Внаслідок удару по аеродрому в Миргороді Україна втратила один літак, - Ігнат

Літак намагалися врятувати, також пошкоджено кілька «неробочих гробів», розповів ексречник Повітряних сил.

facebook.com/yuriy.ignat

Унаслідок російського ракетного удару по аеродрому в Миргороді Україна втратила один літак. Про це повідомив колишній речник Повітряних сил ЗСУ Юрій Ігнат у своєму фейсбуці.

- Болючий удар. Хоч літак намагалися врятувати і навіть вжили певних заходів, ми втратили той борт, також посікло кілька, як їх називають «неробочих гробів». РYсня героїчно приписує собі сім! Україна – «плаче». Безугла на мєстє: «Повітряні Сили – брешуть!» Без коментарів… - написав він.

За словами Ігната, за останні три місяці Росія у рази збільшила обстріли балістичними ракетами «Іскандер-М», які стали точнішими.

- Тому чимало заходів із протидії ворогу проводиться пасивною обороною, йдеться про введення ворога в оману, застосування макетів техніки та інше, - додав він.

Говорячи про інфраструктуру аеродромів, Ігнат зазначив, що, як показує практика, будь-яка ракета, чи то балістична, чи крилата здатна пробивати укриття.

- Інфраструктура аеродрому – це складна система, яку утримують сотні людей у боєздатному стані. Головне, звісно, злітно-посадкова смуга. Група керівництва польотів, зв’язок, логістика, ТЕЧ… і, стоянка техніки, або ж укриття – капітальні залізобетонні чи просто обвалування стоянок. Більше того, шахед з кумулятивною бойовою частиною теж не залишить йому шансів. Звичайно добре мати багато таких ангарів, які 100% врятують техніку від непрямого попадання, або від касетного боєприпасу. Але в найближчій перспективі збудувати таке на наших аеродромах не є можливим, через, скажем так, ряд об’єктивних причин, - розповів ексречник Повітряних сил.

Протягом двох років льотний склад та наземний персонал оперативних аеродромів робить титанічні зусилля, щоб вберегти літаки, проводяться заходи із маскування, розосередження, введення ворога в оману використанням макетів. Треба шукати і інноваційні можливості для збереження інфраструктури аеродромів, додав Ігнат.

Колишній речник Повітряних сил підкреслив, що сьогодні українські пілоти – серйозна загроза для російського окупанта, саме тому почастішали удари по українських аеродромах. 

- Адже усі типи тактичної авіації адаптовані під західну високоточну зброю і завдають болючих ударів по передових позиціях і тилах ворога. Проблема лиш в тому, що ризик великий і західних бомб мало. Треба більше, - підсумував він.

Також Юрій Ігнат розповів, що віднедавна російські окупанти впровадили нову тактику застосування БпЛА оперативно-тактичного рівня. 

- Імовірно вимикають навігацію і направляють безпілотник до об’єкту інерційно – у напрямку. Потім вмикають GPS над об’єктом і онлайн видають координати цілі. Так. Це проблема. Будь які БпЛА це проблема. Треба мати засоби для збиття і теж змінювати тактику протидії. І якщо хтось думає, що ні чого не робиться – то він помиляється, - написав він.

Ігнат додав, що протидія ворожим БпЛА різних типів – це головний біль усіх Сил оборони. 

- Тому інколи по них летять дорожезні ракети (теж зрада!), інколи винищувач чи навіть Як-52! Також активно застосовують РЕБ, а останнім часом – зенітні дрони (фпв-камікадзе)! - заявив колишній речник Повітряних сил.