Сергієнко: У МОН позбавляють дітей із особливими потребами можливості інклюзивного навчання

МОН хоче загнати дітей із особливими потребами у резервації, зазначає вона.

facebook.com/inna.sergiyenko

Засновник та керівник дитячого садка для дітей з аутизмом "Дитина з майбутнім" Інна Сергієнко, коментуючи проект наказу Міністерства освіти і науки України "Про затвердження Порядку освіти та умов функціонування спеціальних класів у закладах загальної середньої освіти", вважає, що таким чином чиновники позбавлять дітей з особливими потребами можливості інклюзивного навчання та "відправлять їх у резервації". Про це керівник школи-дитсадка заявила в соціальній мережі Facebook.

- Поки ми тут жартуємо над стрімким поверненням Росії до "совкового" минулого, деякі наші діячі вирішили скористатися моментом і повернути нас у "совок" теж. В Інтернеті поширюється лист Антоніни Обуховської із правками до наказу МОН щодо функціонування спеціальних класів у загальноосвітніх школах. У цьому листі Обуховська наполягає на закритті інклюзії, бо це дорого, немає навчальних матеріалів і взагалі наші корекційні програми кращі, ніж у Європі. Так, у нас справді не вистачає спеціалістів. Але замість того, щоб їх навчати, нам пропонують зачинити наших дітей у резерваціях. Бо так легше, – написала Сергієнко.

За її словами, функціонування спеціальних класів, які є однією з форм навчання дітей з ОВП, справді потребує законодавчого врегулювання, тому проект наказу слід терміново віднімати та дати свої зауваження.

- Для деяких дітей такі класи можуть стати сходинкою до інклюзії, але не заміною інклюзії, як це хоче зробити пані Обухівська та (не будемо в рожевих окулярах) багато інших працівників системи освіти. Ще перед початком війни люди скаржилися на поступове згортання інклюзії. А тепер що, чи можна взагалі її поховати? [...] А я особисто розглядаю такі дії, як мародерство найвищого рівня. Красти продукти та техніку з будинків та магазинів – за це відповідальність, а за крадіжку майбутнього дітей – ні, – наголосила керівник школи-дитсадка.

Інклюзивна освіта (спільне навчання) є формою навчання, за якої кожній людині, незалежно від наявних фізичних, інтелектуальних, соціальних, емоційних, мовних та інших особливостей, надається можливість навчатися у загальноосвітніх закладах.

При цьому для інвалідів та людей з обмеженими можливостями здоров'я створюються спеціальні умови: перепланування навчальних приміщень, нові методики навчання, адаптований навчальний план, змінені методи оцінки та інші.