Через ведення бізнесу в Росії Національне агентство з питань запобігання корупції внесло до переліку міжнародних спонсорів війни дві провідні світові тютюнові компанії - Philip Morris International та Japan Tobacco International. Про це повідомила пресслужба НАЗК.
Американська компанія Philip Morris відома такими торговельними марками: Marlboro, Parliament, Bond, Chesterfield, L&M, Next, HEETS (тютюнові стіки для електронної системи нагрівання тютюну IQOS). До портфеля компанії JTI входять міжнародні бренди Winston, LD, Mevius, Camel, Sobranie та російські марки «Донской табак», Kiss, Play, «Петр I», «Тройка».
- Згідно з даними фінансової звітності російського підрозділу Philip Morris, виручка компанії у перший рік повномасштабного вторгнення РФ до України зросла на 8% - до 140,3 млрд руб., а чистий прибуток - до 48,2 млрд руб., що на 45% більше, ніж у 2021 році. Відповідно, податку на прибуток до бюджету агресора було сплачено на суму понад 136 млн дол. США,- йдеться у повідомленні пресслужби Нацагентства.
Ще на початку повномасштабної війни Philip Morris заявили про намір продати свій російський бізнес, щоб зберегти свою репутацію. Однак усі “спроби” продати російський бізнес начебто не мали успіху, і корпорація досі лишається одним з найбільших платників податків до російського бюджету.
Включення до переліку спонсорів війни для компаній не має юридичних наслідків. Список створили з метою репутаційного тиску.
"Чорний список" НАЗК:
- Bacardi Limited
- Ашан
- METRO
- Raiffeisen Bank
- Yves Rocher
- Xiaomi
- Unilever (Domestos, Axe, Rexona, Dove)
- Mondelez International (Oreo, Jacobs, Milka)
- DP World (Dubai Port World)
- Unilever
- Zhejiang Geely Holding Group Co
- Dahua Technology
- Leroy Merlin
- Bonduelle
- P&G (Gillette, Ariel, Tide, Lenor, Comet, Fairy, Mr.Proper, Pampers)