28501
0
Завантажити ще

Що дивитися на вихідні: п'ять найяскравіших номінантів на «Оскар-2022»

Що дивитися на вихідні: п'ять найяскравіших номінантів на «Оскар-2022»
Фото: kinopoisk.ru

До 27 березня, коли у звичному форматі (з ведучим, офлайн та ошатно вбраними гостями) до нас повернеться 94-та церемонія вручення премії «Оскар», залишилося півтора місяці. За цей час можна встигнути ознайомитися з найбільш яскравими номінантами на кінопремію. Традиційно, найцікавішими вважаються ті, які потрапили до номінації «Найкращий фільм» - таких 10.

Але деякі з них будуть мало зрозумілі, як, наприклад, чудова «Лакрична піца» (3 номінації) - історія дорослішання та кохання юнака з Каліфорнії у 70-ті. Режисер Пол Томас Андерсон, який зняв цю сонячну і частково біографічну картину, наповнив її такою кількістю пасхалок, зрозумілих лише справжнім його фанатам, що звичайному глядачеві важко буде оцінити її повною мірою.

Влада пса/The Power of the Dog

Кількість номінацій: 12

Режисер: Джейн Кемпіон

Про що фільм. Монтана,1920-ті. Брати Бербанк - Філ (Бенедикт Камбербетч) та Джордж (Джессі Племонс) - власники найбільшого ранчо штату. Брати зовсім різні: Філ - грубий і неотесаний, Джордж - елегантний і м'який. При цьому Філ відчуває до брата хворобливу приязнь. Джордж одружується з власницею заїжджого двору вдовою Роуз (Кірстен Данст), яка має ніжного і тендітного сина-підлітка Пітера (Коді Сміт-Макфі). Філ ніяк не може змиритися ні з зовнішньою м'якістю брата, ні з практично жіночною поведінкою його пасинка, та й із шлюбом, який відібрав у нього Джорджа. Але, як виявилося, Філ не такий примітивний чурбан, з яким ми знайомимося спочатку.

Чому номінують? Вестерн, волею режисера перетворений на повільну сімейну драму про життя в американській глибинці та про стосунки двох братів, виводить глядача на біблійні та етичні теми – одразу проглядаються Каїн та Авель, та й сама назва – відсилання до 21-го псалму. Але це тільки на поверхні, сам фільм – значно глибше. Неквапна розповідь, скупа, навіть аскетична краса кожного кадру. Історія, в якій кожен персонаж показує свою драму і кожен отримає свою частку співпереживання.

Крім цього – чудова гра акторів.

Численні видання, серед яких "Нью-Йорк Таймс", "Емпайр", "Есквайр", "Тайм" і навіть "МенсХеалс", назвали його одним із найкращих фільмів 2021 року. Картина вже взяла три «Золоті глобуси» як найкращий художній фільм, за найкращу режисуру та найкращу чоловічу роль другого плану. І отримала 8 номінацій на премію BAFTA-2022 (переможців буде оголошено 13 березня).

У головних ролях: Бенедикт Камбербетч ("Шерлок"), Кірстен Данст ("Меланхолія"), Джессі Племонс ("El Camino: У всі тяжкі"), Коді Сміт-Макфі ("Дорога").

Дюна/Dune: Part One

Кількість номінацій: 10

Режисер: Дені Вільнєв

Про що фільм. Далеке майбутнє, де вже доступні міжзоряні подорожі. Імперія поділена на доми, які ворогують між собою. Главу одного з них – Атрейдеса – імператор відправляє на одну з найнебезпечніших, але при цьому одну з найважливіших планет Всесвіту – Дюну. Тут немає води, суцільна пустеля та величезні чудовиська. Але саме тут виробляється найцінніший ресурс – спайс (або меланж). Хто ним володіє –  володіє світом. Раніше планета належала дому Харконненів, які не можуть з цим змиритися і нападають на Атрейдесів. Спадкоємцю роду – юному Полу вдається врятуватися.  Він має не лише вижити серед нескінченних пісків і не загинути від рук місцевих племен – фріменів, а й довести всім, що він – той духовний лідер, про якого говорили пророцтва.

Чому номінували? Докладно про те, що потрібно знати перед переглядом, якщо ви не читали серію книг Френка Герберта, ми вже розповідали, а також писали, чому це великий фільм.

Серед номінацій, що цікаво, немає однієї з найважливіших – за режисуру. Більшість нагород (крім кращого фільму та кращого адаптованого сценарію) – за візуальну частину, а також за чудову музику Ханса Циммера. І справді – це епічне та величне видовище.
До речі, це лише перша частина картини. Зйомки другої ще тільки розпочинають.

У головних ролях: Тімоті Шаламе ("Дощовий день у Нью-Йорку"), Ребекка Фергюсон ("Доктор сон"), Оскар Айзек ("Сцени з подружнього життя"), Джош Бролін ("Люди в чорному 3"), Джейсон Момоа ("Аквамен"), Зендея ("Людина-Павук: немає шляху додому"), Хав'єр Бардем («Старим тут не місце»), Дейв Батіста («Вартові галактики»), Стеллан Скарсгард («Чорнобиль»).

Белфаст/Belfast

Кількість номінацій: 7

Режисер: Кеннет Брана

Про що фільм: 1960-ті, Белфаст. Життєрадісному Бадді з простої робочої сім'ї всього 9 років, але через масові заворушення в країні, практично громадянську війну, протистояння протестантів і католиків його світ змінюється до невпізнанності. Сім'я Бадді, щоб уникнути небезпеки, планує емігрувати, але Бадді не хоче залишати Белфаст, де було все, що він так любить: музика, кіно і щасливе дитинство.

