Array ( [0] => 2829 [1] => 2836 [2] => 2850 [3] => 2860 [4] => 2871 [5] => 2883 [6] => 2890 [7] => 2898 [8] => 2921 ) 1
0
Завантажити ще

5 питань щодо роботи мобільного зв'язку в умовах енергетичної кризи

5 питань щодо роботи мобільного зв'язку в умовах енергетичної кризи
Фото: УНІАН

Регулярні обстріли та позаштатні ситуації, що виникають в українській енергетиці, не могли не торкнутися роботи мобільних операторів. Їхні базові станції вимагають стабільного джерела електрики, а використання для цього акумуляторів або бензинових генераторів можуть дати лише тимчасовий ефект. В умовах військових дій готовим потрібно бути до всього, і телефон, що раптом замовк, – одна з актуальних проблем. Впадати в паніку та розпач не потрібно. Інструкція на цей випадок є.

До речі, не дивуйтеся, якщо під час відключень дуже повільно працює мобільний інтернет – оператори, щоб продовжити роботу мережі, встановлюють пріоритети. (див. Конкретно)

Користуйтесь національним роумінгом мережі іншого оператора

Національна комісія, яка здійснює державне регулювання у сферах електронних комунікацій, радіочастотного спектру та надання послуг поштового зв'язку (вона ж НКЕК), у разі зникнення мережі вашого оператора рекомендує скористатися національним роумінгом мережі іншого оператора.

Як це зробити?
  1. Потрібно вимкнути автовибір мережі: для андроїдів - "налаштування – мобільна мережа – оператор", для iOS - "параметри – стільникові дані – вибір мережі". На будь-якому іншому телефоні (не смартфоні) це можна зробити у налаштуваннях. Але, залежно від моделей телефонів, можуть відрізнятися назви в пунктах меню.
  2. Виберіть доступну мережу. А їх у нас кілька – Vodafone, UA-Kyivstar, Lifecell, 3Mob.

Якщо одна з вибраних мереж не спрацьовує, спробуйте підключитися на мережу іншого оператора зв'язку. Якщо це не допомагає, перезавантажте телефон і повторіть ці дії знову.

Коли ситуація з електроенергією погіршиться настільки, що зв'язок не з'являється вже кілька днів, то не залишайте спроби підключитися до мережі свого оператора. Робити це можна як вручну, так і увімкнувши автовибір мережі.

До речі, купувати SIM-карту іншого оператора не потрібно. За відсутності стабільного сигналу у вашого оператора зараз можна підключитися за внутрішнім роумінгом до іншого оператора через свою карту. Таке рішення було ухвалено у зв'язку з війною.

Є нюанс: поки є чіткий сигнал вашого оператора, то інші телефони не візьме.

Що робити, якщо не працює зв'язок у національному роумінгу?

Таке також може бути. Але у цій ситуації висока ймовірність, що саме з вашим телефоном щось не те. Потрібно переконатися, що ви випадково не ввімкнули на телефоні "режим польоту". Якщо він вимкнений, то поцікавтеся в інших людей, хто поруч, чи є у них зв'язок. І якщо з'ясується, що є, перезавантажте свій телефон. Вимкніть телефон, дістаньте та встановіть SIM-картку, перевірте роботу SIM-картки на інших телефонах. Їх бажано мати два: основний, яким ви користуєтеся щодня, та резервний, призначений для форс-мажорних ситуацій.

Якщо зв'язок у інших є, а у вас немає, то причина, швидше за все, у вашій SIM-картці. В ідеалі мати власну запасну картку з мінімальною кількістю грошей на балансі у разі виходу з ладу основний.

А якщо зв'язку немає взагалі ні в кого, то пошкоджено інфраструктуру. І повідомляти оператора про це не потрібно – там про це вже повинні знати і займатися вирішенням проблеми, що виникла.

Що робити, якщо зв'язку немає давно та зовсім?

Такий сценарій у нинішніх реаліях є мало ймовірним. Як мінімум тому, що служби зв'язку завжди прагнуть відновити її якнайшвидше. Але все можливо. Тому краще знати, як залишатися на зв'язку у такій ситуації.

Сценарій 1. Інтернет є

Можна скористатися домашнім або публічним Wi-Fi та підтримувати спілкування з колегами по роботі або родичами за допомогою месенджерів, таких як Viber, Telegram, Signal та інші. Вони мають функції не лише надсилання письмових повідомлень. Але це рішення не підійде власникам кнопкових телефонів.

