Художник з костюмів «Кріпосної»: Процес примірки викликає в актрис захоплення, навіть просять корсет шнурувати тугіше

«КП" в Україні» розпитала костюмера популярного серіалу Дар'ю Поштенко, як створювалося вбрання героїв.

СТБ

Наразі на СТБ триває третій сезон костюмованої мелодрами «Кріпосна. Жадана любов». Одна з головних інтриг вже розкрита (увага, спойлер!) – Жадан таки живий. Однак, як кажуть сценаристи, багато несподіваних сюжетних ліній ще попереду.

Серіал став дуже популярним не тільки у нашій країні, але й у світі. І не дивно. Тут зібрався не лише чудовий ансамбль сценаристів та акторів. Ця картина є однією з найдорожчих у виробництві - творці не поскупилися витратитися на зйомки в красивих локаціях (що вже дуже затратно), унікальний реквізит та створення неймовірно красивих костюмів, у яких модникують герої «Кріпосної».

Яких зусиль це коштувало, нам розповіла головний художник із костюмів серіалу Дар'я Поштенко.

Для головних героїнь пошили понад 60 ексклюзивних нарядів

- Даше, цього сезону Катя Вербицька вже не кріпачка, відповідно, змінився і її гардероб. Як працювали над образом головної героїні?

- Перед нами стояло просте і водночас складне завдання - зробити Катерину красивою. Адже вона стала вільною, дружиною заможної людини – а отже, і виглядати має відповідним чином. Потрібно було уникнути блакитного образу - у попередніх сезонах Катя з'являється у сукні цього кольору. У новому сезоні її палітра - перлинні відтінки всіх кольорів: вони наче підкреслюють внутрішню красу та світло Катерини, розкривають її доброту та доброчесність, бажання допомогати нужденним.

- Скільки пошили для неї вбрання?

- Для Катерини ми відшили 9 комплектів вбрання, до яких входять сукні, капелюшки, сумочки, рукавички та верхній одяг.

- А в інших героїнь скільки?

– У нас кілька головних героїнь – Катерина Вербицька (Жадан), Ольга Родзевич, Рогнеда Безус, Лариса Яхонтова (Червінська), для яких ми пошили приблизно по десять комплектів різного вбрання. Також є героїня Віра (героїня третього сезону, її грає актриса Наталія Бабенко. – Прим. авт.), та всіма улюблена Павлина. Для них ми теж постаралися, пошивши приблизно стільки ж костюмів. Виходить, що для героїнь було виконано понад 60 ексклюзивних суконь.

- Мені здається, у кожного дизайнера є своє улюблене вбрання. У вас яке?

- У всіх героїнь – унікальні сукні. Хотілося б відзначити жовто-чорну сукню з гардеробу Рогнеди (її роль виконує Марія Машкова. – Прим. авт.). Мені вдалося здобути відріз чорного гіпюру, і в ательє «Ірис» за ескізом для неї зробили повсякденне вбрання.

У дворян на той час дуже модним було мереживо шантильї – великих розмірів, яке використовували у сукнях. І я подумала, що мій відріз гіпюру може цілком зійти за шантильї. Той випадок, коли матеріали дуже вдало збіглися, тож вийшов класний образ.

Звичайна сукня з криноліном важить 10 кг".]

- Чому Ольга Родзевич часто з'являється у синьому пальті?

– Це домінуючий колір її образу (Ольгу грає актриса Аліна Коваленко. – Прим. ат.). Синій підкреслює її рішучий характер: вона емансіпе, жінка, яка сама зробила своє життя. Для неї ми створили вісім образів, у її гардеробі багато одягу різних відтінків синього.

- Наталі Дорошенко пішла у монастир та змінила свої розкішні вбрання на чорний одяг. Що скажете відносно її образу?

