Array ( [0] => 2829 [1] => 2836 [2] => 2850 [3] => 2860 [4] => 2871 [5] => 2883 [6] => 2890 [7] => 2898 [8] => 2921 ) 1
0
Завантажити ще

«Була б людина хороша – решті навчимо». Які soft skills потрібні роботодавцям

«Була б людина хороша – решті навчимо». Які soft skills потрібні роботодавцям
Фото: StockSnap від Pixabay

Українських роботодавців дедалі більше цікавлять soft skills – тобто так звані «м'які" навички працівників та претендентів. Йдеться про компетенції, які неможливо продемонструвати миттєво, як, наприклад, знання китайської чи червоний диплом. Soft skills також називають соціальними навичками, оскільки йдеться, як правило, про взаємодію між людьми.

Причини такого інтересу до комунікабельності та тактовності співробітників називаються різні. Одні посилаються на думку гарвардських експертів, які стверджують, що успішність людини у професійній сфері на 85% залежить від "м'яких" навичок і лише на 15% – від "жорстких".

А інші нагадують про якість вітчизняної освіти та пояснюють: в умовах, коли на визначні професійні знання розраховувати не доводиться, українські роботодавці погоджуються просто на «хорошу людину» в команді.

Як би там не було, а, за даними кадрового порталу grc.ua, дві третини вітчизняних роботодавців висувають до кандидатів вимоги, в яких прописані ті чи інші soft skills. Кадровики представили популярну десятку.

1. Відповідальність

Перше місце серед усіх можливих soft skills, за даними кадровиків, займає відповідальність – вона зустрічається у 6 із 10 вакансій порталу.

І це цілком логічно, адже відповідальність важлива на будь-якій роботі – і секретаря, і слюсаря, і програміста. Відповідальна людина знає, що за кожну свою дію чи бездіяльність на роботі відповідатиме вона, а не колега, замовник чи начальник.

При цьому важливий момент: чим вища посада, тим більша відповідальність. Тому попереджають ейчари, до неї слід звикати якомога раніше.

2. Вміння працювати у команді

Ця вимога зустрічається у понад половини (53%) вакансій. Здавалося б, працювати в команді та взаємодіяти з колегами – не такі вже й складні завдання. Але насправді, кажуть кадровики, це вміють далеко не всі.

При цьому проблеми, які виникають, списують на кого і на що завгодно: безглузде керівництво, некомпетентних колег, невдалий день.

Фахівці кадрового порталу докладно розібрали цей пункт, позначивши навички, які свідчать про вміння працювати у команді:

  • готовність на компроміс;
  • робота на всі сто, навіть якщо вона не призведе до визнання ваших особистих заслуг;
  • схильність до справедливого розподілу обов'язків та винагород;
  • стресостійкість;
  • неконфліктність;
  • вміння визнавати свої помилки;
  • розуміння, що колеги теж можуть помилятися;
  • здатність "гасити" чужі конфлікти.

3. Навички налагодження зв'язків

46% вакансій передбачає наявність у здобувачів цієї навички, яку можна інтерпретувати як просунутий рівень комунікабельності.

Для роботодавця, що вказує на необхідність даної навички, можуть бути важливими кілька моментів.

По-перше, переговори. Уміння налагодити зв'язок з потенційним партнером – вкрай корисна риса, яка допоможе зробити стрімкий ривок кар'єрними сходами.

По-друге, нетворкінг. Зазвичай це пошук корисних знайомств на профільних заходах: виставках, семінарах, конференціях тощо. Щоб використати всі його можливості, потрібно вміти зацікавити людину, яку бачите вперше у житті.

4. Комунікабельність

Кожен третій роботодавець вважає за важливе комунікабельність, і практично кожен здобувач впевнений: вже чого, а цього «добра» у нього завалом.

Експерти попереджають: комунікабельність – це не постійний стан «рота не закривається», не здатність говорити сто слів за хвилину, не нескінченні розповіді смішних і, тим більше, несмішних анекдотів.

Це насамперед уміння вислухати співрозмовника, налагодити контакти з новими людьми, налаштовувати їх позитивно через розмову.

Тому, побачивши у вакансії вимогу «комунікабельність», не варто перетворювати співбесіду на сольний стендап-виступ. Просто будьте собою – така поведінка працює краще.

5. Уважність

Така звичайна риса зустрічається в чверті вакансій.

Цілком логічно, що найчастіше ця вимога висувається до представників адміністративних, канцелярських та секретарських позицій, хоча уважність не завадить на будь-якій роботі.

