Monobank підбив підсумки чорної п'ятниці, а його голова Олег Гороховський поділився у Telegram статистикою. https://t.me/OGoMono/1055 За його словами, за тиждень з 21 по 27 листопада 2022-го клієнти mono звернулися за кредитами 51 тисячу разів на загальну суму 0,4 млрд грн. Для порівняння: рік тому на споживчі кредити надійшло 127 тисяч заявок на 1,1 млрд грн.
Щодо покупок, то цього року клієнти mono за допомогою карток зробили 17,7 млн придбань на суму 8,4 млрд грн. При цьому рік тому операцій було більше (19,9 млн), а ось сума була значно нижчою – 6,5 млрд грн.
Зважаючи на те, що ми дев'ятий місяць пишемо про те, що грошей в українських гаманцях більше не стає, дані Гороховського дають підстави припускати, що в них враховано покупки, зроблені за рахунок карткових лімітів.
У банку досить популярна послуга «купівля частинами», яка працює не як споживчий кредит, а як класична розстрочка без процентних ставок і переплат. Цього року лише за один тиждень чорної п'ятниці за допомогою цієї послуги було придбано тисячі товарів.
Топ-10 покупок українців на чорну п'ятницю-2022
- смартфони
- пауербанки
- айфони
- портативні батареї
- ноутбуки
- телевізори
- роботи
- корм для тварин
- рації
- бігові доріжки
Також про те, що саме українці купують у період «чорних розпродажів», розповіли в Асоціації рітейлерів, посилаючись на дані мережі торгових центрів «Епіцентр».
Згідно з цими даними, за три дні акцій (21-23 листопада) загальний обсяг продажів у порівнянні з попереднім тижнем зріс на чверть. До топ-5 акційних товарів, на які українці витратили найбільше коштів, увійшли телевізори, кавоварки, пауербанки, пральні машини та електричні обігрівачі.
Великим попитом користувалися холодильники та кліматичні системи, а також товари з ремонту й облаштування житла – керамічна плитка, клей для плитки, ламінат.
До списку найпопулярніших товарів потрапили батарейки, газові плитки, сковорідки, бойлери, паливні брикети, теплоізоляційні матеріали, генератори, зарядні станції, ліхтарі, свічки, їжа з тривалим терміном зберігання, предмети побутової хімії та гігієни, корм для тварин, теплий одяг і взуття.
Нагадаємо, що раніше ми писали про «чорноп'ятничну» аналітику компанії Picodi.
Виявилося, що незважаючи на те, що у чорну п'ятницю обсяги продажів у нас збільшуються вдвічі порівняно зі звичайним днем, тим не менш Україна належить до країн, у яких за останні три роки інтерес до чорної п'ятниці суттєво знизився. Експерти пов'язують це не тільки з нестабільною ситуацією, але й з надмірним використанням термінів Black Friday і Black Week щодо різних розпродажів.
Цікавий факт: незважаючи на те що «чорним» багато магазинів оголошують цілий тиждень, більшість покупок все ж таки відбуваються в п'ятницю. Найчастіше українці купують одяг, косметику, товари для дому та гаджети.
Докладно про те, як дурять у чорну п'ятницю, ми писали тут.