- Коли акторка Аня Сагайдачна прийшла до нас у костюмерну, вона спочатку «відвідала» свої вбрання минулих сезонів. Доторкнулася до них, попрощалася – це було дуже зворушливо. І увесь третій сезон проходила у рясі. А спробуй зіграй у чорному! Її образ вийшов дуже незабутнім і яскравим незважаючи на монохром.

- Скільки метрів тканини йшло на сукню?

- На сукню з криноліном зазвичай йде до 15 метрів, адже кінець 50-х років ХІХ століття – епоха найбільших кринолінів.

- Це дуже дорого?

- Від 15 тисяч гривень, включаючи матеріал та пошиття. І – дорожче, бо є каміння, мережива, ручна вишивка бісером тощо.

– Знаю, що ці сукні важать дуже багато.

- Кілограмів десять - звичайнісіньке з криноліном. А сукні Рогнеди важили ще більше – через важкі тканини, шлейфи та каміння. Але актриса не нарікала - Маша вміє носити таке вбрання.

[h5_tt class="orange_h5_title" text="Головний модник сезону – герой Стрельникова Стефан Яблоневський

– Як створювалися чоловічі костюми? У кого з героїв найшикарніший гардероб?

– Головний модник сезону – Стефан Яблоневський, якого грає Сергій Стрельников. У нього просто низка перевдягань: 11 образів із солдатською шинеллю, одягом лахмітника, перевдяганням в кучера. Також для нього ми відшили 6 шикарних дворянських костюмів, решту підбирали з готових.

- Чи є яскраві деталі в костюмах чоловіків, як, скажімо, у дівчат?

- Так, особливо у Євгена Безуса, чоловіка Рогнеди. Він замислювався таким собі піжоном, у його образі є багаті деталі, які розкривають його статус. І коли ми працювали над образом разом із Федором Лавровим, виконавцем ролі, згадали, що деякі багатії в ті часи носили по два жилети – це була ознака високого соціального та матеріального становища. І ця деталь дуже допомогла у створенні образу Безуса: він усюди з'являється у двох жилетах.

– Частина костюмів – ексклюзив, їх відшивали для головних героїв. А для акторів епізодів та масових сцен де брали одяг?

– Частину нарядів орендували на чеській кіностудії «Баррандов», ми з ними співпрацюємо з минулих сезонів, а також брали напрокат у костюмерних кіностудії ім. Довженка. Загалом взяли комплектів 200-250, до яких увійшли взуття, муфти, капелюхи, сумки, сукні, сюртуки, пальта, накидки, плащі. Плюс окремі екземпляри поштучно. Не можу сказати, скільки саме їх було, дуже багато.

- Ви створювали не лише сукні для виходу у світ, а й домашні?

- Так, у гардеробі жінок тих часів було кілька обов'язкових суконь. Вранці вона виходила до сніданку у сукні вільного крою без корсету. Вдень одягала денне вбрання. Також були сукні візитні, прогулянкові, вечірні та бальні.

І кожна сукня шилася за особливими канонами: бальна передбачала декольте та відкриті плечі, а денні чи прогулянкові сукні були закритими. Візитна сукня теж закрита, але чепурна, у вечірній сукні можна і до вечері спуститися, вона більш вільна, з відкритою шиєю або руками. І задля економії жінки теж йшли на хитрощі - носили змінний ліф: коли спідниця одна, а ліфа два - вечірній чи денний. Ось на цьому і ми заощаджували, коли відшивали вбрання нашим героїням (сміється).

- Приміряти такі гарні вбрання, мабуть, насолода. Що говорили актриси?

- Наші актриси із задоволенням приходять до нас на примірку вбрання. Ми часто чуємо, мовляв, шнуруйте тугіше, ще можна. Деякі актриси саме в нас вперше приміряють корсети та криноліни. І хоча це важко, примірки викликають захоплення. Це дуже приємно, і така реакція акторок надихає.

А от із чоловіками не так: рідко хто з них любить примірку, більшість відверто нудьгують і нетерпляче чекають, коли це закінчиться (сміється).