ДТП у Венеції, де загинуло 9 українців: три версії падіння автобуса

Фахівці продовжують розслідувати падіння автобуса з естакади, внаслідок якого загинуло понад 20 людей.

REUTERS/Manuel Silvestri​

Понад 20 людей загинули в італійській Венеції під час падіння автобуса з естакади, і з них 9 – громадяни України. Влада Італії вражена цією подією, а фахівці намагаються встановити причини трагедії.

Перші жертви загинули у вогні

«Естакада Ріццарді у Местрі (материковому кварталі Венеції), двосмугова проїжджа частина, односторонній рух, вечір 3 жовтня… Автобус зупинився на червоне світло. Горить стрілка вліво, потрібно звернути на перехрестя у бік Маргери. Автобус, яким керує Альберто Ріццотто, прибуває з Венеції правою смугою. Його електромобіль рухається поряд з автобусом, і за кілька секунд видно, як він падає з естакади», - так описує італійське видання La Reppublica останні хвилини життя пасажирів рейсу з історичного центру Венеції, площі Пьяццале Рома, в кемпінг Hu в іншому венеціанському районі - Маргері. Усі туристи живуть у цьому кемпінгу, вони поверталися додому. Разом із ними в автобусі були й незареєстровані на рейс пасажири, які просто скористалися нагодою та хотіли під'їхати на туравтобусі до потрібного місця.

Автобус проїхав близько 50 метрів спуском з естакади, але раптово врізався в огорожу і, зачепивши лінії електропередач, впав з 10-метрової висоти біля шляхів залізничної станції Венеція-Местре і відразу загорівся. Різні джерела повідомляють різну інформацію: то пишуть, що автобус працював на метані, то він електробус. Як би там не було, він спалахнув миттєво. Перші жертви згоріли живцем.

Підсумок трагедії: 21 загиблий, із них двоє дітей та дівчина-підліток 14-15 років. У списку жертв – 9 українців. Тіла багатьох пасажирів поки що не визначили, оскільки вони обгоріли до невпізнання. Наразі йде збір ДНК та встановлення особи за результатами експертиз.

Діти та молодята

Загиблі були громадянами семи країн: України, Хорватії, Німеччини, ПАР, Португалії, Румунії, Іспанії. Водієм автобуса був 40-річний італієць Альберто Ріццотто – його тіло дістали з-під уламків автобуса останнім.

Загинули три 30-річні українки: Любов Шишкарова, Ірина Пащенко та Юлія Нємова. У списку загиблих – 70-річний Василь Ломакін, який перебував у Венеції із сином. Син зміг вижити, хоч і отримав поранення, а ось 10-річна Дарія Ломакіна (можливо, онука Василя) загинула.

Також у роковому автобусі загинула сімейна пара Безкоровайнових, Сергій (1953 року народження) та Тетяна (1954 року народження).

Громадян України 12-річну Анастасію Морозову та 33-річного Дмитра Сєрова також визнано загиблими в цій страшній аварії.

Окрім українців, у катастрофі загинула хорватка Антонела Бакович, яка перебувала на 6-му місяці вагітності. Молодій жінці було трохи більше 20 років, і до Венеції вона приїхала зі своїм чоловіком Марком. Пара одружилася менше місяця тому… Марко перебуває у реанімації.

У лікарнях перебувають четверо дітей, які втратили батьків, а серед загиблих є і півторарічна дитина. Ще одну 4-річну українку госпіталізовано у вкрай тяжкому стані з опіками та травмами в реанімацію лікарні Падуї.

Італійські ЗМІ повідомляють, що з 15 поранених жертв автобусної катастрофи упізнано 13: п'ятеро українців, четверо німців, двоє іспанців, хорват і француз. Двоє тих, хто залишився, ймовірно, це громадяни України та Німеччини.

Причини аварії

Версій декілька.

Перша: водій знепритомнів або заснув за кермом. Але всі рідні та друзі говорять про Альберто Ріццотто як про досвідченого водія та гіда, який навряд чи вийшов би в рейс, відчуваючи сонливість чи втому.

Автобус належав компанії Linea, яка здала його в оренду компанії Martini Bus, де Ріццотто працював сім років. Він возив туристів з кемпінгу Hu, де відпочиваючі винаймають дешеве житло (наприклад, у Hu це 50 євро/ніч за двох дорослих) до Венеції та назад. Нарікань не було, робота йому подобалася. Але унеможливити раптове погіршення стану водія не можна – італійська поліція не виявила на місці ДТП гальмівного шляху. Також уже встановлено, що автобус не було збито іншим автомобілем.

Друга: схоже, що автобус повернув з дороги і вилетів за естакаду – можливо, все-таки уникаючи зіткнення. Але з відеокамер видно, що швидкість руху автобуса була не більшою за 50 км/годину, і на естакаді він ще й почав пригальмовувати.

- Він майже зупинився, коли врізався в огорожу естакади. Думаю, водій погано почував себе, бо по-іншому я не можу пояснити. На відео видно, що автобус майже стоїть, але огорожа тонка, не із сучасних та структурованих матеріалів, а автобус дуже важкий (майже 13 тонн. – Авт.). Падіння та удар виявилися смертельними, - розповів в ефірі ВВС голова компанії Linea синьйор Фьорезе.

Третя версія: щось не так із дорогою. Місцеві жителі навперебій розповідали італійським масмедіа, що огородження естакади та її проїжджа частина перебували у вкрай поганому стані, ремонту не було з 60-х років минулого століття.

– Вони сказали, що ремонт проводився, але вони лише розпочали до нього підготовку. Я помітив, що там були шматки іржавої, розхитаної огорожі, - розповів телеканалу ВВС Джанлука Агостіні, який мешкає в Маргері неподалік місця аварії. Разом зі своїм другом із Нігерії він витягував людей з-під уламків автобуса. Агостіні каже: від удару біля електробуса спалахнули батареї, тому велика кількість жертв виникла як від удару, так і від вогню.

Губернатор регіону Венето Лука Зайя заявив сьогодні, що картину аварії поки що важко зрозуміти.

- Все змушує думати про хворобу водія, - сказав Зайя. - Водій був фахівцем, гарною людиною, з дуже гарною репутацією.