Знижки зачаровують не тільки шопоголіків, а й у комплексі з магічними словами " чорна п'ятниця " вони здатні увігнати в ажіотаж навіть цілком "помірних" покупців. Але, на жаль, часто буває так, що через тиждень-другий, коли купівельна сверблячка пройшла, покупець розуміє, що багато придбань - це зовсім не те, що він хотів купити спочатку. І що найприкріше, куплено це було зовсім не за ті гроші, на які він розраховував.
Зокрема, як показало дослідження, проведене Picodi.com, чверть українців залишилися незадоволеними торішніми розпродажами. Що ж зробити, щоб куплена за всі гроші світу "карета" не перетворилася на "гарбуз", а "чорна п'ятниця" хоча б на рік залишилася в пам'яті як "шопінг мрії"?
Піти в магазин за джинсами, а повернутися з туфлями, дивовижною сумочкою і новим блендером - абсолютно нормальна історія не тільки для шопоголіка, а й для багатьох жінок. Адже всі ми чудово розуміємо: якщо для покупки джинсів день склався невдало, не варто ломитися в "закриті двері" і купувати штани, які або не сидять як треба, або коштують надто дорого, або не підходять кольором та моделлю. Але ж не повертатися додому з порожніми руками у "чорноп'ятничному" настрої?
Дуже правильної, на мою думку, стратегії багато років дотримується одна з моїх подруг. У неї завжди при собі список покупок, які знаходяться у "листі очікування". Список постійно оновлюється, поповнюється, скорочується і тому завжди є актуальним. Причому у пріоритеті речі, які перебувають угорі переліку. Подивившись у цей список, відразу зрозуміло, що сьогодні особливо актуальні куртка для себе, кросівки для чоловіка і черевики для дочки. До десятки потрапляють новий ноут, новий пилосос і ковдра з шовковим наповнювачем, а ось із посудомийкою, мабуть, ще довго не складеться - вона вже третій рік "гуляє" між 17-м та 25-м місцем.
Збити з пантелику подругу на розпродажах майже неможливо: вона, звичайно, може "пропустити" щось із верхніх рядків, але ніколи не опускається нижче актуального 10-го місця, якщо не викреслено перших п'ять.
Загалом списки дуже дисциплінують, і з цим важко не погодитися. Так що беріть на озброєння і не забудьте, що попереду новорічно-різдвяні свята, тож було б непогано внести до переліку подарунки близьким.
І навіть не стільки про конкретні магазини, скільки про стратегію: онлайн чи офлайн?
Певна річ, у звичному магазині є свої плюси: це і можливість помацати, і можливість приміряти, та й святковий настрій, коли більшість магазинів уже зараз прикрашені до Різдва, ніхто не скасовував!
З іншого боку, інтернет-покупки також мають свої плюси: найширший вибір (адже перед вами відкривають двері магазини у всьому світу) і привабливіші ціни. Та й дистанції в період пандемії інтернет-магазини дозволяють дотримуватись без додаткових зусиль.
Визначившись зі стратегією, можна розпочати вибір конкретних магазинів. Якщо збираєтеся робити великі покупки – наприклад, побутову техніку та електроніку, – непогано було б вивчити та зафіксувати ціни у різних торгових точках за пару тижнів до початку розпродажів. Не секрет, що несумлінні продавці перед розпродажами задирають цінники, щоб потім знижки виглядали суттєвішими. Якщо не хочете, щоб вас обдурили у такий примітивний спосіб, найкраще, що можна зробити, це ретельно вивчити, що пропонує ринок сьогодні.
Мій друг напередодні великих покупок – від холодильника до автомобіля – складає невелику таблицю, куди вписує ціни та характеристики моделей, між якими він коливається. На перший погляд, здається, що це непотрібна трата часу, але є один цікавий момент: ця людина жодного разу в житті не шкодувала про свої покупки і завжди впевнена, що вона купила саме те, що їй було потрібно, причому за найкращою ціною.
Опитування, проведене Picodi, показало, що найпопулярнішим товаром у "чорну п'ятницю" серед українських покупців є одяг. Тому порада, яка буде дуже незайвою – виміряти свої параметри та визначити точний розмір. Тут потрібно бути чесним із самим собою і визнати: за карантин ви набрали пару-трійку зайвих кілограмів, так що ваш розмір, швидше за все, не тільки не той, що був кілька років тому, але навіть не той, який був навесні.
На багатьох чекає неприємний сюрприз, коли навіть після серйозного видиху і втягування живота виявиться, що їх розмір не "емочка", а впевнена L-ка, а то й дещо серйозніше. Чи не згодні на L-ку? У цьому випадку правильним кроком буде не провести шопінг "за повною програмою" в надії на весну схуднути, а відкласти покупки одягу до повернення до колишніх параметрів.
Хтось вважатиме, що ця порада тільки для онлайн-покупців і в звичному магазині вона не стане в нагоді. Мовляв, все поміряю та на місці визначусь. Це не так.
По-перше, знаючи свої параметри заздалегідь, ви заощадите масу часу та сил, якщо не намагатиметеся в примірювальній натягнути на себе речі, які вам відразу не за розміром.
По-друге, не натрапите на хитрощі продавця, який із задоволенням вам розповість, як вас чудово "стягла" сукня і як чудово, немов "скінні", на вас сіли "бойфренди".
Щоб уникнути зайвого розладу та випадково не влізти у борги, потрібно заздалегідь визначитися із сумою, яку ви дозволяєте собі витратити. Тим, кому їхня сума здається невеликою і псує настрій своїм розміром, на допомогу приходить все те ж дослідження Picodi, згідно з яким у цю "чорну п'ятницю" українці в середньому планують витратити 3810 грн., причому жінки – 2820 грн., а чоловіки – 4880 грн. Тобто хтось, звичайно, витратить і більше, але багато - незрівнянно менше.
Ще більше дисциплінує список з кроку 1. Якщо навпроти кожного пункту у складеному списку поставити максимальну суму, за межі якої ви не плануєте виходити, це полегшить ваш вибір і дозволить зробити максимально вигідні покупки.
Шопоголіки зі стажем мають десятки дисконтних карток, і, вирушаючи на шопінг, сміливо беріть їх усі. Ніколи не знаєш, картка якого магазину може стати в нагоді - можливо, ви захочете купити нову праску або оновити постільну білизну.
Актуальною "запобіжною" порадою для онлайн-покупців буде заздалегідь усе дізнатися про правила повернення товару в обраних магазинах. Вивчіть не тільки "офіційну" інформацію, а й відгуки - вони багато розкажуть про те, як конкретний продавець ставиться до своїх клієнтів.
Словом, готуйтеся – і нехай у вас все вийде!