Щоб не пропали речі під час пересилання: як убезпечити свою посилку

Поради «Укрпошти» та «Нової пошти».

Синиця Олександр/УНІАН

У киянки Лесі Мініної з посилки, надісланої « Укрпоштою », зникли речі. Дівчина відправила сама собі 15-кілограмову коробку з Одеси до Києва. Посилка прийшла, чоловік Лесі її забрав, перевіряти на місці вміст не став і тільки вдома виявив зникнення майже половини від відправленого.

Дівчина звернулася до «Укрпошти» за відшкодуванням збитків.

– Нам сказали, що відеокамер у них немає. І взагалі, може, я шахрайка. Мовляв, треба було перевіряти посилку під час отримання у відділенні, – розповіла «КП в Україні» Леся Мініна. – Втім, потім зі мною зв'язався директор одеської «Укрпошти» та пообіцяв розібратися.

Але біда в тому, що посилку Леся оцінила всього в тисячу гривень, а пропажа коштувала дорожче. Тому порада перша: обов'язково вказуйте реальну вартість посилки. І, як мінімум, просіть зважити її при отриманні.

«КП» в Україні» розбиралася, як убезпечити свою посилку, якщо ви відправляєте її родичам, знайомим чи самому собі, а також при отриманні. Як уникнути проблем із посилкою, якщо ви купуєте/продаєте товар – читайте тут.

УКРПОШТА:

1. Складіть опис посилки перед відправкою

Для цього посилка подається на пошту у відкритому вигляді для перевірки її вмісту та складається бланк опису вкладення (ф.107), де вказується ціна кожного предмета.

Рекомендується вказувати реальну вартість речей. Наприклад, відправляючи дорогий смартфон, безглуздо оцінювати його за замовчанням у 1000 гривень.

Але пам'ятайте: якщо сума посилки перевищить 15 тисяч гривень, відправник має надати документ, що підтверджує вартість вкладення.

2. Правильно запаковуйте

Звертайте увагу на якість упаковки. Всередині посилки повинні бути заповнені всі порожнечі, щоб речі не бовталися в коробці та не отримали пошкодження.

3. Перевіряйте вміст посилки та її вагу

При отриманні посилки перевіряйте вміст, якщо є опис, або вагу. А також уважно огляньте посилку.

- Коробка була ціла. Єдине, що її могли відкрити знизу, а потім просто переклеїти скотч, – припустила Леся Мініна. Звідси напрошується порада: заклейте посилку кольоровим скотчем, якого у викрадачів може не виявитися. Тоді ви відразу помітите недобре.

4. Як отримати компенсацію

У разі невідповідності опису чи ваги співробітник відділення у присутності клієнта зобов'язаний скласти відповідний акт. Копія документа видається клієнту.

Щоб отримати компенсацію, клієнт має написати заяву, додати копію акта та копію касового чека.

Заяви про отримання компенсації приймаються протягом 6 місяців з моменту прийняття посилки у відділенні для надсилання адресату.

До речі, заяву може написати як відправник, так і одержувач або ж уповноважена ними особа.

Коментар «Укрпошти»

- Служба безпеки компанії постійно проводить відповідні перевірки, і, на жаль, трапляються подібні поодинокі випадки. Найшвидше вдається розслідувати ті випадки, коли одразу одержувач звертається із заявою, - зазначили в «Укрпошті». - Тому прохання до клієнтів: якщо при отриманні відправлення у відділенні ви виявили якусь невідповідність за вагою, вкладенням або посилку було пошкоджено, відразу ж разом із співробітником відділення складайте акт про невідповідність вкладення/часткову втрату/втрату та пишіть заяву на отримання компенсації.

Щоправда, скільки саме таких випадків зафіксовано, в «Укрпошті» не уточнюють. Як і не говорять про те, скільки виплат компенсацій за втрату/пошкодження було проведено за 2021 рік.

"НОВА ПОШТА"

«Нова пошта» також рекомендує проводити опис вмісту посилки та вказувати реальну вартість.

– Це обов'язково треба робити. Від цього залежить правильність упаковки і розмір компенсації у разі форс-мажору. Наприклад, ви відправляєте в одній посилці одяг та смартфон. Якщо ви не вкажете, що там знаходиться смартфон, то буде обрано неправильне пакування і товар може пошкодитися під час транспортування. Тому що для одягу потрібен лише тонкий пакет, а для відправки смартфона він має бути обгорнутий у пухирчасту плівку та вкладений у коробку з додаванням наповнювача. А також повинен мати додаткову наклейку "тендітне", - розповіли нам у пресслужбі "Нової пошти".

Іноді клієнти грішать вказівкою заниженої суми відправлення, щоб її здешевити.

– При відправці на вартість до 100 гривень комісії немає. При відправленні на суму від 200 гривень йде комісія лише 0,5 %. Тобто, якщо ви відправляєте телефон вартістю 10 000 гривень, то комісія складе всього 50 гривень. Натомість, якщо з посилкою щось трапиться у дорозі, ви отримаєте її реальну вартість відшкодування, – додали у пресслужбі.

У «Новій пошті» теж рекомендують перевіряти посилку одразу при отриманні у відділенні. Якщо ви отримуєте товар післяплатою, то можна спочатку перевірити і заплатити лише після того, якщо все влаштує.

Якщо ж із посилкою щось не так, тут же у відділенні необхідно написати заяву на компенсацію, вказати номер банківської картки для нарахування грошей, надати копію ІПН та за необхідності фото пошкодженого відправлення. Заяву може подати як відправник, так і одержувач або уповноважена ними особа.

- Якщо вказано реальну оголошену вартість, то компенсацію можна отримати протягом години. Також клієнт має можливість подати таку заяву через канали комунікації «Нової пошти»: соцмережі, контакт-центр, кур'єра, – кажуть у «Новій пошті».

За минулий рік "Нова пошта" доставила 372 мільйони посилок, з них менше 0,01% вимагали компенсації через втрату вмісту посилки.

- Кожен подібний випадок ми розслідуємо індивідуально та приймаємо рішення, яке задовольнить клієнта. Іноді це компенсація за оголошеною вартістю, іноді ми купуємо клієнту такий самий товар, який ми втратили чи пошкодили. Також пропонуємо промокоди на безкоштовну доставку або невеликі приємні презенти, – заявили у пресслужбі «Нової пошти».