Студенти Київського політехнічного університету ім. І. Сікорського створили для ЗСУ надзвичайно захищений автомобіль. Машина, яку назвали Inguar3, здатна захистити свій екіпаж від уламків снарядів, бронебійних куль і навіть від підриву на протитанковій міні. А ще вона оснащена системою РЕБ, що створює додатковий захист від ворожих дронів.
Як кажуть в КПІ, Inguar3 - це перший український автомобіль класу MRAP (колісні броньові машини з посиленим протимінним захистом). Це авто - нове покоління модульних тактичних бронемашин з передньою і задньою бронекапсулами, завдяки чому є широка варіативність у його конфігурації під різні типи завдань.
Зараз ця машина знаходиться на випробовуваннях, щоб отримати сертифікат відповідності стандартам НАТО та дозвіл від Міністерства оборони на подальшу експлуатацію. Детальніше про Inguar3 Коротко про розповів один з її розробників Артем Ющук.
Реалізована мрія
- Артеме, Inguar3 - що це за автомобіль і для чого призначений?
- Почнемо з того, що це повністю українська розробка. Ми виготовили своє шасі. Так, ми брали деякі покупні елементи, але тут своя рама і повністю свої бронекапсули. Все оснащення наше – починаючи з елементарних гальмівних трубочок і закінчуючи пневмосистемами, двигуном, коробкою. Все це встановлювалось на українську раму. Для того, щоб зробити сімейство автомобілів, які можна буде конфігурувати під повний привід 4 на 4 і 6 на 6. Тобто, в залежності від того, яка машина потрібна замовнику, ми можемо таку машину сконфігурувати на виробництві.
Вони призначені для експлуатації в ЗСУ, Національній гвардії, Держприкордонслужбі, ГУР, СБУ. Ми не обмежуємо замовників. Будемо робити машини, які потрібні і під конкретні завдання.
- Як виникла ідея у розробці такого авто?
- Це було ще році в 2017-му приблизно. Коли ми підсилювали деякі елементи підвіски для українських бронемашин, тоді тема зацікавила. А моєю мрією завжди було прийти до якогось серйозного виробництва, така собі хлопчача мрія про створення машинок. Це хобі почалось ще зі школи, я спершу реставрував мотоцикли, а потім навчався на інженера. І мрія досі мене не покидає. Коли почалась війна, ми зі знайомими – і з ким навчався, і з тими, з ким розділяли хобі, - зрозуміли, що не маємо ніякого права стояти осторонь, а тому маємо реалізувати свої знання і навички у цьому напрямку. Тоді вже й вирішили, що будемо робити саме цю машину. Спочатку ця ідея здалася «крейзі» (божевільною. - Ред.). Та потім сформували команду, інвестували – тож почали працювати у цьому напрямку.
На проєкт пішов рік роботи
- Яка вартість такого проєкту і де вдалось знайти кошти?
- У нас був інвестор, який забезпечив нам частину коштів, решту ми отримали з прибутку підприємства, яке займається ремонтом військової техніки. Все, що ми ремонтували цілий рік, ті кошти, які вдалось з цього отримати, пішли саме на виготовлення цієї машини. Бюджет такого проєкту доволі великий. Це сума близько 700 тисяч доларів. Її було треба десь брати. І ми буквально по копійці ці кошти десь заробляли, вкладали в розробку, брали покупні деталі, тим часом збільшували команду, збирали базове обладнання, яке нам необхідно. Жили на роботі, не спали, не їли, але менше чим за рік цей проєкт все ж змогли реалізувати.
Працюємо над серійним виробництвом
- А якщо налагодити масове виробництво, у скільки тоді обійдеться один джип?
- Машина у серійному виробництві коштуватиме близько 16 мільйонів гривень.
- Чи реально в Україні налагодити масове виробництво таких авто? І що для цього треба?
- Оскільки в Україні, щоб налагодити масове виробництво таких машин, в першу чергу потрібне державне замовлення, то ми над цим працюємо.
Машина сподобалась всім, кому її презентували. Це абсолютно новий клас для України. Зараз ми проходимо ряд випробувань, необхідних для кодифікації і допуску до експлуатації у Збройних силах України. Після цього будемо намагатись отримати перші замовлення. При наявності замовлень і фінансування всі кошти будемо інвестувати у компанію. У нас підписаний меморандум з учасниками, я був його ініціатором: протягом 5 років ми не беремо кошти з компанії і працюємо над її розвитком.
Завдання – зробити великий і потужний завод в Україні і випускати ці машини надалі. І окрім цього, у нас є багато планів, ідей.
- А що означає назва Inguar3?
- Inguar3 - не просто так. Її назва складається з двох складових. Inguar - скорочено з англійської як «на сторожі свободи». І трійка – це як серія машин, які ми плануємо виготовляти. У нас буде і одиничка, і п’ятірка, але почали ми саме з третьої. І ми плануємо зробити її популярною. Працюємо, ремонтуємо, рухаємось далі, випускаємо маленькі деталі, які потрібні нам для серійного виробництва. І паралельно робимо карту з першими замовленнями, які мають нам дати стрибок у розвитку.
До речі
У машині активно використовується алюміній, що дозволяє зменшити вагу авто. Цей метал хороший тим, що має високу в’язкість, а це означає, що він здатен добре поглинати енергію кулі чи уламку. А сталеві бронеплити забезпечують остаточний захист від уражаючих елементів.
ТТХ Inguar3
- Незалежна підвіска з бортовими редукторами,
- 450 мм кліренсу,
- двигун 7,2 літри потужністю 356 кінських сил,
- 1600 ньютон-метрів обертового моменту на пониженій передачі, на першій передачі - 40 тисяч обертового моменту,
- передня і задня підвіски незалежні,
- автоматизована підкачка шин,
- система РЕБ,
- автоматична система пожежогасіння,
- система захисту від хімічного зараження,
- пневмогідравлічні гальма,
- лебідка на 12 тонн.
- - І найголовніше, те, що машина модульна. Ми можемо замінювати елементи броні пошкоджені, які можуть бути посічені уламками, вони легко відкручуються і міняються на нові. Також можна міняти передню і задню капсули, що є досить простим моментом при ремонті, - резюмує Артем Ющук.