Для заміни радянського герба на «Батьківщині-матері» найбільше грошей дали банки, аграрії та "Нова пошта"

Компанії практично повністю закрили фінансові потреби для демонтажу радянської символіки.

Фото: unian.ua

Музей історії України у Другій світовій війні оприлюднив суми коштів, переданих українськими компаніями на заміну радянської символіки на монументі «Батьківщина-мати» у Києві.

- Ми багато розповідали про різні технологічні аспекти монтажу/демонтажу символіки на щиті та виготовлення безпосередньо тризуба. Але все це було б неможливо без донаторів – людей та організацій, які пожертвували значні суми на втілення проєкту національного значення. Загальна сума внесків, отриманих станом на 31 серпня 2023 року, становить 21 млн гривень, – поділились у музеї.

На рахунок громадської організації «Агентство стійкості культури» (ACURE) було перераховано:

3 000 000 грн – від Universal Bank, Українського Аграрного Холдингу, Першого Українського міжнародного банку, благодійного фонду «БГВ»;

2 000 000 грн – від «Першої приватної броварні «Для людей – як для себе!», ПриватБанку, "Нової пошти";

1 000 000 грн – від ОТП Банку, ВЕСТ ПЕТРОЛ МАРКЕТ;

500 000 грн. – від "К.А.М. Девелопмент", "КАНБУД".

Також гроші перерахував Ощадбанк, але музей не уточнив суму.

Проєкт із заміни радянського герба на тризуб тодішній міністр культури Олександр Ткаченко анонсував у серпні. Першочергово вартіть робіт оцінювалась у 28 млн грн. Першим і основним донором мала стати компанія "Метінвест" Ріната Ахметова. Окрім фінансового забезпечення компанія взялася поставити 1100 кг сталі для виробництва тризуба. Проте сталь після досліджень визнали неякісною, і українську сировину замінили іноземною. Після відставки Ткаченка про "Метінвест" як про інвестора більше не згадували.