Мобільного оператора lifecell оштрафували на 10,45 млн грн за невиконання вимог щодо блекаутів. Відповідне рішення ухвалила Нацкомісія, що здійснює державне регулювання у сферах електронних комунікацій, радіочастотного спектра та надання послуг поштового зв’язку (НКЕК). Про це повідомила пресслужба НКЕК.
Відомо, що З січня 2023 року НКЕК у низці областей України розпочала перевірки мобільних операторів щодо виконання низки вимог для роботи під час блекаутів. Для перевірки стану готовності забезпечили надання електронних комунікаційних послуг на об'єктах, визначених відповідними розпорядженнями НЦУ, з урахуванням можливої відсутності електроживлення на таких об'єктах щонайменше протягом трьох діб, було проведено 22 позапланові перевірки постачальників послуг мобільного зв’язку, а саме:
- ПрАТ "ВФ Україна" - у Київській, Львівській, Одеській, Дніпропетровській, Житомирській, Івано-Франківській та Миколаївській областях;
- ПрАТ "Київстар" - у Київській, Львівській, Одеській, Вінницькій, Харківській та Хмельницькій областях;
- ТОВ Lifecell - у Київській, Львівській, Одеській, Рівненській, Чернігівській, Сумській та Полтавській областях.
Під час проведення цих заходів нагляду були виявлені невиконання вимог у всіх трьох операторів мобільного зв’язку. У грудні 2023 року НКЕК виявила, що порушення не усунув оператор Lifecell.
Тож регулятор ухвалив рішення стягнути з ТОВ Lifecellштраф у розмірі 0,1% доходу, отриманого за надання відповідних електронних комунікаційних послуг за 2023 рік, що становить 10,45 млн грн.
- Блекаути наприкінці 2022 та початку 2023 року примусили провайдерів вкладатися в енергоефективний інтернет. Ті, хто зміг забезпечити зв’язок під час відключень світла, отримали чимало нових абонентів. У 2023-му історія повторилася.
- Станом на 24 листопада 2022 року в Україні працювали лише 44% базових станцій мобільних операторів та понад 50% мереж фіксованого широкосмугового доступу до інтернету.