З проблемами закриття через воєнні дії російських військ ДП «Артемсоль» зіткнулися не лише ті, хто вживає сіль у їжу. Зрештою, прилавки вже ломляться від надлишку імпортної продукції. А ось що робити із питаннями технічного характеру? Адже зима вже близько.
Сіль традиційно використовували як основний протиожеледний матеріал. А як тепер буде? У комунальній корпорації «Київавтодор» обнадіюють, мовляв, і цього року знайдемо, чим посипати дороги.
В осінньо-зимовий період 2022-2023-х років підприємства комунальної корпорації «Київавтодор» для обробки покриття разом із технічною сіллю широко використовуватимуть пісочно-соляну суміш, пісок і - як допоміжний матеріал – сучасні рідкі реагенти.
- Станом на сьогодні йде заготівля посипальних матеріалів – технічної солі та піску. Наразі дорожньо-експлуатаційними підприємствами комунальної корпорації «Київавтодор» заготовлено 56,9 тисячі тонн піску для обробки вулично-дорожньої мережі. Також є 14,6 тисячі тонн технічної солі, яка залишилася з минулого осінньо-зимового періоду, - повідомили нам у «Київавтодорі».
В «Укравтодорі» теж особливих проблем не бачать. Кажуть, що у підрядних організаціях, які стежать за дорогами загального користування державного призначення, залишились матеріали після минулого зимового періоду.
- На початок осінньо-зимового сезону-2022-2023 залишилося близько 25 тисяч тонн технічної солі та 159 тисяч тонн фрикційних матеріалів (тобто протиожеледних матеріалів, що підвищують тертя між дорожньою поверхнею та колесами транспорту. Найпоширеніші - пісок, гранітний щебінь та мармурова крихта. - Ред.), - повідомили в «Укравтодорі». - Загалом до початку погіршення погодних умов заплановано накопичити 283 тисячі фрикційних матеріалівіа 89 тисяч тонн технічної солі.
У відомстві кажуть, що розроблено один із варіантів для постачання технічної солі на потреби дорожнього господарства. Вже ведуться відповідні роботи та очікується постачання близько 10 тисяч тонн до кінця листопада поточного року з подальшим збільшенням обсягів видобутку до 40 тисяч тонн щомісяця.
Крім цього, вивчається можливість постачання протиожеледних матеріалів іноземного виробництва.
-Також на замовлення «Укравтодору» ДП «Державний дорожній науково-дослідний інститут ім. М.П. Шульгіна» розробив та підготував звіт про наукове обґрунтування можливості застосування відходів промисловості та місцевих матеріалів для боротьби із зимовою слизькістю на автомобільних дорогах в умовах воєнного стану, - додали в «Укравтодорі».
А заразом в «Укравтодорі» розробляють ще й відповідні рекомендації службам автомобільних доріг: як заощадити фінансові та матеріально-технічні ресурси під час робіт із зимового утримання доріг. Щоправда, що це за рекомендації, у відомстві не уточнили.