"Покоління Альфа стоїть перед викликами, яких не було у його попередників.
Під поколінням "Альфа" маються на увазі люди, що народилися з 2010 по 2025 рік. Найстарші його представники зараз лише ходять до школи, а наймолодші ще не народилися. "Поки вони ще діти, але вже незабаром формуватимуть суспільство так само, як зараз роблять це їхні впевнені в собі попередники", - пише німецьке видання Die Welt.
Як пояснює дослідник молоді Сімон Шнетцер у своїй роботі "Молоді німці", головна загроза є в залежності «альф» від загальної цифровізації. Їхні батьки - в основному міленіалі, які народилися в період з початку вісімдесятих до кінця дев'яностих, були першими "цифровими аборигенами". А прихильність їхніх дітей-«альф» до цифрових технологій катастрофічно посилилася і впливає на їхнє повсякденне життя і на те, як вони зростають.
"Навіть у дитячому та молодшому дитячому віці вони контактують зі смартфонами, планшетами та програмами розпізнавання мови. Багато хто з них може інтуїтивно водити пальцем по екрану ще до того, як навчаться говорити, копіюючи поведінку членів сімей. Вони знають, що Alexa і Siri можуть зіграти їхню улюблену дитячу пісеньку на перше прохання. А мультфільм можна подивитися в будь-який час і в будь-якому місці за допомогою стрімінгових сервісів.
Дослідник вважає, що саме прихильність до цифрових технологій стане головною проблемою у спілкуванні з поколінням Альфа. "Це покоління росте в інших умовах, ніж будь-яке до нього. "Альфи" гіпергнучкі і важко переносять тимчасові обмеження і прив'язку до певного місця, наприклад, до дитячого садка або школи", - пояснює вчений.
Тому завдання педагогів і шкіл - допомогти "альфам" ствердитись у цьому новому світі. Шнетцер вважає, що на додаток до уроків історії їм були б корисні такі предмети, як програмування та безпечне використання соціальних мереж. Останнє особливо важливо, оскільки багато "альф" вже мають величезний цифровий слід, ще навіть не навчившись ходити.
Перше фото зростаючого маминого живота, відео першого невиразно сказаного слова, те, як вони розвиваються з першого дня, записується, зберігається і поширюється в соціальних мережах гордих батьків. Якщо не пощастить, то можна виявитися і дитиною блогерів і через кілька років мати можливість подивитися на ютубі процес свого народження. "У дітей це може викликати досить ніякові почуття", - пише видання Die Welt.
Крім технічного прогресу, сильний вплив на покоління «Альфа» вплине і зміна клімату. Його наслідки торкнуться їхнього життя вже в ранньому віці. «Основним питанням для покоління «Альфа» буде питання про те, як на навколишнє середовище впливає їхня власна поведінка і як це суперечить у буденному житті очікуванням добробуту», - каже Сімон Шнетцер. Тому дослідник припускає, що серед "альф" усвідомлене ставлення до навколишнього середовища та клімату буде так само яскраво виражене, як у їхніх попередників-активістів із покоління Z.
А щоб краще оцінити соціальну поведінку "альф", дослідження поколінь сьогодні, як і раніше, зосереджені переважно на їхніх батьках-міленіалах. Як вони поводяться зі своїми дітьми, як вони ростуть? Міленіалів вважають дезорієнтованими, але водночас націленими на досягнення, та гіперперфекціоністами. Це призводить, наприклад, до того, що вони надто опікуються своїми дітьми і не дають їм робити те, що вони могли б зробити самі, показало дослідження приватного Інституту дослідження поколінь.
І це стає проблемою. Як каже керівник дослідження, психолог Рюдігер Маас, «діти, яких надмірно опікують їхні батьки, не тільки менш щасливі, їм також важче впоратися з міжособистісною взаємодією відповідно до їх віку - наприклад, заводити друзів або вступати в контакт з незнайомими дітьми».
Проблему також може представляти самостійне вирішення конфліктів, вираження власної думки та використання уяви в іграх з однолітками. У рамках дослідження це вже можна було сказати про 56% дітей віком від чотирьох до п'яти років – вони не демонстрували ігрову поведінку, що відповідає віку. Ситуація ненабагато краща для дітей віком 2-3 і 6-7 років.
Висновок «Інституту дослідження поколінь»: " альфи " як менш щасливі, ніж діти до них, але мають і більш виражені особливості соціальної поведінки.