Факт. Програми лояльності: інструмент залучення аудиторії чи втрата доходів?

Як досягти бажаних результатів та не втратити кошти.

gonghuimin468 p сайту Pixabay

Програма лояльності — це маркетингова стратегія, яку компанії використовують з метою заохочення клієнтів до регулярного придбання їхніх товарів чи послуг. Основна мета такої програми — зміцнення відносин між компанією та її клієнтами, збільшення кількості повторних покупок та залучення нових покупців.

Основними складовими програм лояльності найчастіше є:

Такі програми стимулюють клієнтів повернутися до компанії для повторних покупок, що зрештою сприяє збільшенню доходу та зміцненню лояльності цільової аудиторії. Але наскільки вони ефективні і чи не здатні завдати шкоди бізнесу? Про це розповіли спеціалісти сервісу зі знижками та промокодами emporium.com.ua.

Приклади програм лояльності у 2024 році

Для наочності можна розглянути декілька подібних програм від різних українських компаній.

Формула розрахунку умов програми лояльності без збитків для бізнесу

Насправді єдиної універсальної формули розрахунку не існує. Потрібно вкрай уважно підійти до визначення основних фінансових параметрів, щоб ваша програма лояльності була вигідною для клієнта, але водночас не стала збитковою для вас. Для розрахунку вам потрібно враховувати наступні складові:

Розрахунок можна виконати за наступною формулою:

L = C ÷ (A × F × M)

Припустимо, що ви маєте наступні показники:

Рахуємо: 10 000 ÷ (500 × 10 × 0,20) = 10. Тобто клієнт повинен зробити щонайменше десять покупок, щоб програма лояльності не була збитковою, а принесла користь для бізнесу. Але повторимо: це лише один з варіантів розрахунку. Можливо, у вашому випадку він буде відрізнятися.

Як працюють програми лояльності з точки зору психології

У плані психологічного впливу такі програми дійсно ефективно працюють за кількома напрямками:

Та найголовніше — це збільшення лояльності. Лояльний клієнт з більшою ймовірністю повернеться саме до вас, а не піде до ваших конкурентів.

Розповсюджені помилки при розробці та запуску програм лояльності

У бажанні запропонувати клієнтам оригінальні та цікаві умови програми лояльності власники бізнесу та маркетологи часто припускаються типових помилок, які зрештою заважають досягти бажаних результатів. Наприклад:

Плюс, звісно ж, серйозною помилкою може стати неправильний розрахунок бюджету на підтримку програми. Особливо часто ця помилка зустрічається серед новачків, які прагнуть залучити якомога більше клієнтів, але натомість втрачають значну частку потенційного прибутку.

Програми лояльності — це дійсно потужний маркетинговий інструмент. Але працює він лише у тому випадку, якщо кожна деталь такої програми продумана і функціонує як частина великого механізму. Тому головне правило при її розробці та запуску — не поспішати і діяти зважено.

Emporium — це незалежний агрегатор знижок, який співпрацює з вітчизняними та міжнародними брендами. На сайті доступно більше 10 000 актуальних промокодів, бонусів та акцій.