабу не було. І, будемо відверті, не так багато країн, на які напала Росія, - сказав Олександр Комаров.
Щодо допомоги держорганів у відновленні мережі, президент компанії сказав, що це команда робота. Розслідування проводить СБУ, яке займається кібербезпекою, Держспецзв’язку, CERT-UA. Також йде співпраця з Microsoft, Cisco, Ericsson. Ericsson, до прикладу, залучена до відновлення інфраструктури. Microsoft є експертом у розслідуванні, бо потрібно зрозуміти першоджерело проблеми. Cisco – постачальник всіх систем кіберзахисту.
Збій "Київстару" стався зранку у вівторок, 12 грудня. Спочатку компанія заявила про технічний збій, а згодом підтвердила хакерську атаку. Вдень Монобанк зазнав DDoS-атаки, яку вдалося відбити.