Чому номінували? Фактично перед нами трохи прикрашена біографія самого режисера Кеннета Брана, про маленькі дитячі печалі та радощі на тлі великої трагедії – ця глибоко особиста історія і викликала бурхливе схвалення критиків та глядачів. Щаслива родина, яка раптово зіткнулася з непереборними обставинами, – тема, зрозуміла усьому світу і навіть співзвучна сучасному українському суспільству.

Цікаво, що у «Белфасті» Брана виявив неабияку режисерську майстерність, відзначену численними експертами. А ось у його «Смерті на Нілі» щось пішло не так.

"Белфаст" вже отримав «Золотий глобус» за найкращий сценарій та ще 6 номінацій на премію BAFTA-2022, у тому числі за акторську гру. 

У головних ролях: Джуд Хілл у ролі Бадді, Джеймі Дорнан («50 відтінків сірого»), Джуді Денч («007: Координати «Скайфолл»), Кіаран Хайндс («Гра престолів»), Катріна Балф («Ford проти Ferrari»).

Вестсайдська історія/West Side Story

Кількість номінацій: 7

Режисер: Стівен Спілберг

Про що фільм. Класика кінематографа, історія американських Ромео та Джульєтти у Нью-Йорку 1950-х років. Дві вуличні банди – нащадки білих емігрантів «Ракет» та пуерториканських «Акул» – протистоять один одному. Юна Марія, яка недавно тільки-но переїхала з Латинської Америки до родичів з «Акул». Тоні колись перебував у «Ракетах». Молоді люди закохуються одне в одного, але ворожнеча між угрупованнями призводить до трагедії.

Чому номінували? Тут одразу бінго, яке не могло не спрацювати: фактично рімейк оригінального мюзиклу 1961 року, який і сам отримав 3 «Золоті глобуси» та 10 «Оскарів» - перша (і одразу супервдала) проба в цьому жанрі видатного режисера, живого, можна сказати, класика.

Вийшло масштабно, грандіозно та дуже яскраво. Зйомки – танці та інші музичні номери – завдяки пандемії знімали не в павільйоні, а на справжніх вулицях Нью-Йорка. У картині знялися практично невідомі актори, але при цьому самі виконували музичні номери – і це зробило фільм справді живим.

Ну і неймовірна робота над костюмами, яка дозволила не тільки наповнити фільм фарбами, а й показати протистояння двох банд, розвиток головної героїні та її стосунків із сім'єю та кохани – шкода, що не потрапили до номінації.

Робота Спілберга вже отримала «Золотий глобус» за найкращий фільм, а дебютантка – виконавиця головної ролі Рейчел Зеглер – за найкращу жіночу роль. Третій «Глобус» – за найкращу жіночу роль другого плану.

У ролях: Рейчел Зеглер, Енсел Елгорт («Щогол»), Ріта Морено (яка, до речі, отримала «Оскар» за «Вестсайдську історію», 1961).

Сядь за кермо моєї машини/Drive my car

Режисер: Рюсуке Хамагуті

Кількість номінацій: 4

Про що фільм. Режисер Юсуке, який кілька років тому втратив кохану дружину, отримує запрошення поставити спектакль у Хіросимі. Йому надають водія – небалакучу Мисакі, яка вважає, що не зуміла врятувати матір під час сходження лавини. Їм доводиться проводити разом кілька годин, це спілкування змушує і Юсуке переосмислити свій, здавалося б, щасливий шлюб, та й Місакі розібратися з непростим минулим.

Чому номінували? Робота японського режисера згадується відразу в категоріях «Найкращий фільм» та «Найкращий іноземний фільм». Минулого року південнокорейська комедійна драма «Паразити» забрала нагороду, окрім іншого, в обох цих номінаціях. Не виключено, що японська драма за розповіддю Харукі Муракамі наслідуватиме її приклад.

Сентиментальна медитативна історія про кохання, зраду, з'ясування стосунків, спробу зцілитися через творчість побудована на довгих та проникливих бесідах та монологах (фільм триває 3 години!), що дозволяє створити атмосферу довіри між героями картини та глядачами. У фільмі дуже сильна психологічна складова – разом із глядачами режисер ретельно розбирає не лише стосунки чи переживання, а й сновидіння. І навіть п'єсу, яку має поставити Юсуке.

Але щоб повною мірою насолодитися і відчути фільм, потрібно освіжити в пам'яті п'єсу Чехова «Дядя Ваня». Саме над нею працює Юсуке, саме вона пов'язана з його покійною дружиною, і саме на алюзіях та порівняннях чеховських персонажів будується і сам фільм.

У головних ролях: Хідэтосі Нісідзіма, Токо Міура, Масакі Окада, Рейка Кірісіма.

В ТЕМУ

Несподівано до категорії «Найкращий фільм» потрапила і «Алея кошмарів»,  вишуканий неонуар Гільєрмо дель Торо, ремейк картини 1947 року. Несподівано – тому що у сучасних реаліях сюжет виглядає досить передбачуваним. Навряд чи, звичайно, «Алея кошмарів» переможе в цій номінації, але перегляду вона однозначно заслуговує. "КП в Україні" докладно розповідає чому.