У перші місяці повномасштабного вторгнення 39% українців не читали книжок

Український інститут майбутнього оприлюднив результати соціологічного дослідження "Практики читання під час війни".

news.uifuture.org

Соціологи кампанії “Нью Імідж Маркетинг Груп” на замовлення Українського інституту майбутнього провели онлайн-опитування щодо практик читання під час повномасштабної війни. Впродовж тижня опитали 1200 респондентів віком від 18 років. З'ясувалося, що після початку великої війни вподобання читачів дещо змінилися і популярності набули нові напрямки літератури. Про це йдеться у звіті соцопитування на сайті Українського інституту майбутнього.

Так, 72% респондентів зазначили, що до повномасштабної війни читали паперові, електронні книги або слухали аудіокниги. Також до практик читання до повномасштабного вторгнення у більшості респондентів входили короткі новинні огляди у різних інтернет-джерелах (включаючи соціальні мережі).  

39% з усіх респондентів зазначали, що у перші весняні місяці вторгнення зовсім не читали книжок. Натомість 79% з тих респондентів, які зовсім не читали книги у перші місяці повномасштабного вторгнення, зазначали, що переключилися на перегляд коротких новин в інтернеті та соціальних мережах.

Паперові книги впродовж останнього року купували 46% респондентів. Більшість купували книги по 200-500 грн (17,8%), понад тисячу гривень готові віддати за книжку 4,8% опитаних. Аудіокниги впродовж останнього року купували близько 13% респондентів.

До початку повномасштабного вторгнення більшість читачів читали художню літературу (65%), професійну (38%), медичну (33%) та історичну (30%). Після 24 лютого 2022 року  вподобання читачів дещо змінилися, й популярності набули нові теми - опис та аналіз воєнних подій, що відбувалися у світі: до 24 лютого 2022 року - 18%, після - 42%, публіцистика, аналіз поточних соціально-політичних подій - до 24 лютого - 25%, після - 32%, історія України - до 24 лютого - 25%, після - 31%.

Серед нових авторів, яких респонденти відкрили для себе протягом останнього року, частіше за інших згадували С. Жадана, М. Кідрука, С. Андрухович та О. Забужко.

Статистична похибка опитування з ймовірністю 0,95 не перевищує 2,89% (без урахування дизайн-ефекту).  Опитування проводили у різних регіонах України, окрім тих, які тимчасово окуповані.