Практично для будь-якої сучасної компанії сьогодні наявність облікових записів у соціальних мережах стала невід'ємною частиною бізнесу. Ці соціальні платформи є основними засобами для просування компанії, будь вона маленькою або великою. Важливо залишатися на увазі у постійних клієнтів, залучати нових, ділитися інформацією про поточні акції та послуги, а також отримувати зворотний зв'язок. Цей комплекс дій можна охарактеризувати одним словом – "соціальний медіа-маркетинг" (SMM).
Як повідомляє Ігор Вісьтак, SMM (Social Media Marketing) орієнтований на соціальні медіа-мережі як платформу для просування бізнес-продукту чи бренду, взаємодії з цільовою аудиторією.
Статистика та роль соцмереж у сучасному бізнес-маркетингу – Ігор Вісьтак
Протягом останніх 18 років, починаючи з 2004 року, коли MySpace вперше завоював мільйон користувачів і став першою соціальною мережею, цей напрямок розвивається з приголомшливою популярністю разом з інноваційними інструментами.
Ігор Вісьтак констатує, що на старті 2023 року кількість користувачів соціальних мереж у масштабах усього світу досягла значних 4,76 мільярда, що становить понад 59% від загальної чисельності населення планети.
За інформацією бізнес-експерта, понад 80% споживачів стверджують, що соціальні мережі, а особливо контент, створений впливовими особами, мають величезний вплив на їх рішення про покупку. По суті, соцмережі переходять від ролі автономного інструменту до ширшого функціоналу – стають джерелом рекламної інформації. Маркетологи беруть цей факт до уваги та активно впроваджують у своїх SMM для успішного розвитку бізнесу.
Стратегія SMM у бізнесі складається з низки елементів. Ігор Вісьтак виділяє, основні, на його погляд:
- Створення профілів. Компанії створюють профілі на соціальних медіа-платформах, таких як Facebook, Instagram, Twitter, LinkedIn, YouTube та використовують їх для просування бренду.
- Розробка контенту. SMM включає створення різноманітного контенту, такого як зображення, відеоролики, статті, аудіозаписи і т.д., які будуть цікаві для передплатників, а відповідно привернуть їх увагу.
- Планування та розміщення контенту. Компанії розробляють стратегію розміщення контенту, щоб регулярно інформувати аудиторію та підтримувати активність на своїх сторінках.
- Взаємодія із аудиторією. Важливою частиною SMM є взаємодія з користувачами, відповіді на їхні запитання та коментарі та створення діалогу з аудиторією.
- Аналіз та моніторинг результатів. За допомогою аналітичних інструментів компанії відстежують результативність своїх зусиль у соціальних мережах та вносять корективи до стратегії, якщо це необхідно.
Коли все це працює разом, то призводить до успішного результату – збільшення обсягів продажу та подальшого розвитку бізнесу.
Ігор Вісьтак: за рахунок чого маркетинг у соціальних мережах працює?
З розвитком популярних платформ, які ми називали раніше, соціальні мережі як змінили комунікацію, а й вплинули на способи, якими компанії можуть впливати на споживачів. Вони перейшли від простого просування контенту до використання географічних, демографічних та особистих даних. Це дозволяє повідомленням знаходити відгук у користувачів. Тут важливо вибрати правильну тактику.
Більше цілеспрямована SMM-стратегія зазвичай виявляється максимально ефективною, вважає Ігор Вісьтак. Він пропонує наступний план дій для створення структурованої та ефективної SMM-кампанії:
- Узгодження цілей SMM із чіткими бізнес-цілями.
- Ідентифікація цільової аудиторії. Необхідно вивчити характеристики ідеального клієнта.
- Конкурентний аналіз. Потрібно познайомитися з бізнесом конкурентів, проаналізувати їх успіхи та невдачі у сфері SMM, щоб потім врахувати цей досвід для себе.
- Аудит поточної стратегії SMM. Оцінка ефективності стратегії у соціальних медіа, виявлення успіхів та невдач.
- Створення контент-плану SMM. Слід розробити детальний план публікацій у соціальних мережах.
- Створення унікального контенту. Потрібно створити такий контент, який, безперечно, привабить клієнта.
- Відстеження ефективності та корекція стратегії. Потрібно постійно моніторити метрики та результати SMM-кампанії, щоб відкоригувати стратегію за потреби.
Такі кроки допоможуть створити більш дієву та орієнтовану SMM-стратегію, яка буде відповідати цілям та очікуванням бізнес-проекту.
Шляхи управління бізнес-стратегіями за допомогою SMM – Ігор Вісьтак
SMM перевершує традиційний маркетинг можливістю ефективно управляти взаємовідносинами з клієнтами (CRM). Ігор Вісьтак називає два ключові аспекти взаємодії в SMM, які дозволяють використовувати інструменти CRM:
- Клієнт-клієнт (C2C). У соціальних мережах користувачі можуть взаємодіяти один з одним, обмінюватися думками, рекомендаціями, відгуками про продукти та послуги. Цей вид взаємодії дозволяє компаніям як відстежувати думки клієнтів, а й спілкуватися із нею безпосередньо, відповідати питання, брати участь у діалозі і посилювати лояльність.
- Фірма-клієнт (B2C). Компанії можуть використовувати соцмережі для налагодження більш дружніх відносин з клієнтами. Це дозволяє покращити обслуговування клієнтів, а також залучити нових через рекламу та контент.
- Однією з ключових переваг SMM є можливість відслідковувати цінність клієнта як безпосередньо (через покупки та інші конкретні дії), так і опосередковано (через рекомендації та участь в обговореннях). Це дозволяє компаніям більш точно аналізувати, керувати клієнтськими відносинами та адаптувати свої маркетингові стратегії відповідно до потреб та уподобань клієнтів , - розповідає Ігор Вісьтак.
Компанії також можуть використати посилений взаємозв'язок у соціальних мережах для створення липкого контенту – такого, який миттєво привертає увагу клієнтів, надихає їх на покупки продуктів та стимулює бажання поділитись ним.
Вірусний маркетинг – це ще одна ефективна стратегія у SMM. Коли рекламне повідомлення починає множитися серед широкої публіки, воно вважається вірусним. Такий спосіб SMM збільшує обсяги продажу без зайвих інвестицій.
Відстеження показників SMM є важливим для успішної стратегії. Ось ключові складові, які слід відстежувати: залучення, покази, охоплення, частка голосу, реферали, конверсії, швидкість відповіді.
Експерт наголошує, що вибір конкретних показників залежить від бізнес-цілей.
Таким чином, соціальні мережі значно впливають на структуру продажів, змінюючи способи взаємодії з клієнтами. Ігор Вісьтак наголошує, що вони створюють нові канали для залучення та утримання споживачів бізнес-продукту, дозволяють краще розуміти їхні бажання та надають можливість ефективного просування товарів за допомогою SMM.