Array ( [0] => 2829 [1] => 2836 [2] => 2850 [3] => 2860 [4] => 2871 [5] => 2883 [6] => 2890 [7] => 2898 [8] => 2921 ) 1
0
28 березня
Завантажити ще

Жителі Середини-Буди: Пане міністре, не встигаємо на потяг. Змініть розклад

Жителі Середини-Буди: Пане міністре, не встигаємо на потяг. Змініть розклад
Фото: Вікіпедія

Середина-Буда,що в Сумській області, одне з найпівнічніших міст України. Воно розташоване фактично на кордоні із Російською Федерацією, тому вже 24 лютого було миттєво окуповане. І хоча 8 квітня росіяни зібрали свої манатки та втекли, спокою у місті все одне немає – ворог регулярно веде обстріли.

Та зараз жителі Середини-Буди опинились у складному становищі і з транспортної точки зору. До війни з міста до столиці курсував потяг прямого сполучення. Нині ж його розсудливо відмінили через загрозу обстрілів. І тепер, щоб вибратися із Середини-Буди, місцевим треба подолати довгий шлях до найближчої до міста станції, а вже звідти вирушати до Києва. Але й на потяг ще треба зуміти встигнути, бо комендантська година. Тож русні немає, а місто все одно як в окупації.

На таксі за 600 гривень або попутками

- Ситуація, яка склалася з транспортом у місті, не така тяжка, як могла б бути, але вона є. Люди не можуть дістатися потягом нікуди з нашого міста, бо він до нас не доходить. Сумська обласна військова адміністрація заборонила електропотяг до нашої станції Зернове через обстріли громади, - розповідає Віталій, житель Середина-Буди.

Ці обстріли проводяться систематично: буває в день по 4-6 прильотів, але трапляються і затишшя на кілька днів. Ситуацію в місті не можна назвати безпечною. Через це люди живуть у постійному напруженні. А разом з тим і не можуть їздити, як раніше.

- Люди доїжджають до станції Хутір-Михайлівський – це наразі крайня точка відправлення. Знаходиться у місті Дружба. Роблять вони це власним транспортом або попутками чи таксі, - каже наш співрозмовник. - Останнє коштує дещо дорожче, у порівнянні з довоєнними цінами. І звісно, що люди зараз не в змозі оплачувати ці перевезення.

Ціни на таксі змінились дуже сильно: з подорожчанням бензину і дизелю проїзд до Дружби зріс майже втричі - до 600 гривень.

Раніше електропотяг ходив від станції Зернове. Фото: Fusanari Shimizu /commons.wikimedia.org

Раніше електропотяг ходив від станції Зернове. Фото: Fusanari Shimizu /commons.wikimedia.org

Не встигають на потяг, тому просять змінити розклад

Але це ще не все. Потяг відправляється о пів на п’яту ранку. Комендантська година закінчується о 4-й. І дуже складно встигнути на цей потяг, бо по дорозі стоять блокпости.

- Якщо ви їх проїжджали, ви знаєте, як це проходить, особливо у прикордонних громадах. Тобто можуть зупинити і перевірити повністю, а це займає певний час. У підсумку людина фізично не встигає добратися вчасно на потяг. Доводиться чекати наступного, - каже житель Середина-Буди Віталій.

А наступний йде значно пізніше - об 11.52. На цих потягах люди їдуть до Конотопу. А вже звідти рушають на Київ.

Жителі Середина-Буди навіть об’єднались в ініціативну групу і звернулися до Міністерства інфраструктури України і керівника «Укрзалізниці» Олександра Камишина, щоб вирішити цю проблему. Люди просять відновити швидкісний електропотяг 778, який курсував до війни і робив проїзд для людей значно зручнішим.

- Пересадки- це довго, затратно по часу і дорого. До того ж людям не дуже подобається довго знаходитись у залі очікування з ризиком прильоту по ній. Тому люди бачать зміну розкладу руху правильним рішенням, - каже наш співрозмовник.

Жителі міста направили листа, але реакції на нього поки не було.

Де-юре, цей лист знаходиться у процесі очікування. Його ще не зареєстрували у регламентованому законом порядку, тому він поки що чекає.

Людей від початку війни стало більше

Ситуація в місті зараз дуже напружена. Обстріли трапляються систематично. Від них потерпають місцеві жителі як морально, так і фізично. Рашисти б’ють в основному по околицях, але були випадки прильоту снарядів і по будинках, вони зазнали певних руйнувань. А людей через війну у місті менше не стало.

- Коли почалась війна, люди із сусідніх громад, де ситуація була гіршою, їхали до Середини-Буди, бо тут було спокійніше. Потім, коли вже відбулась деокупація, почались обстріли. Через це люди покидають місто і їдуть у більш спокійні місця. Але населення все одно у порівнянні з довоєнним станом стало більше, - каже Віталій.

З роботою у Середині-Буді було складно і до початку війни. Зараз з нею ще складніше. У місті багато заробітчан, які їздять працювати до столиці і інших міст. Тому для них вирішення питання з потягом є одним з найбільш пріоритетних.