З 11 липня в Україні діють нові обмеження для тютюнових виробів

Ароматичні сигарети та «електронки» йдуть з українських прилавків.

Фото: psu.edu/

З 11 липня набули чинності поправки до закону «Про заходи щодо запобігання та зменшення вживання тютюнових виробів та їх шкідливого впливу на здоров'я населення». Йдеться про заборону виробництва та продажу ароматизованих сигарет, а також рідин для електронних сигарет. Повністю забирається реклама всього того, що димить або випаровується, заборона накладається і на рекламу торгової марки тютюнових виробів. Цю лазівку знайшли багато років тому для реклами тютюну та алкоголю – просувався не сам продукт, а лише його назва. Але й без зображення пачки та пляшки споживачі розуміли, про що йдеться. Тепер лазівка ​​прикрита.

Заборона накладається на продаж тютюнових виробів з характерними ароматами добавок, з енергетиками та вітамінами, добавок, що роблять дим кольоровим, та з іншими фішками, що  розраховані, насамперед, на молодь.

Продавці повинні прибрати з прилавків важкі сигарети (з вмістом нікотину вище 1 мг і смоли – 10 мг), пачки без медичних попереджень, тютюнові жуйки, папір, фільтри, капсули, що містять тютюн або нікотин. Площа для попереджень на пачці ще більше збільшиться, а зображення хвороб, спровокованих курінням, стануть ще більш реалістичними.

За порушення закону покладається штраф у 20 000 грн, за повторне порушення – 50 000 грн. Штраф за продаж тютюну неповнолітнім становитиме 1029 грн, за повторне порушення – 10 200 грн.

У торговців є 12 місяців, щоб розпродати всі тютюнові вироби, електронні сигарети, рідини для електронних сигарет, пристрої для споживання тютюнових виробів без їх згоряння.