Міжнародний аеропорт "Ужгород" передали Міністерству внутрішніх справ для використання як європейський хаб авіаперевезень цивільного захисту. Його експлуатація для регулярних пасажирських перевезень залишається неможливою, навіть якщо відновиться авіасполучення. Про це повідомив заступник голови Офісу президента та колишній голова Закарпатської області Віктор Микита в інтерв'ю LB.ua.
- Немає інших аеропортів. На території Закарпаття є старий військовий, який знищений. Інші перепродані з купою кримінальних проваджень, тому ні, більше немає. Аеропорт в Ужгороді може забезпечити чартерні громадські рейси, нерегулярні. Політика МВС це дозволяє. ДСНС - це цивільна авіація, не військова. Військових літаків там не може бути, логістика невдала в цілому, - зазначив Микита.
Він також вказав на те, що проблема аеропорту полягає у його віддаленості. Пасажирам з інших областей легше дістатися до Польщі.
- До Закарпаття від Києва - 800 кілометрів. Від Харкова ще далі. Якщо дивитися логістику, інколи зручніше доїхати потягом до польського аеропорту й полетіти одразу на всі боки, ніж їхати до Закарпаття. Треба зробити дорогу, покращити залізничне сполучення, – підкреслив Микита.
Аеропорт в Ужгороді фактично не функціонує з 2016 року за винятком кількох місяців у 2019 році, коли спроби виконати рейси робила авіакомпанія "Мотор Січ", а також кількох місяців у 2021-2022 роках, до початку російського вторгнення.
- У березні віцепрем'єр-міністр з відновлення, міністр розвитку громад, територій та інфраструктури Олександр Кубраков заявив, що Україна офіційно починає переговори з регуляторними органами США та Європейського Союзу для можливого відновлення пасажирських авіаперевезень.
- У червні 2023 року голова Львівської обласної державної адміністрації Максим Козицький повідомив, що українські чиновники розглядають можливість відкриття Міжнародного аеропорту "Львів" імені Данила Галицького та створення гуманітарного коридору.