Якщо ця вимога з'явилася в описі вакансії невипадково і роботодавець дійсно хоче найняти уважного спеціаліста, частиною співбесіди може бути відповідний тест. За словами експертів кадрового порталу, він може включати підрахунок об'єктів на картинці за обмежений час, пошук відмінностей у зображеннях, пошук помилок в тексті і так далі.

6. Пунктуальність

Кожна четверта вакансія передбачає, що потенційний співробітник буде пунктуальним, і цей результат здивував самих авторів дослідження. Такий низький відсоток може означати тільки те, що інші три чверті роботодавців вважають, що пунктуальним співробітник повинен бути за замовчуванням.

Погодьтеся: яким би класним не був спеціаліст, навряд чи він влаштує шефа та колег, якщо постійно зриватиме дедлайни і спізнюватиметься завжди і всюди – на зустрічі, конференції, планерки. Отже, якщо плануєте влаштуватися на хорошу роботу в серйозну компанію, то пунктуальність – обов'язкова якість, навіть якщо в описі вакансії цього пункту немає.

7. Прагнення професійного зростання

Бажання рости та розвиватися озвучується як необхідні soft skills у 24% вакансій.

Експерти пояснюють: коли людина влаштовується на роботу, вона розраховує на поступове підвищення заробітної плати. Схожа ситуація і у роботодавця: він хоче, щоб співробітники постійно розвивалися, стаючи кориснішими для компанії.

Хороша новина полягає в тому, що ця вимога часто йде пліч-о-пліч з корисними «плюшками»: роботодавець готовий оплачувати семінари, вебінари та профільну літературу, відправляти працівника на конференції – словом, вкладатися у професійний розвиток своїх співробітників.

8. Акуратність

Любов до порядку та здатність його підтримувати була б бажаною для 22% роботодавців. І справа навіть не у вимозі мати гарний вигляд, хоча це не завадить.

Акуратність є своєрідним індикатором, який дозволяє зрозуміти: ця людина здатна приймати загальні стандарти та норми, вона вміє «грати за правилами». А ще акуратна людина, як правило, не лінива.

9. Організаторські здібності

Здібності непересічного організатора потрібні в 21% вакансій.

Це побажання передбачає як вміння делегувати повноваження і роздавати завдання, так й уміння контролювати виконання завдань, за необхідності допомагати і вносити корективи.

10. Тактовність

Вимога вміти поводитися відповідно до етичних стандартів зустрічається в кожній п'ятій вакансії. І це не тільки про здатність говорити «дякую» та «будь ласка».

По-справжньому тактовна людина намагається уникати конфліктних ситуацій, розуміє співрозмовника, контролює свої емоції та має емоційний інтелект.

До безтактної поведінки експерти відносять сварки та скандали, підвищення голосу, саркастичні коментарі та навіть недоречну іронічну посмішку під час спілкування.

З тим тактовність має виявлятися не лише у спілкуванні з клієнтами, а й усередині команди. Останнім часом трапляються випадки, коли працівника звільняють за «токсичність» - тобто нехтування етичними нормами. Так що якщо ви бачите цю вимогу в списку, готуйтеся бути справді ввічливим та доброзичливим.

Графіка «КП в Украине»

Графіка «КП в Украине»

ДУМКА

«Не сподіваючись, що претенденти вміють щось визначне, роботодавці все частіше звертають увагу на м'які навички»

– Ні для кого не секрет, що українська вища освіта сьогодні залишає бажати кращого, – зазначає директор консалтингової компанії «Михайлов та партнери» Віталій Михайлов. – Мотивації студентів досить банальні – щоб батьки відстали (не секрет, що вступ до вузу в нашій країні потрібен більше батькам, ніж дітям), отримання «корочки» (будь-яка, аби була) і отримання роботи (не для кар'єри та статусу, а знову ж таки будь-якої, на яку візьмуть). До таких мотивацій додайте низьку якість освіти у більшості вітчизняних вузів, і ви зрозумієте, чому страждають роботодавці.

До речі, досвідчені українські роботодавці, відкриваючи вакансії, особливо і не сподіваються взяти спеціаліста з визначними здібностями, найпаче якщо йдеться про вчорашніх випускників. Тому все частіше вони звертають увагу не на hard skills («жорсткі» навички, які можна перевірити за допомогою іспиту – професійні знання, іноземні мови, володіння комп'ютером тощо), а на soft skills («м'які» навички, які складно виміряти кількісними показниками). До цих затребуваних компетенцій відносяться комунікабельність, уміння працювати в команді, креативність, пунктуальність, врівноваженість, відповідальність, здатність швидко вчитися, уміння вести переговори, уміння адаптуватися тощо. Загалом, погоджуються на те, щоб просто людина була хороша, а решті сподіваються навчити.

Новини по темі: Робота ринок праці кар'єра