Міністерство освіти та науки затвердило принципи реформування історичної освіти у школах. Воно має стати україноцентричним, повідомляє Міністерство освіти та його голова Оксен Лісовий.
- МОН спільно з провідними істориками України розробило та затвердило Концептуальні засади реформування історичної освіти в системі загальної середньої освіти... Надалі розробимо дорожню карту реформування історичної освіти та приєднаємо експертну спільноту, а вчителі отримуватимуть методичну підтримку, - зазначив він.
Як пояснили у МОН, Концептуальні засади – це документ, який визначає подальше реформування історичної освіти. Головні пропозиції:
- сформувати україноцентричний курс історії, який представляє як історію України, так і всесвітню (можливі назви: "Історія: Україна та світ", "Історія України та світу"). Провідною лінією має бути становлення української політичної нації та боротьба за українську державність. При цьому українознавчий компонент має становити 2/3 всього матеріалу;
- усунути дублювання матеріалів та оптимізувати навантаження на дітей;
- узгодити матеріал з української та всесвітньої історії, щоб учні краще розуміли роль України у світі;
- розвивати глибину, критичність, раціональність та доказовість мислення у школярів;
розвивати у дітей розуміння світових історичних контекстів; - підбирати історичний матеріал із урахуванням вікової відповідності.
Лісовий підкреслив, що наразі документ є рамковим, він визначає шляхи подальшого реформування освіти. Нині зміни до програми шкільної освіти не вносяться.
- 30 липня Лісовий повідомив, що через війну Україна має колосальні освітні втрати. Тому Міністерство освіти має плани повернути половину з 600 тисяч учнів, які станом на кінець навчального року навчалися дистанційно, за парти.
- 1 серпня президент Володимир Зеленський повідомив, що на урядовому рівні готуються важливі рішення. Вони, зокрема, дозволять повернути значну кількість українських дітей за парти.