21 травня
Завантажити ще

Бенедикт Камбербетч: Котики у фільмі отримували їжу щоразу, коли робили все правильно

Бенедикт Камбербетч: Котики у фільмі отримували їжу щоразу, коли робили все правильно
Фото: Артур Весна

З 11 листопада в українських кінотеатрах стартує новий фільм, у якому номінант на премію Оскар Бенедикт Камбербетч грає ексцентричного генія. Цього разу не в пальті і не в плащі, зате з набором фарб та пензлів. Байопік «Котячі світи Луїса Вейна», який зірка «Шерлока» та «Доктора Стренджа» продюсував із самого старту, розповідає про життя, кохання та творчість художника-аристократа Луїса Уейна, який прославився антропоморфними зображеннями котиків. І ці картини не лише змінили світ ілюстрації, а й нарешті переконали манірних британців, що і коти можуть бути домашніми улюбленцями.

Саме Бенедикт Камбербетч вибрав режисера британського унікальну Уілла Шарпа, а також зібрав навколо себе значний акторський склад. Ключові ролі у картині зіграли Клер Фой («Корона», «Перша людина»), Тобі Джонс («Перший месник», «Шпигун, вийди геть!») та Андреа Райзборо («Смерть Сталіна», «Бердмен»), у невеликих ролях також з'являться музикант Нік Кейв та актор-сценарист-режисер Тайка Вайтиті. В оригіналі закадровий голос Оповідачки забезпечує лауреат премії « Оскар » Олівія Колман (в українському дубляжі Оповідачкою стала зірка Студії «Квартал 95» Олена Кравець).

Як вдалося залучити до цього проекту стільки талантів, чому історія Луїса Вейна закохує в себе і наскільки важко працювати в кадрі з кішками - ми обговорили із зіркою проекту Бенедиктом Камбербетчем та режисером Віллом Шарпом.

- Бенедикте, ви настільки захоплені «Котячими світами Луїса Вейна», чи ви цього художника знали до того, як вам потрапив на стіл сценарій?

- Малюнки та графіка Луїса Уейна, його стиль та наслідування йому – це практично в ДНК кожного британця. Тому настільки виразний той факт, що не всі навіть удома знають його ім'я. Це дуже сумно, що ми забуваємо часто саме тих художників, які не прагнули слави та не були готові займатися власним брендом, як це зараз сказали б.

- Для вашої команди було важливим повернути його ім'я на перші шпальти новин?

- Якоюсь мірою – так, безумовно. Але не менш важливим було його життя, його бачення, спробувати показати світ його очима. Тому дуже важливо було знайти відповідного художника, який не підійшов би до цієї історії з погляду звичайного костюмованого фільму про вікторіанську Англію. У Віллі Шарпе наша продюсерська команда знайшла цю людину.

Вілл Шарп: - І дякую вам велике за це (сміється). А я думав, що мене найняли тому, що я знав Луїса Вейна. Відповідаючи на наше запитання: звісно, десь глибоко почуття образи за цю видатну людину та художника залишалося. Але ми з Бенедиктом дуже багато говорили про те, що цей фільм буде кращою службою для спадщини Вейна, якщо розповість його історію в дусі самого художника, який поєднував абсурдне і реальне, смішне і сумне, який сам по собі був портретом епохи.

- Вікторіанська епоха та початок ХХ століття у фільмі – це практично окремий персонаж фільму. Це також було частиною плану?

УШ: - Так, звичайно. Луїс Уейн був людиною цього світу, повного протиріч, коли з одного боку все навколо кричало про прогрес, а з іншого - було глибоко консервативним у суспільному житті, у традиціях. Наскільки ми знаємо, Луїс не був бунтарем, він був просто чесний. Перед самим собою насамперед.

БК: - Перед Віллом та всією командою стояло дуже складне завдання – охопити життя людини з кінця 1800-х і до 1930-х. Тому час та його звичаї стали таким важливим героєм усієї історії.

Між Бенедиктом Камбербетчем (Луїс Вейн) та Клер Фой (Емілі Річардсон) у фільмі відчувається справжня «хімія». Фото: Stills Lowres

Між Бенедиктом Камбербетчем (Луїс Вейн) та Клер Фой (Емілі Річардсон) у фільмі відчувається справжня «хімія». Фото: Stills Lowres

- Між Бенедиктом і Клер Фой, яка грає дружину художника Емілі Річардсон-Уейн, така потужна акторська «хімія», яка робить цей дует ще зворушливішим. Визнайте, чиєю ідеєю було запрошення актриси на цю роль?

УШ: - Спільний, але всі вирішили «зв'язки» Бена.

БК: - Скажеш також (сміється). Ми з Клер давні друзі, вона чудова актриса. Дуже сильна, що легко знаходить тонку грань між комічним і трагічним.

УШ: - І, на жаль, до старту нашого фільму - збиралася у творчу відпустку.

- Тому й довелося включати не лише «зв'язки». Насправді я просто наполегливо попросив Клер прочитати сценарій, він їй сподобався, і далі Вілл розповів, яким ми бачимо цей проект. Вона погодилася, і весь кастинг далі пройшов без жодних ускладнень.

- «Котячі світи Луїса Уейна» і справді зібрали чудовий кастинг, зізнайтеся, хто з них знав Луїса Уейна?

- Напевно, я вас не здивую, якщо скажу, що Тайка Вайтиті знав! Іноді здається, що знає всіх талановитих, яскравих, незвичайних людей. Всі бачили ці роботи, у Андреа (Райзборо. – Авт.) є чудовий альбом робіт Вейна, якого не було ніколи у мене, старе видання, яке передається з покоління до покоління у її сім'ї. Тому що, незважаючи ні на що, Луїс Вейн все одно залишається культовою фігурою. Історія Луїса була головним чинником, чому нам так легко вдалося зібрати чудовий акторський склад.

- Ходять чутки, що найбільшими примадоннами на майданчику були саме милі котики. Наскільки це правда?

УШ: - Вимушений констатувати, що це абсолютна правда. Але ми були готові до цього. У тому плані, що це був головний фактор стримування часу, це плата за роботу з живими котами, а не CGI. Але вони того «стоять» - прекрасні, граціозні та іноді сором'язливі тварини.

БК: – У них (котів. – прим. авт.) були перерви, у них були дублери, вони отримували їжу щоразу, коли робили все правильно. І я раптово подумав: а де мій перекус?

Котики були справжніми примадоннами на майданчику. Фото: Stills Lowres

Котики були справжніми примадоннами на майданчику. Фото: Stills Lowres