Сценарій 2. Інтернету немає

Мобільний телефон можна використовувати як рацію. Щоб це зробити, потрібно встановити на телефоні спеціальні програми (Voxer Walkie Talkie, Two Way: Walkie Talkie).

Але є два «але». Перше – це знову ж таки не про власників кнопкових телефонів. Друге - враховуйте той факт, що ваше спілкування в такому разі не є приватним. Його може підслухати будь-хто, якщо потрапить на вашу частоту. Але є і плюс - ви теж можете підслухати будь-кого і таким чином дізнатися якусь корисну інформацію. Щоправда, радіус дії не великий, всього метрів 60-100. А ще такий зв'язок дуже залежить від перешкод на шляху із співрозмовником. Із підвалу може не бути й 20 метрів.

Ще варто пам'ятати, що у різних адміністративних установах є стаціонарні телефони, як і у деяких житлових будинках. Для початку дізнайтесь, у кого у вашому під'їзді є такий телефон, і домовтеся з господарем квартири зателефонувати у разі нагальної потреби.

Інші причини поганого зв'язку

Якщо ви мешканець міста, то у вас немає проблем із нестачею кількості базових станцій мобільних операторів. Але навіть за таких умов зв'язок може бути поганим, це нормально – такий стан справ обумовлений конструкцією будинків, у яких ми знаходимося. Розташування стін, матеріал, з якого вони виготовлені, навіть дах із металевої черепиці можуть бути причиною недостатньо хорошого з'єднання з мережею. Особливо складно це робити, перебуваючи у підвалах, паркінгах та бомбосховищах. Щоб підвищити свої шанси для успішного з'єднання з мережею, іноді досить просто перейти в інше приміщення, піднятися вище. Або вийти надвір, якщо це безпечно.

У сільській місцевості проблема іншого характеру - там базових станцій операторів недостатньо. І вони знаходяться одна від одної на віддаленій відстані. Через це внутрішні антени телефонів не в змозі ловити такий слабкий сигнал. Тут допоможе хіба що переміщення у бік такої базової станції. Можливо, із сусіднього села зв'язок вдасться спіймати, а з вашого – ні. А ось лізти на дерево чи гору - заняття, швидше за все, безглузде.

Вирішити проблему неякісного зв'язку можна як у селі, так і в місті, використовуючи зовнішні антени, що підсилюють зв'язок. Вони роблять сильнішим сигнал, піднімаючи його на достатній рівень, щоб можна було вловити зв'язок.

Який телефон краще ловить сигнал?

Одвічне питання: що краще ловитиме мережу - смартфон чи кнопковий телефон? Дати на нього однозначну відповідь складно. Але це не означає, що логічно не можна визначити, що краще. Кнопковий вигідніше за умов дефіциту електроенергії хоча б тому, що він здатний тримати заряд батареї навіть кілька днів. Тоді як потужний смартфон добре, якщо «проживе» без підзарядки хоча б дві доби. Час можливості бути включеним тут грає ключову роль. Зв'язок протягом кількох днів у вашому населеному пункті можуть відремонтувати, а ось смартфон до цього моменту може просто недотягнути. Що робити? Відповідь очевидна: той самий запасний телефон, який ми тримаємо на «будь-який випадок», має бути іншої конструкції і з мінімальною кількістю додаткових функцій, встановлених у ньому на шкоду першорядній функції – зв'язку.

КОМПЕТЕНТНО

Ситуація очима оператора

Мережі мобільного зв'язку дуже залежать від стабільності електроживлення. Це необхідна умова для обладнання, яке є на базових станціях, комутаторах, технічних майданчиках.

- У разі нетривалої відсутності електроенергії базові станції мобільного зв'язку можуть автономно працювати кілька годин завдяки акумуляторам. Однак якщо відключення електроенергії має тривалу дію, мобільне обладнання вимикається, - розповіли «КП в Україні» у прес-службі «Київстар».

У такому разі технічні спеціалісти мобільних операторів використовують дизель-генератори, до яких приєднують базові станції.

- Хоча співробітники компанії так само, як і їхні підрядники, намагаються робити це якнайшвидше, на жаль, технічні можливості для забезпечення необхідної якості без живлення дизель-генераторами обмежені у разі масштабних відключень електроенергії. Тому оператори, щоби максимально продовжити роботу мережі, встановлюють пріоритети для послуг, які не є енерговитратними, - додали у прес-службі «Київстар».

Наприклад, голосовий зв'язок, послуги SMS, месенджери. Мобільний інтернет, який вимагає багато ресурсів мережі, під час відключення електроенергії може працювати дуже повільно, але пріоритетні функції зв'язку підтримуватимуться в повному обсязі.