Фотограф Енні Лейбовіц, яка зробила знімки Зеленської для американського VOGUE, відреагувала на флешмоб українок #SitLikeAGirl у соцмережах. У сторіс Instagram Лейбовіц процитувала пост видання KyivPost про флешмоб, а також поділилася хештегом, запропонувавши жінкам з усього світу приєднатися до ініціативи.
«Нещодавня фотосесія першої леді України Олени Зеленської розділила українське суспільство, частина якого вважає, що спроба Енні Лейбовіц привернути увагу до російсько-української війни була непродуманою. Вони вважають, що Зеленська погано виглядає на цих фото, а її поза — занадто чоловіча. У відповідь на це українська журналістка Зоя Звіняцківська запустила флешмоб під назвою #SitLikeAGirl, де українські жінки, включаючи поліцейських, активісток, журналісток та багато інших, повторюють позу Зеленської» - йдеться у пості видання.
Ініціатор флешмобу Зоя Звіняцківська зізналася, що спочатку запустила його у соцмережах, щоб звернути увагу країн Заходу на війну в Україні та важливість постачання зброї.
- Минуло менше ніж три доби з тої миті, коли я розпочала флешмоб #sitlakeagirl, а Енні Лейбовіц вже розповіла про нього у своєму інстаграмі, постить про нього інфу і навіть покращила хештег за допомогою великих літер — красно дякую їй. Вважаю, ми досить швидко впорались завдяки вам всім. До флешмобу долучились тисячі жінок в Україні і за кордоном, "Укрпошта", "Сільпо", Патрульна поліція України тощо. Тепер про флешмоб через інсту Лейбовіц точно всі, кому треба, дізнаються, а це і була моя мета — сповістити Захід, що у важкі воєнні часи суспільство підтримує першу леді, яка витрачає свої унікальні можливості на те, щоб невтомно і наполегливо просити у західних партнерів зброю. Все інше нині — вторинно. Зброя і тільки зброя має бути у фокусі — постійно і завжди. Все, що підвищує шанси отримання більше зброї, додаткової зброї, швидше зброї — все працює на нас. Все, що ці шанси зменшує, працює проти нас. Інформування Заходу про підтримку суспільством зусиль і заяв першої леді було моєю єдиною метою, саме тому я дала англомовний хештег, хоча спочатку думала назвати флешмоб „сядь як треба“. Це завдання виконане, - зауважила Звіняцківська.
Що за пост
Флешмоб #sitlikeagirl проти стереотипів щодо поведінки жінок у суспільстві набрав популярності у соцмережах після виходу digital-обкладинки американського VOGUE з першої леді Оленою Зеленською. Тоді користувачі соцмереж розкритикували знімки дружини президента. Мовляв, на фото вона виглядає не так, як належить першій леді: сидить у маскулінній позі у темних штанах, світлій блузі та балетках. Сама ж Зеленська вважає цю зйомку ще однією нагодою розповісти багатомільйонній аудиторії видання про війну РФ в Україні.