Нещодавно Михайло Дронов (який конструює БПЛА для ЗСУ з початку повномасштабного вторгнення) і його команда розробників презентували свій новий продукт – SkyNetUA.
Як розповідає KP.UA Михайло Дронов, SkyNetUA має меншу вагу і є більш технологічним за свого попередника. Завдяки цьому зростає дальність польоту.
Має кілька модифікацій
- Це літак-конструктор, платформа якого може бути легко адаптована під конкретні потреби, - говорить Михайло Дронов.
Він має 8 протестованих модифікацій:
- навчальний літак пілотів БПЛА - ціна 40 тис. грн;
- навчальний літак-мішень для мобільних розрахунків ППО - 30 тис. грн;
- літак-хибна ціль для виснаження ворожого ППО з дальністю до 350 км та 0,5 кг вантажу - від 60 тис. грн (в залежності від ТТХ, які визначаються індивідуально) ;
- вантажний літак з максимальною дальністю 200 км з вагою 2,5 кг - від 100 тис. грн (залежно від конкретних ТТХ під конкретного замовника);
- бомбардувальник по координатах. Ті ж самі характеристики, що і у вантажного літака, але ціна від 150 тис. грн;
- розвідник-фотоліт (без передачі онлайн відео високої якості) з аналоговим відеоканалом. Загальний маршрут польоту до 350 км, або 5 годин у повітрі. Дальність аналогового відео до 25 км - від 120 тис. грн;
- розвідник-коригувальник з одною або двома камерами та онлайн-трансляцією відео (цифровий канал відео на 30, 70, 120 км, аналоговий до 30 км). Дальність маршруту до 300 км, або 4 години у повітрі. Від 250 тис. грн;
- літак-ретранслятор - ціна повністю залежить від ТТХ та стартує від 120 тис. грн.
Сила нового винаходу - в універсальності
Як можна зрозуміти з різноманіття модифікацій, функціонал цього літака дуже широкий. Він може виконувати завдання по навчанню мобільних груп ППО і виснажувати ворожу ППО. В той же час він може виконувати і розвідку, і коригування вогнем, навчати пілотів БПЛА і навіть виконувати функцію вантажоперевізника та бомбардувальника.
- Комусь потрібні максимальні характеристики із захищеним GPS, тож ціна буде вища, а комусь достатньо звичайного GPS та програмних алгоритмів захисту від спуфінгу (атака на глобальні системи супутникової навігації), - зазначає Михайло Дронов.
Більшість польотів дрон виконує в автоматичному режимі маршруту. Якщо потрібно керування, то літак доволі легко перевести на цю функцію, особливо двомоторну версію. І, за словами нашого співрозмовника, керувати комплексом зовсім не складно.
- Ця універсальна платформа побудована таким чином, що її може збирати навіть не підготовлена людина, керуючись інструкцією (переважна більшість частин - планера). Літак має модульну конструкцію, що забезпечує дуже гнучке виробництво, - пояснює Михайло Дронов.
Дрон розрахований на 30 штатних зльотів-посадок. В комплекті йдуть запасні частини фюзеляжа, які зношуються швидше всього. Після пошкодження вони просто викидаються та замінюються на нові.
Конструктор впевнений, його нове дітище перевершує подібні літальні апарати в універсальності.
- На ринку зараз багато різних літаків, які мають схожі характеристики, але я вважаю, що немає настільки універсальної та швидкозбірної платформи, - зазначає Михайло Дронов.
ТТХ (залежить від модифікації):
- Дальність польоту - до 300 км
- Час у повітрі - до 4 годин
- Крейсерська швидкість - 18 - 24 м/с.
- Максимальна швидкість - 55 м/с
- Корисне навантаження - до 5 кг
- Максимальна злітна вага при запуску з руки - 8 кг (1-моторний), 10 кг (2-моторний).
- Час підготовки до запуску - 3 хв.
- Коригувальник забезпечує онлайн-трансляцію відео на відстань - 25, 70, 120 км.
- Хибна ціль може передавати відео до 300 км.
- Розмах крил - 2400 мм
- Площа крил - 70 дм2
- Довжина - 1650 мм