Array ( [0] => 2829 [1] => 2836 [2] => 2850 [3] => 2860 [4] => 2871 [5] => 2883 [6] => 2890 [7] => 2898 [8] => 2921 ) 1
0
Завантажити ще

Дистанційка в глибинці: якщо немає інтернету – завдання отримає… староста сільради

Дистанційка в глибинці: якщо немає інтернету – завдання отримає… староста сільради
Фото: Булатов Олексій

І знову школярі у багатьох областях України розпочинають свій ранок, не сидячи за партами у класах, а вдома перед комп'ютерами. Але якщо у великих містах у дітей і з гаджетами більш-менш порядок, і інтернет не барахлить, то що відбувається у невеликих населених пунктах?

Поганий зв'язок на кордоні

Місто Семенівка у Чернігівській області розташоване за 11 кілометрів від кордону. Тут мешкає понад 8 тисяч жителів, а до місцевої школи ходять 255 учнів. Для них питання доступності інтернету є життєво важливим. У дітей із віддалених сіл він, як правило, мобільний. А через те, що район прикордонний, зв'язок не найкращий. До того ж, тут певна роумінгова система у операторів, що створює додаткові труднощі.

– Ми після першого локдауну працюємо на платформі «Моя школа». Через ковід у школу заборонено пропускати батьків, тому для них це можливість дізнатися про успіхи своїх дітей, – розповіли нам у школі №1. - Єдина проблема далеких сіл – це зв'язок. Але діти самі знаходять вихід. Знаходять, у кого можна підключитися до кращого з'єднання, завантажують завдання через «Моя школа» і таким чином навчаються. Таких дітей небагато, але вони є. Спочатку було складно працювати в такому режимі, але зараз усе вже як за накатаною. Усі предмети у нас проводяться в онлайні по 20 хвилин. І всі вчителі опанували і програми, і платформу. Все виходить.

Для дітей спочатку було проблемою звикнути, що карантин і віддалення - це не канікули, а все те ж навчання. Нехай і домашня. Але згодом усвідомили.

- Успішність не падає. Хто старанно навчався в режимі офлайн, той і онлайн добре працює. Ті, хто не робить цього в класах, не робитиме і на віддаленні. Тут важливо, щоб діти самі розуміли необхідність знань у житті,

продовжила свою розповідь вчителька.

Звісно, є батьки, яким не подобається навчання на віддаленні. Їхня позиція – «а чого можна навчити з дому?».

- Якщо потрібно, то я дитині хоч на пальцях, хоч на пні, але поясню свій предмет. І школяр зрозуміє. Було б бажання, - наголосила викладач.

Отримують завдання електронкою

Середина-Буда – це ще одне прикордонне місто, але вже на Сумщині. У місцевій загальноосвітній школі №1 навчається 401 учень та працюють 53 вчителі.

– Картина у нас, як і скрізь у дітей у сільській місцевості – інтернет поганий. Доводиться іноді використовувати електронну пошту старост колишніх сільрад. Надсилаємо завдання на неї, а учень його скачує. Відстань у нас поки що лише тиждень, а так займалися очно, і проблем не було жодних, - каже директор школи Олександр Коваленко.

Щоправда, бувають поодинокі форс-мажорні обставини, пов'язані з фінансами: деякі сім'ї бідні сидять без роботи і не можуть купити дітям нормальну техніку. Наприклад, нещодавно мати одного з учнів потрапила до лікарні. І єдиний у будинку мобільний телефон із інтернетом залишився у неї. Хлопчик не міг бути присутнім на уроках онлайн та завдання отримував через електронну пошту старости.

Раніше діти писали навіть уночі

Селище Калита знаходиться на околиці Київської області. Тут близько 4,5 тисяч жителів. Є й своя Калитянська ЗОШ.

- Ми зуміли протягом минулого року налаштувати роботу так, щоби не порушувати звичайний шкільний режим. Тому після 15.00 діти вже можуть займатися своїми справами, - пояснює співробітниця Калітянської ЗОШ Олена Колесник.

Труднощі з інтернетом є і зараз, але лише у людей десяти, всього в школі близько 500 учнів.

– Такі учні отримують індивідуальні завдання, спілкуються з учителями по телефону. Проблем із дистанційкою немає, але необхідність у живому спілкуванні все одно залишається,

продовжує Олена Колесник.

Основні труднощі, з якими тут зіткнулися, – навчити відразу всіх вчителів та учнів працювати на онлайн-платформі.

– Було складно зберегти звичайний режим. У дітей виникла купа питань, вони їх ставили навіть уночі. Уточнювали деталі завдань, як відкрити якусь вправу і до якої години її треба виконати, – згадує Колесник. – Але зараз такого вже немає. У разі потреби вчителі працюють з кожною дитиною індивідуально.

Чи вплине видалення на результати ЗНО? Наша співрозмовниця вважає, що ні. Оскільки 11 клас – це повторення вже вивченого матеріалу протягом 5-10 класів. У 11-му класі діти вже досить свідомі та можуть займатися самоосвітою.

До речі, дистанційка в Калітянській ЗОШ незабаром закінчиться. Тут вакциновано 100% вчителів, щоправда, поки що не всі з них отримали другу дозу вакцини. Через що поки що доводиться вчитися віддалено.

- Спочатку було важко переконати всіх у необхідності вакцинації, але ближче до карантину всі дійшли загальної точки зору та прищепилися, - продовжує наша співрозмовниця.

Провели новий інтернет

Черкаська область поки що не входить до «червоної» зони. Діти відвідують школи. Але ми поцікавилися, як і тут. Наприклад, у Шполянському районі є невелике село Лип'янка. Населення села трохи більше тисячі мешканців, але своя школа є.

- Школа зараз працює, дітки ходять на уроки, за дистанційку поки що не чути. Вчителі вакцинувалися, але який відсоток – я не знаю. Звичайно, були і ті, хто щеплюватися не бажав,

каже вчителька Лариса Волошина.

З інтернетом у Лип'янці тепер все добре, навесні провели новий, провідний. Нарікань на нього поки що немає - сигнал стабільний, для роботи на видаленні можливостей такого інтернету вистачає з головою. Та й наша співрозмовниця вважає, що діти вже звикли до такого явища. Тому на їх успішності видалення не повинно сильно відбиватися.

- Хто хоче, знатиме і вивчатиме, самі розумієте, які зараз діти. Все залежить від вчителя та вміння зацікавити предметом, ну і, звичайно ж, батьки мають цікавитись тим, як справи у їхніх дітей у школі, – уклала Лариса Волошина.

Новини по темі: освіта Карантин Школа