Командир "Мрії" Дмитро Антонов: Ан-225 відновити неможливо. Але можна відтворити

За словами Дмитра Антонова, на відтворення піде від 800 мільйонів доларів.

forbes.ua

Внаслідок атаки російських військ на аеропорт Гостомель під Києвом розбито майже половину літака Ан-225 «Мрія». Знищено основну кабіну та пілотську кабіну, розповів командир одного з трьох екіпажів літака – Дмитро Антонов в інтерв'ю « Голосу Америки ».

- Основна частина, в якій льотчики мешкали, де ми жили, де проводили весь свій час, це наша пілотська кабіна – це знищено. Крило одне, і друге, я вже бачу теж, силові конструкції, які основні - вони головні деталі, швидше за все вони пошкоджені температурою і крило вже використовувати, ні ліве напівкрило, ні праве напівкрило вже використовувати не можна буде, - наголосив Антонов.

Він додав, що відновити літак неможливо. Проте існує шанс створити новий, оскільки «Антонова» має недобудовану частину «сестри» «Мрії».

- Весь контур, який ми бачимо, без начинки, це залізо. Залізо є. Потрібна електроніка і решта начинки. Говорили суми від 800 мільйонів до 3 млрд. Але сума, самі розумієте, що дуже велика і плюс така різниця в оцінці, це говорить тільки про одне: що реально ще ніхто не оцінював, – сказав Антонов.

Він висловив думку, що незалежно від суми, інвестиції у нову «Мрію» навряд чи окупляться. Але відтворити її необхідно, упевнений капітан Антонов.

- Звичайно, якщо намагатися оцінити економічну доцільність тільки, це буде дуже важко. Тому що під неї треба знайти такий проект, який навіть я не знаю, запуск ракет у космос. Але поки що прямо такого проекту, що відбувся, немає, заради якого вона відтворюватиметься. Я так думаю, що, напевно, на початковому етапі все-таки «Мрія» поки що не створюватиметься як комерційний проект, а саме символ і символ, напевно, не лише України. А символ усього світу, саме – перемоги, підсумував Антонов.

Ан-225 « Мрія » було знищено окупантами на третій день війни – 27 лютого. Це авіаційний гігант, на рахунку якого рекорди з перевезення максимального комерційного вантажу та найдовшого та найважчого в історії авіації моновантажу, вантажопідйомності. На жаль, сьогодні ці опції втрачені.

На момент вторгнення АН-225 "Мрія" перебувала на ремонті в аеропорту Гостомель, тож не встигла вилетіти з України.