Які шкільні щоденники у тренді? Від патріотичних до корейських гуртів

У нинішнього покоління школярів нотатник для уроків виконує роль стильного аксесуара.

Фото автора

Усіх кольорів веселки, щедро посипані блискітками, різноманітного дизайну, із підказками з математики, мов, історії… Асортимент шкільних щоденників величезний. Та у сучасних школярів свої тренди. Про те, з яким дизайном щоденники розкуповують моментально, чому цей нотатник перетворився в модний шкільний аксесуар та як Монобанк примусив школярів побігати і що таке «сігма» на молодіжному сленгу – у матеріалі Коротко про.

Електронний «висне» через «прильоти»

Покоління, яке закінчило школу років 10 тому, добре пам’ятає улюблений вислів учителів.

- Щоденник – це обличчя школяра! – часто нагадували педагоги.

Дійсно, у ті часи цьому нотатнику для уроків приділяли багато уваги: записували розклад, завдання додому, оцінки, зауваження вчителів, з якими мали ознайомитися батьки й поставити свій підпис. А зараз майже в усіх школах є мережа електронних щоденників. А паперові перетворилися на кшталт модного аксесуара.

Подружки-семикласниці Люба та Марійка переглядають асортимент шкільних щоденників у відділі канцтоварів в «Аврорі». Оцінюють обкладинки шкільних щоденників.

- Я хочу собі купити з патріотичним дизайном обкладинки, - розказує Коротко про Люба. – Їх тут багато, але все не те. Обкладинка гарна, синьо-жовта, а самі сторінки сірі. Мені таке не подобається. Хочу такий щоденник, щоб можна було похвалитися друзям, але всі дійсно гарні розкупили.
Люба пояснює: хоча у її школі усі користуються електронними щоденниками, хоче придбати і паперовий – про запас.

- Електронний часто «висне», особливо коли «прильоти» по Україні, - розповідають семикласниці. – Тому як запасний варіант хочемо паперовий, але такий, щоб був «вау».

Дівчата так і не знайшли вартий їхньої уваги шкільний щоденник: все-таки нинішнє покоління школярів вимогливе до кожної дрібниці.

«Мавка» і «Майнкрафт»

Переглядаючи багатий асортимент, по-доброму заздрю теперішнім учням: років 10-20 про такі щоденники лише мріяли. Так, є простенькі з сірими сторінками, а є такі, що й сама б придбала. Наприклад, щоденник з пухнастим кроленям або з пончиком-донатом, у якому переливаються блискітки. А ще яскравий нотатник для уроків з героями мультфільму «Мавка». До речі, цей дизайн якраз дуже популярний. Також чимало щоденників із фотографіями зірок.

- Торік за щоденниками зі псом Патроном мало в чергу не ставали, а сьогодні про нього і не запитують, - розповідає Коротко про продавчиня канцтоварів Валентина. - Учні молодших класів хочуть щоденник з "Мавкою" (дівчатка) та "Майнкрафтом" (хлопчики). Старші учні вже обирають з патріотичними картинками, з фото зірок. Наприклад, дуже популярні щоденники з корейськими гуртами. Я дотепер не можу запам’ятати назви тих гуртів, хоча продала таких щоденників не один десяток. Було трохи щоденників із Дорофеєвою і Пивоваровим – їх теж швидко розкупили. А ще діти хочуть, щоб і «начинка» була цікава: щоб був календар на рік, розклад дзвінків, табличка множення, якісь додаткові наліпки у щоденник або анкета для друзів.

- А що обирають старшокласники? – запитуємо.

- Ручку та зошит, - сміючись відповідає Валентина. – Це невибагливі покупці: купують по мінімуму і зазвичай обходяться без щоденника.

І про ціни. А вони дуже різні. Є щоденники за 65 грн. А є наче книжка, з твердою палітуркою, на застібці - 370 грн.

Сігма-кіт

А найпопулярнішими стають щоденники, на які влаштовують якісь флешмоби. Приміром, Монобанк запустив у TikTok рекламу лімітованої серії шкільних щоденників – з впізнаваними монобанківськими ж котиками. У різних образах: супермен, єгипетський фараон, на лонгборді, в сонцезахисних окулярах, з телефоном…

В комплект до щоденника додавались наліпки та розмальовки. Звісно, з котом або елементами образу для нього. Так, котика можна «одягнути» джедаєм, репером, римським патрицієм. Цікавинка – наклейки особливого призначення. Характерні котячі оченята, вушка, подушечки лапок, жовто-сині прапорці можна наклеїти на телефон, планшет, зарядний пристрій. Та куди завгодно!

Окремої уваги заслуговує міміка цього кота – він і серйозний, і трохи надутий, але водночас самовпевнений. Відверто кажучи, це типовий вираз обличчя майже кожного підлітка.

До речі, кодове слово, за яким видавали ці щоденники, якраз і відповідає цьому виразу обличчя.

Згідно з умовами акції, щоденник можна було отримати безкоштовно, але при цьому лише людям віком від 6 до 17 років на точках видачі банківських карток у 21 місті України.

Один щоденник в одні руки.

Хто бажав отримати щоденник, мав знати кодове слово, яке озвучили у TikTok-акаунті monobank. Це слово «сігма». Тут маємо пояснити для старшого покоління, які думають, що "сігма" – це літера грецької абетки. Але серед молоді "сігма" – це серйозний вираз обличчя, який показує схвалення чогось.

Ажіотаж, звісно, був величезний. В Монобанку кажуть, що їх роздали менш ніж за 18 годин. А перший щоденник видали у Києві через 8 хвилин після анонсу-публікації у ТіkTok банку.

Звісно, перекупники теж не залишились в стороні. На відомому торговому майданчику ОЛХ безкоштовний щоденник від Монобанку вже можна придбати за 450-500 грн.