Array ( [0] => 2829 [1] => 2836 [2] => 2850 [3] => 2860 [4] => 2871 [5] => 2883 [6] => 2890 [7] => 2898 [8] => 2921 ) 1
0
Завантажити ще

Філателісти про марку «Руський воєнний корабль…»: Щоб підвищити цінність, треба її відправити самому собі

Філателісти про марку «Руський воєнний корабль…»: Щоб підвищити цінність, треба її відправити самому собі
Фото: https://t.me/ukrposhta_news

Історія довела: найефективніше російський ракетний крейсер «Москва» використало не командування Чорноморського флоту, а Укрпошта. Двічі заробити на випуску марок, присвяченій одній події, розтягнутій у часі, - геніальний хід. За маркою «Руський воєнний корабель… всьо!» вишикувалися величезні черги, не менші, ніж за її попередницею «Руський воєнний корабль, іди на х*й».

Коли випустили першу, «КП в Україні» з'ясувала у філателістів, чому серед обивателів виник такий ажіотаж. Цей матеріал корисний і сьогодні, якщо ви вирішили почати колекціонувати цю серію. Місце "Москви" зайняв фрегат "Адмірал Макаров". До нього вже придивляються ЗСУ. Не виключено, що скоро з'явиться третя марка – «Руський воєнний корабль, до тебе друзі».

Мова не про матеріальну вигоду

Бум на першу марку "Руський воєнний корабль..." для філателістів став несподіванкою. І справа не лише у тому, що марка широко обговорювалась у ЗМІ.

- Причин популярності цієї марки є декілька: власне, сама ситуація, що трапилася навколо її виникнення, - мається на увазі російське вторгнення на територію України. Окрім того, українські філателісти завжди цінували внутрішній продукт. А особливу привабливість додав факт потоплення флагмана «Москва». Можна сказати, корабель пішов туди, куди його і послали, – каже автор фейсбук-сторінки «Блог філателіста» Володимир Цьомра.

На його думку, марка справді має непогане художнє оформлення.

- Мене як філателіста тішить те, що відмовилися від малюнка з конкретною загальновідомою фразою. Як на мене, матюк на марці, яка вже увійшла в історію, зовсім недоречний. Ми ж і так знаємо назву та суть історії, – пояснює свою позицію Володимир.

На його думку, марка вже є цінною, а у перспективі буде ще ціннішою. І тут не лише про матеріальну вигоду.

- Йдеться саме про колекційну та громадську цінність. Нові марки не є настільки вигідними у матеріальному плані. Їх випускають у достатній кількості, їх не так важко купити. Але саме ця марка має під собою не просто якусь чергову дату чи подію - вона стала відображенням символів нашої національно-визвольної війни, - упевнений філателіст.

Наш експерт нагадує – свого часу випуск марок, присвячених футбольному Євро-2012, який проводився в Україні та Польщі, також мав популярність. Але, звичайно, не таку велику, як нинішня.

Важливий день гасіння

Президент Асоціації філателістів України Дмитро Френкель розкрив деякі професійні секрети.

- Можуть бути цікаві, і то більше з історичної точки зору, конверти з гасіннями першого дня. Там застосовували спеціальний штемпель, – пояснює Дмитро Френкель. – Знаєте, як роблять колекціонери? Вони першого ж дня надсилають собі листа поштою всередині країни або за кордон. Воно повертається з маркою, погашеною печаткою із цією пам'ятною датою. Ось їхня кількість буде невеликою.

Коштує марка 23 гривні. І те, що на аукціонах її намагаються продати майже за тисячу доларів, наш співрозмовник вважає «дурістю та ажіотажем першого дня».

- Конверт із погашеною у перший день продажів маркою у майбутньому коштуватиме близько 100-200 доларів. Тому що сама історія, безперечно, шикарна. Корабель пішов на дно у день початку продажу, – продовжує президент Асоціації філателістів України. – Та й дизайн марки відібраний на конкурсі найвдаліший. Це перша воєнна марка України за півтора місяці війни, на неї всі дуже чекали. Тираж великий, але, гадаю, ажіотаж спаде, і його вистачить для всіх бажаючих.

До речі, коли Дмитро Френкель давав нам інтерв'ю, то запропонував ідею для Укрпошти: зробити наддрук на нових марках, що крейсер «Москва» таки потонув і пішов тим самим курсом. І тоді марка ще додасть у цінності. Але «Укрпошта» пішла далі – випустила стару марку з наддруком та нову марку, на якій крейсер уже на дні.

Президент України Володимир Зеленський взяв участь у погашенні нової поштової марки серії

Президент України Володимир Зеленський взяв участь у погашенні нової поштової марки серії "Руський воєнний корабль..." Фото: https://t.me/ukrposhta_news

Художник із похмурим стилем

Нагадаємо, марка «Руський воєнний корабль, іди на х*й» перша, випущена «Укрпоштою» під час війни. Її автор – молодий український художник Борис Грох. Юнак народився у кримському курортному місті Євпаторія. Останні роки мешкає у Львові.

Ця марка – не перша робота Бориса, яка прикувала до себе увагу громадськості. Раніше хлопець відзначився портретом Олександра Лукашенка, присвяченим протестам у Білорусі, жорстоко придушеним силовиками.

Нова робота Бориса, завдяки якій він переміг на конкурсі Укрпошти, додала йому ще більшої популярності. Вже наразі за його Instagram стежить 161 тисяча підписників, де він уже опублікував 207 робіт. Про що вони? В основному про смерть, біль, жахіття. Вони присвячені не лише війні, але й важкості життя на пострадянському просторі.

Роботи Бориса Гроха вкрай похмурі. Від того ще більш дивно, що на конкурсі переміг саме його ескіз, адже він вибивається із загальної стилістики художника.

Автор малюнка, який переміг у конкурсі, - художник Борис Грох. Фото: facebook.com/ukrposhta

Автор малюнка, який переміг у конкурсі, - художник Борис Грох. Фото: facebook.com/ukrposhta

Довідка Коротко про

Марка вийде тиражем 5 млн екземплярів у двох номіналах: «Російський військовий корабель... ВСЬО! Смерть ворогам!" F для відправлень по Україні та «Російський військовий корабель… ВСЬО! Слава нації! W для міжнародних відправлень.

Вартість листа (3 марки та 3 купони) складе 69 грн.